Domov TESTY Nové vozidlá TEST Škoda Octavia 2,0 TDI Ambition – hybridom kazí biznis

TEST Škoda Octavia 2,0 TDI Ambition – hybridom kazí biznis

Foto: Marek Gorozdos

Škoda Octavia je dlhodobo najpredávanejším automobilom na Slovensku. Tentokrát sme ju testovali vo výbave Ambition a so základným naftovým motorom 2.0 TDI.

Škoda Octavia je veľmi častou súčasťou firemných autoparkov a to z prostého dôvodu. Ponúka nadštandardný vnútorný priestor, spoľahlivé motory s nízkymi prevádzkovými nákladmi a na rozdiel od elektromobilov si drží vysokú zostatkovú hodnotu. Aj keď možno s elektromobilmi dokážete dosiahnuť ešte nižšie prevádzkové a servisné náklady, ich zostatková hodnota klesá oveľa rýchlejšie, čo zistili už v nejednej veľkej firme.

Škoda Octavia
Foto: Marek Gorozdos
Základ ako to najlepšie?

Tendencie v súčasnom automobilovom svete smerujú k postupnému odpisovaniu naftových motorov kvôli škodlivým emisiám, čo je trochu škoda, pretože pokračovaním ich vývoja by mohli byť ešte čistejšie. Dokazuje to aj jednotka 2.0 TDI, ktorá pod kapotou Octavie predvádza skutočne šialené veci. Na to, aby ste jazdili so spotrebou okolo 4 litrov, v súčasnosti potrebujete mať väčšinou hybridný pohon. To však nie je prípad Octavie. Tá s takýmito ciframi dokáže jazdiť po okreskách i diaľniciach a v meste spotreba vyskočí na 5, maximálne 5,5 litra.

Škoda Octavia interiér
Foto: Marek Gorozdos

Aj keď naftovú jednotku 1.6 TDI v motorovom portfóliu Octavie už nenájdete, základný variant 2.0 TDI s výkonom 110 koní a 300 Nm je viac nez dostatočnou náhradou. V prípade výberu tejto verzie ste zrejme uzrozumený s nižším výkonom a obmedzenou dynamikou (motor je pružný do rýchlosti cca 110 km/h, potom sa už na ceste prejaví nižší výkon) a dôležitejšie sú pre vás nízke prevádzkové náklady a tieto potreby 2.0 TDI spĺňa do poslednej bodky. Navyše je agregát kultivovaný a svoj typický naftový prejav predvádza až vo vyšších otáčkach. Dôležitou súčasťou tohto celého je aj 6-stupňová manuálna prevodovka. Vďaka jednému prevodového stupňu najviac dosahuje 2.0 TDI v porovnaní s 1.6 TDI nižšie spotreby na okreskách aj na diaľniciach.

Foto: Marek Gorozdos

Dojazd bez väčšej námahy prekonáva vzdialenosť 1000 km, a keď pravidelne jazdíte po rovinatejších úsekoch, tak môže byť ešte o ďalšie stovky kilometrov dlhší. Napriek tomu, že palivová nádrž je na pomery veľkosti auta jedna tých menších – má iba 45 litrov.

Škoda Octavia motor 2.0 TDI
Foto: Marek Gorozdos
Univerzál, ktorému sa ťažko konkuruje

Z takýchto vlastností nie sú nadšení len manažéri podnikových autoparkov, ale Octavia poráža svojich konkurentov v segmente C aj čo sa týka schopnosti splniť všetky požiadavky na výborné rodinné auto. Octavia je dôkazom, že nepotrebujete SUV, aby ste sa v kabíne cítili komfortne a bezpečne. Aj to, že Octavia je klasickým liftbackom prispieva k tomu, že jazdí s takou nízkou spotrebou. Ponúka 600 litrový kufor, kam uložíte všetko potrebné a o vnútornom priestore sa snáď ani netreba rozpisovať.

Škoda Octavia kufor
Foto: Marek Gorozdos

Je síce pravda, že v poslednom období išli ceny nových áut hore a už aj Octavia vo výbave Ambition so základným naftovým motorom stojí tesne pod 28-tisíc eur, ale v porovnaní s konkurenciou ide stále o mimoriadne výhodnú ponuku. Výbava v tomto prípade obsahuje všetko podstatné, chýbala nám azda iba zadná parkovacia kamera. To je záležitosť len niekoľkých eur, aj lacné čínske modely majú tento prvok výbavy v štandarde, takže v Mladej Boleslavi by sa nad tým mohli zamyslieť.

Foto: Marek Gorozdos

Naopak, virtuálny kokpit nám nechýbal s uspokojili sme sa aj s menšou obrazovkou multimediálneho systému. Analógové budíky sú klasika, ktoré snáď nikdy nevyjdú z módy. Výhodou menšej obrazovky infotainmentu je, že tu máte dva otočné ovládače vrátane ovládača hlasitosti rádia a 6 tlačidiel na rýchlejšie pohybovanie v menu. Navigácia súčasťou výbavy Ambition nie je, konektivitou telefónu však toto viete veľmi rýchlo vyriešiť. Vpredu sa nachádzajú dva USB-C konektory.

Foto: Marek Gorozdos
Jedna kamera a bolo by to dokonalé

Spomeňme aj ďalšie prvky výbavy – vyhrievanie predných sedadiel, bezkľúčové odomykanie (na všetkých dverách!) a štartovanie, dvojzónová klíma, klasický tempomat či povestný dáždnik. Ako píšeme, ešte by to chcelo cúvaciu kameru a nič viac na bežné jazdenie nepotrebujete.

Foto: Marek Gorozdos

To, že je Škoda Octavia skvelé auto, špeciálne v takto rozumne vyskladanej špecifikácii, nie je obohratá pesnička. Snáď sa Škode podarí udržať 2,0 TDI pod kapotou Octavie čo najdlhšie. Siahnuť už môžete aj po faceliftovanej verzii, tá s týmto pohonom stojí vo výbave Selection od 28 310 eur. Ak sa vám viac páči variant pred faceliftom, skladové kusy v tejto konfigurácii nájdete od 25 300 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 194

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJeho dni mali byť spočítané, no Renault vracia na trh auto z roku 2017
Nasledujúci článokŠkoda prejde na minimalistický dizajn, ulovila známe meno od čínskej konkurencie