startstop

Mercedes GLB – je to SUV alebo MPV? Má to najlepšie z oboch

Foto: Marek Gorozdos

Model GLB od Mercedesu sme testovali pred niekoľkými rokmi, teraz prichádza ten správny čas na refreš. Tento model je tak trochu kuriózny, nesie mnoho z triedy A, no napriek tomu sú jeho rozmery takmer rovnako veľké ako v prípade triedy GLC. Modelového označenia sa však netreba báť, toto auto uspokojí absolútne bez problémov štvorčlennú rodinu. A možno aj o niečo väčšiu. 

Model GLB je na rozdiel od ostatných z portfólia značky skôr hranatejšieho tvaru a tie si zachoval aj po modernizácii. Jemne tak vytŕča z radu dizajnového jazyka automobilky. Prepracovaný predný nárazník s vizuálnou ochranou proti podbehnutiu poukazuje na jeho terénne gény. Tento dojem zvýrazňuje aj maska chladiča SUV so štyrmi horizontálnymi lamelami a centrálnou hviezdou. Okrem toho treba spomenúť výrazné svetlomety a zadné svietidlá, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód. Mercedes-Benz rozšíril ponuku možností, ktorá teraz zahŕňa novú farbu laku – spektrálnu modrú metalízu (v tejto farbe bolo aj testovacie vozidlo), ako aj štyri ďalšie dizajny diskov.

Foto: Marek Gorozdos
Viac ako dosť priestoru

Tu by sme sa mohli zamerať na použité materiály, technológie, ale my sa radšej budeme venovať tomu najlepšiemu, čo tento model má, a to priestoru. Ale postupne. Jedným z atraktívnych prvkov výrazne modernizovaného interiéru je voľne stojaca dvojitá obrazovka. Sériovo zahŕňa 7-palcový displej pre združený prístroj a 10,25-palcový displej pre multimediálnu obrazovku. Na želanie sú k dispozícii dva 10,25-palcové širokouhlé displeje. Okrúhle výduchy vzduchu so vzhľadom turbíny vyjadrujú športovú eleganciu a kontrastujú s rovnými, pre terénne vozidlo typickými prvkami interiéru so vzhľadom hliníka. Aj keď koža na sedadlách pôsobila autenticky, ide o jej imitáciu.

Foto: Marek Gorozdos
Nafta stále ako najlepšie riešenie

Aj keď sme pred pár rokmi testovali aj elektrickú verziu EQB, ku ktorej sme v podstate nemali veľa výhrad, tak si myslíme, že k tomuto typu auta sa stále aj v dnešných časoch hodí nafta. Aj keď poznáme majiteľa GLB s benzínovým motorom. Ten bude takisto voči majiteľovi naftovej verzie ťahať za kratší koniec z niekoľkých dôvodov. V prvom rade je nádrž až 60-litrová. To pri našej spotreba prinieslo dojazd 1000 kilometrov, čo na jedno nabitie nedá žiadny elektromobil a nezvládne to ani benzínová verzia. Ďalšou nespornou výhodou je naftový dvojliter, ktorý si počas testu ťahal okolo 6 litrov, častokrát pod touto hranicou. V ponuke je aj slabšia verzia, ktorá namiesto 190 koní ponúka koní 150, no vzhľadom na rodinné využívanie a časté zaťažovanie vozidla odporúčame tú výkonnejšiu.

Foto: Marek Gorozdos
Aj nafta sa dá vylepšovať

K jeho charakteristickým znakom patrí jednostupňové preplňovanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny. Hlava valcov aj kľuková skriňa sú vyrobené z ľahkého hliníka. Povrchová úprava pracovného povrchu valcov Nanoslide znižuje trenie medzi pracovným povrchom valcov a oceľovými piestami. To znižuje spotrebu aj emisie. Môžeme potvrdiť, že okrem nízkej spotreby bol chod a prejav motora dobre odhlučnený.

Foto: Marek Gorozdos
Rodinka ako v bavlnke a bez kompromisov

Univerzálne, “kompaktné” SUV prináša luxusný štandard aj do nižšej triedy. Je to zaujímavá alternatíva k nielen väčšiemu modelu GLC, ale aj ku konkurenčnému BMW X1. Páči sa nám, že aj tieto kvázi “entry” modely vedia ponúknuť technológie z vyšších tried a okrem toho vnútorný priestor na úrovni dostupnejších značiek. Okrem toho dostatočne silný naftový štvorvalec, veľký vnútorný priestor a interiér v prémiovom vyhotovení.

TECHNICKÉ ÚDAJE Mercedes-Benz GLB 220d
Motor R4
Zdvihový objem 1950 cm3
Max. výkon 140 kW / 190 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo nafta
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 634 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 834 mm
Výška 1 692 mm
Rázvor náprav 2 829 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 790 kg
Objem batožinového priestoru 570 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Rozmer pneumatík 235/50 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,1 l/100 km
Diaľnica 6,2 l/100 km
Okresky 5,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 43 890 eur
Základná cena testovanej verzie 69 600 eur
Exit mobile version