Toto znie ako férová ponuka. Rozsiahla bezpečnostná výbava ako štandard a počet komfortných prvkov podľa uváženia. Malé auto krásne vo svojej jednoduchosti, ale za volantom dokáže príjemne prekvapiť.
Hyundai i20 prešiel minulý rok decentným faceliftom, ktorý mu dodal hodnotnejší a sebavedomejší výraz. Do redakcie k nám prišiel v najvyššej výbave Style. Pohľad pod prednú kapotu nás najprv zaskočil, pretože, pri predstavení faceliftu Hyundai informoval o preplňovanom litrovom trojvalci T-GDi doplneným o 48-voltový mild-hybridný systém vo verziách s výkonom 100 alebo 120 koní. Neskôr sme však zistili, že kvôli vysokej cene sa slovenský importér rozhodol zostať pri atmosférickom štvorvalci a spomínanom litrovom trojvalci bez elektrickej podpory s výkonom 100 koní. Týmto spôsobom je Hyundai i20 k dispozícii už od 14.240 eur s veľmi zaujímavou základnou výbavou.
Limetkové osvieženie
Nová farba Lucid Lime Metallic s ozdobnými prvkami a chrómovaným lemovaním okien autu mimoriadne pristane. Jemný refreš dizajnu ešte viac zvýraznil dynamický vzhľad a zmodernizoval grafiku svetiel. V žiarivej farbe vyzerá i20 naozaj cool a dobre sa naň pozerá. Hyundai i20 konkuruje predovšetkým Škode Fabia, ale v najvyššej konfigurácii sa so zdvihnutou hlavou môže postaviť aj takému Cliu. Po novom si i20 môžete vybrať aj s kontrastnou čiernou strechou. Pribudol tiež žiarivý interiérový balík Lucid Lime. Limetkové doplnky či prešívanie oživujú kabínu a Hyundai sa týmto spôsob snaží viac priblížiť dizajnovým autám segmentu B. V automobilke by do ponuky pokojne mohli pridať aj viac zaujímavých kontrastných farieb, veselé odtiene tomuto autu pristanú.
Bohatá základná výbava
Na vozidlách značky Hyundai vždy oceňujeme skutočne bohatú základnú bezpečnostnú výbavu. Bez priplácania sú modely vybavené prednými, bočnými i okennými airbagmi. Po úprave európskych predpisov môžete tiež počítať s prítomnosťou systému autonómneho núdzového brzdenia s rozpoznávaním vozidiel, chodcov i cyklistov, systémom na sledovanie únavy vodiča, asistentom sledovania dopravných značiek či systémom na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu.
Okrem toho vám Hyundai pridá aj automatické prepínanie diaľkových svetiel a v bežnom živote praktické systémy upozorňujúce na prítomnosť osôb na zadných sedadlách a upozornenie na odjazd vpredu idúceho vozidla. Čo sa týka osvetlenia, Hyundai i20 používa v základnej výbave Comfort halogénové svetlomety. Za plne LED-kové predné i zadné svetlá so statickým prisvecovaním do zákrut je potrebné si priplatiť 900 €, v prípade najvyššej výbavy Style ide o štandard.
Malé auto s veľkým priestorom
Aj keď malé hatchbacky segmentu B čelia na trhu konkurencii zo strany mestských crossoverov, stále majú čo ponúknuť. A i20 je pre Hyundai na Slovensku žiadaným artiklom. Veď po modeloch i30 a Tucson ide o tretí najpredávanejší model, takže strategickým rozhodnutiam ohľadne palety motorov plne rozumieme. Interiér je na pomery tejto triedy nadštandardne priestranný. V i20 sa pohodlne zvezie nielen vodič so spolujazdcom, ale po menšom kompromise aj dospelí cestujúci na zadných sedadlách. Keďže v rámci faceliftu sa vonkajšie rozmery nemenili, stále platí, že na komfortné uloženie nôh zadných pasažierov je potrebné mierne zdvihnúť predné sedadlo. Kvalita vypracovania zostala zachovaná na vysokej úrovni a aj keď palubnej doske dominuje tvrdý plast, jednotlivé časti sú zlícované precízne.
