Briti majú stále čo ponúknuť a nový Range Rover Sport vyťahuje všetky karty proti nemeckým premiantom. Vyskúšali sme najobľúbenejšiu motorizáciu s naftovým šesťvalcom. Čo ho robí jedinečným, čím má navrh a kde naopak zaostáva?
Ak hľadáte veľké prémiové SUV, nemecké automobilky vás zaplavia svojou pestrou paletou. Opomenúť by ste však nemali ani legendárny britský Range Rover, obzvlášť verzia s prívlastkom Sport predstavuje atraktívneho spoločníka pre všetkých, ktorí hľadajú skutočnú podstatu skratky SUV. Dnes už samostatný model totiž ponúka dokonalé splynutie elegancie, dynamiky, offroadových vlastností a veľkorysého priestoru.
Dokonalosť
Nová generácia prináša evolúciu, ktorú ocení azda každá veková kategória. Auto pôsobí nesmierne dynamicky, no zároveň si udržuje potrebný status. A to nemusíte mať pod kapotou ani maskulentný osemvalec. Toto auto vzbudzuje rešpekt sofistikovaným spôsobom. Predovšetkým nami testovaná konfigurácia púta pohľady svojou nádhernou hlbokou červenou farbou. Karosériu dokonale vypĺňajú čierne 23-palcové disky kolies.
Efekt dopĺňa čierna strecha a masívne panely karosérie s priam dokonalou prácou škár a línií. Tento neobyčajne dômyselný detail si všimnete na hrane prechodu karosérie a okien. Miesto, ktoré zvyčajne nesie hrubý pás gumeného tesnenia, prípadne eloxovanú lištu, je absolútne bez týchto rušivých elementov. Rovnakým spôsobom je spracovaný aj zvyšok okenných rámov, ktoré prechádzajú do úplnej roviny.
Vďaka týmto drobnostiam máte pocit auta novej generácie. V podobnom duchu sa nesie aj interiér, ten vás osloví praktickým minimalizmom. Palubná doska neprináša nič prelomové, napriek tomu pôsobí nadčasovo a luxusne zároveň. Range Rover sa vydal cestou klasickej koncepcie a vo vnútri vás nebude čakať žiadne nepríjemné prekvapenie. Naša konfigurácia s kompletne čiernym interiérom vôbec nepôsobila nudne, práve naopak, materiálová rôznorodosť dokázala rozbiť inak subtílne plochy.
Cyberpunk
Osobne sa mi veľmi páčil dymový kovový dekor s jemným platinovým nádychom. Jedným slovom Arasaka – ak ste niekedy hrali Cyberpunk, viete, čo tým myslím. Sympatická nám je aj možnosť voľby medzi ovládaním klimatizácie výlučne cez displej alebo pomocou doplnkových otočných ovládačov. Tie patria k tým najlepším systémom na trhu a Range Rover ich ponúka už niekoľko rokov. Náš model sa však musel zaobísť len s displejom.
Po stránke technológií, ale aj komfortu, vám na palube nemá čo chýbať. Široká ponuka príplatkovej výbavy zahŕňa úplne všetko, od štvorzónovej klimatizácie cez vzduchový podvozok až po elektrické ovládanie všetkých sedadiel v aute. Priestorovo ponúka Range Rover Sport dostatok miesta aj pre tých najnáročnejších. Bez problémov sem zmestíte dvojicu masívnych detských sedačiek alebo štyroch statných chlapov. V našom prípade sme testovali klasickú päťmiestnu verziu s možnosťou sklopenia sedadiel v pomere 40:20:40.
Menším sklamaním boli svetlá, ktoré síce disponujú Pixel-LED technológiou, no nepracujú s takou precíznosťou ako konkurenčný Mercedes. Riadenie, ako aj posed za volantom, je famózny, Range Rover azda najviac pripomína svojim správaním Rolls-Royce. Nehovoriac o prepracovaných sedadlách, z ktorých vystúpite svieži aj po dlhej ceste.
Kráľ na každom povrchu
Dynamika naftového trojlitra je plne postačujúca. Na diaľnici máte stále dostatočnú rezervu a uháňať môžete komfortne aj s tempom 180 km/h. Do kabíny nepreniká prakticky žiadny hluk a kultivovaný prejav má aj šesťvalec. Práca s nerovnosťami je príkladná, a to platí aj pre nami testované 23-palcové obutie.
S Range Roverom sa však nestratíte ani v teréne, koniec-koncov toto auto bolo v teréne zrodené a vyladené k dokonalosti. Automobilka vám ponúka aj niekoľko príplatkov navyše, vďaka ktorým dokážete prejsť naozaj každým povrchom, no už v základe je toto auto pripravené na naozaj náročné podmienky. Vzduchový podvozok vám umožňuje zdvihnúť auto až o neuveriteľných 13 centimetrov, vďaka čomu je priechodnosť terénom priam bezkonkurenčná. Nehovoriac o brodivosti na úrovni 900 milimetrov či výborných prejazdových uhloch.
Nový Range Rover Sport tak predstavuje plnohodnotné SUV so všetkým, čo k tomuto pojmu patrí. Vo svojej novej generácii dokázal priniesť zaujímavý spôsob evolučnej zmeny, ktorú ocení najmä náročnejší klient. Naftový šesťvalec je tou správnou voľbou, pokiaľ hľadáte rozumnú kombináciu výkonu a spotreby.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 997 cm3 |
Max. výkon | 221 kW/300 k |
Max. krútiaci moment | 650 Nm |
Palivo | diesel |
Pohon | 4×4 |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 946 mm |
Šírka | 2 047 mm |
Výška | 1 820 mm |
Rázvor náprav | 2 997 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 390 kg |
Rozmer kolies | R23 |
Objem batožinového priestoru | 647-835 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,6 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 10,5 l/100 km |
Diaľnica | 9,4 l/100 km |
Okresky | 8,9 l/100 km |
Priemer | 9,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 94 700 € |
Cena testovanej verzie | 124 250 € |