startstop

Čínsky Mercedes GLS za polovičnú cenu. Huawei má luxusné SUV

Foto: Aito

Známy čínsky výrobca telefónov Huawei prišiel so svojim novým produktom. Luxusné SUV Aito M9 má konkurovať Mercedesu GLS.

V prípade čínskeho giganta vo svete inteligentných telefónov sme už v minulosti videli ich spoluprácu s automobilkou Chery. Tieto firmy spolu kooperovali na vývoji elektromobilu Luxeed S7. Neskôr pod svojou vlastnou značkou Aito predstavil Huawei svoje prvé auto, model M5.  Už vtedy chcel konkurovať popredným automobilkám v segmente. Svoje ambície potvrdil aj novým Aito M9, ktoré je konkurenciou pre Mercedes triedy GLS alebo BMW X7.

Foto: Aito
Poriadny kus auta 

Novinka sa medzi svojou prominentnou konkurenciou naozaj nestratí. Auto je dlhé slušných 5230 milimetrov. Jeho šírka dosahuje taktiež konkurencieschopných 1999 milimetrov. Výška je 1800 milimetrov a samotný rázvor osi kolies je 3110 milimetrov. Nemožno tak pochybovať o segmente, do ktorého Aito M9 minimálne svojou veľkosťou spadá. Samotné auto svojim vzhľadom skôr zapadne v dave, ako by na seba pútalo pozornosť. Dizajnéri kládli dôraz na čo najuhladenejšiu karosériu. Tejto nenápadnej myške však má konkurencia na poli technológií čo závidieť.

Foto: Aito
Svetlá budúcnosti

Pravdepodobne najväčším lákadlom sú predné svetlomety. Tie využívajú Matrix LED technológiu a za ideálnych podmienok dokážu na hladkú stenu premietať rôzne obrazce. Ich doménou je však nasvecovanie chodcov popri vozovke, respektíve iný druh potencionálneho nebezpečenstva. V interiéri pohodlne odveziete šesť cestujúcich v troch radoch. Prvé dve rady ponúkajú tzv. kapitánske kreslá, ktoré ponúkajú vyhrievanie, ale aj ventiláciu. Z dostupných fotografií je badateľné, že prvé dva rady sedadiel sa dajú pretvoriť na lôžko, pričom dodatočný tretí rad sedadiel je sklápateľný do podlahy. Zadní pasažieri si taktiež môžu užívať pozeranie filmov alebo hranie hier na 32-palcovej obrazovke. Každý pasažier má dokonca na svojom sedadle ovládací tablet. O displeje nie je núdza ani v prvom rade. Obrovský head-up displej má rozmery 75 palcov, pred spolujazdcom je umiestnený 16-palcový displej. Centrálny displej infotainmentu má uhlopriečku 15,6 palca a prístrojový štít pred vodičom má rozmery 12,3 palca.

Foto: Aito
Dbali na bezpečnosť

V dnešnej dobe automobilky na bezpečnosť pochopiteľne kladú obrovský dôraz. Ani v tomto prípade tomu nie je inak. Nachádza sa tu celkovo až 27 rôznych senzorov, od lidaru cez radar až po kamery. Vozidlo taktiež disponuje systémom poloautonómnej jazdy Huawei ADS 2.0.

Foto: Aito
Elektromobil s benzínom pod kapotou 

Elektrická verzia ponúka dva elektromotory, ktorých kombinovaný výkon je 390 kW (530 koní). O batériu s kapacitou 97,7 kWh sa postarala spoločnosť CATL. Nízky koeficient odporu vzduchu len 0,264 zabezpečuje slušný dojazd 630 kilometrov na jedno nabitie podľa normy CTLC. V ponuke bude mať Huawei taktiež prevedenie s 1,5-litrovým preplňovaným agregátom. Ten však slúži len ako generátor energie. Táto verzia môže byť kombinovaná so 42 alebo 52 kWh batériou od rovnakého dodávateľa. Plná nádrž a plne nabité akumulátory tak zabezpečia dojazd až 1402 kilometrov. Verejné sú už aj ceny, ktoré sa pohybujú na úrovni približne od 60 000 až do približne 73 000 eur. Samozrejme, o oficiálnom importe na náš trh môžeme len snívať.

Exit mobile version