Na ceste
Kupujúcimi týchto vozidiel sú často starší vodiči. Nielen oni ocenia zachovanie analógových tlačidiel a prehľadného usporiadania jednotlivých prvkov. Až prémiovým dojmom pôsobí plne digitálny prístrojový panel, ktorý je vo výbave Style konfigurovateľný podľa troch režimov jazdy – Eco, Normal a Sport. Najviac prekvapil režim Sport, ktorý v prípade automatickej prevodovky pri podraďovaním pridáva medziplyny. To dáva charakteru jazdy aj s civilným 100-koňovým hatchbackom úplne nový rozmer, ktorý zďaleka nie je paródiou na i20 N. Podvozok je nastavený tuhšie, riadenie nie je zbytočne preposilované a kolesá promptne reagujú na každý jemný pohyb volantom. Ak sa chcete za volantom viac zapojiť do hry, radiť môžete manuálne pákou automatickej prevodovky, ktorá si zachovala svoj pôvodný tvar. Žiadne malé páčky alebo kolieska, ale poctivá „šaltpáka“. Možnosť radenia pádlami pod volantom vozidlo neponúka.
Dúfali sme, že v rámci faceliftu Hyundai zapracuje na lepšom odhlučnení pohonnej jednotky. Motor 1,0 T-GDI je nám z mnohých iných modelov Hyundai už dobre známy a práve pod kapotou i20 mal najzvučnejší prejav. To sa, bohužiaľ, nestalo, ale pripisujeme to snahe o udržanie nižšej ceny a tým pádom použitiu tenšej vrstvy izolácie. Takže čo sa týka hluku a kultivovanosti, niektorí konkurenti s preplňovanými trojvalcami v tejto triede dokážu poskytnúť zamatovejší prejav, no sú aj drahší. Spomenúť treba aj použitie klasickej ručnej brzdy. Ani v najvyššej výbave Style Hyundai i20 neponúka elektronickú parkovaciu brzdu, takže keď je vlhko alebo nasneží…, no veď viete čo.
Široké spätné zrkadlá
Predné sedadlá sú mimoriadne komfortné, ani pri viachodinovom cestovaní sme v nich nepociťovali únavu. Ani v najvyššej výbave Style Hyundai neponúka asistent mŕtveho uhla. To ale nie je tragédia, pretože v skutočnosti tu ani nie je potrebný. Hyundai i20 má totiž dostatočne široké zrkadlá, ktoré ak si správne nastavíte, žiadne auto ani skúter sa vám do mŕtveho uhla neschová.
Kombinácia litrového trojvalca s dvojspojkovou automatickou prevodovkou nemusí byť vždy správnou voľbou, ale to nie je prípad i20. Tu si oba tieto mechanické komponenty rozumejú. Oproti manuálu treba počítať so spotrebou vyššou o 0,5 – 1 l/100 km, podľa jazdného štýlu, takže v kombinovanom jazdnom cykle môžete počítať s apetítom 6 – 6,5 l/100 km.
Verdikt
Hyundai i20 zostáva aj po facelifte dobre vyzerajúcim malým autom, ktoré nad konkurenciou vyčnieva vnútorným priestorom, vydareným automatom a rozsiahlou základnou výbavou. Pritom aj tá príplatková je ponúkaná za rozumné ceny. Auto sa dobre šoféruje a stovka koní mu úplne stačí k tomu, aby ste sa s ním bez obáv mohli vydať aj za hranice mesta.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 998 cm3 |
Max. výkon | 73,5 kW/100 k |
Max. krútiaci moment | 172 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 065 mm |
Šírka | 1 775 mm |
Výška | 1 450 mm |
Rázvor náprav | 2 580 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 165 kg |
Rozmer kolies | 215/45 R17 |
Objem batožinového priestoru | 352 – 1 165 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,4 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 6,8 l/100 km |
Diaľnica | 7,0 l/100 km |
Okresky | 5,5 l/100 km |
Priemer | 6,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 14 240 € |
Cena testovanej verzie | 20 930 € |