Domov SPRÁVY News Na Slovensku sú iba 4 kusy. Otestovali sme špeciálny Defender

Na Slovensku sú iba 4 kusy. Otestovali sme špeciálny Defender

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Je len málo áut, ktoré môžeme nazvať legendárnymi. Defender je rozhodne jedným z nich. Od výroby prvého kusu ubehlo neuveriteľných 75 rokov, čím sa Defender radí k najdlhšie vyrábaným modelom vôbec. Práve pri tejto príležitosti vznikla limitovaná edícia 75th.

Edícia 75th vznikne v počte len 4 000 kusov, pričom pre našu krajinu sú určené len 4 kusy. To je vzhľadom na veľkosť nášho trhu celkom solídne číslo, rozhodujúcim aspektom bola možno aj skutočnosť, že Defender sa vyrába priamo u nás. Limitovaná edícia je k dispozícii v dĺžkach 90 a 110. Signifikantným prvkom je jedinečný zelený lak Grasmere Green, ktorý pokrýva okrem karosérie aj disky kolies.

Land Rover Defender
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Defender je s ním absolútne neprehliadnuteľný a získa si pohľady väčšiny okoloidúcich. Nami testovaná verzia 110 disponovala naftovým biturbo šesťvalcom naladeným na výkon 300 koní. Zaujímavosťou sériovej výbavy tejto edície je aj skladacia plátenná strecha, ktorá celému autu dodáva ešte väčší retro nádych. Obdobné riešenie používa aj Fiat 500 pri verzii Cabrio. Výbava je tak bohatá, že sa zaobišla len s trojicou príplatkov. Okrem sieťovej zásuvky a špeciálneho vrstveného čelného skla, ktoré poskytuje nielen akustický komfort, ale aj chráni pred slnkom, nesmieme tiež zabudnúť na Towing Pack.

Ten totiž zahŕňa vyspelý volič jazdných režimov do skutočne náročného terénu v podobe skál, hlbokých brázd blata či snehu. Taktiež aj redukovaný prevod do náročného terénu a v neposlednom rade aj elektricky ovládané ťažné zariadenie a asistent pre jazdu s prívesom.

Land Rover Defender iKemper
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

V našom prípade sme mali na vozidle obuté AT pneumatiky, vďaka čomu sme boli o čosi viac odvážnejší a týždeň s Defenderom sme si do sýtosti užili. Toto auto sa nezastaví pred ničím, obzvlášť so správnym obutím. Dokáže prebrodiť prakticky metrovú vodu, pričom vzduchový podvozok pracuje s neuveriteľným rozptylom takmer 200 milimetrov.

Land Rover Defender iKemper
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Úplne nové výhľady

S Defenderom sme sa vydali spoznávať zaujímavé miesta, a tak sme na strechu dali domontovať strešný stan. Ten nám zapožičala predajna Northline v Ivanke pri Dunaji, kde sme po konzultácii zvolili najnovší model renomovaného kórejského výrobcu iKemper Blue Dot Voyager Solo. Ide o špeciálny offroadový stan s hliníkovým rámom a FRP škrupinou odolnou voči poškriabaniu a UV žiareniu.

Land Rover Defender iKemper
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Medzi kľúčové vlastnosti tohto stanu patrí jeho svetlá výška, ktorá dosahuje len 17 centimetrov v zloženom stave. Vďaka tejto výške sme sa takmer zmestili do podzemnej garáže pri najnižšom nastavení podvozku. Chýbali nám doslova dva centimetre, možno ak by sme zvolili nižšie priečne nosiče, zmestili by sme sa. Takto sme však dokázali otvoriť skladaciu strechu do polovice, treba s tým počítať, pretože jednotlivé panely presahujú cez úroveň karosérie. Tu sa zároveň dostávame aj k ďalšiemu negatívu plátennej strechy, a to je vysoká hlučnosť pri jazde na diaľnici.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Tvrďas

Bez strešného stanu bol hluk znesiteľný, no bolo počuť výrazne slabšie odhlučnenie plátennej strechy. S namontovaným strešným stanom sa zmenilo prúdenie vzduchu, ktorý viac tlačil na konštrukciu plató a pri diaľničnej 130-ke bol hluk na hranici znesiteľnosti. Obzvlášť pri dlhšej diaľničnej ceste to môže byť zásadnou prekážkou. Vráťme sa však späť k nášmu stanu. Štandardne sa predáva v zloženom stave, ale pre fajnšmekrov je k dispozícii aj v rozloženej verzii, kedy si každú jednu skrutku poskladáte sami. Vďaka jedinečnej konštrukcii pripomínajúcej povestnú záhradku dokážete na stan primontovať dodatočnú voliteľnú výbavu, nehovoriac o možnosti využiť strechu stanu na prepravu ďalšieho príslušenstva vrátane batožiny. K dispozícii sú otvorené hliníkové profily, do ktorých viete fixovať prakticky čokoľvek. iKemper Blue Dot Voyager je tak skutočným expedičným stanom.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Nami testovaná verzia Solo je určená pre jednu osobu, no bez problémov sa doň zmestia aj dvaja. Vnútorná šírka je 960 mm a dĺžka predstavuje až 2130 mm, súčasťou je pohodlný matrac a hliníkový teleskopický rebrík. Stan sa automaticky vyklopí po odistení dvoch poistných skob, pričom ho opäť zložíte len za pomoci jediného lana, ktoré je potrebné potiahnuť. Pokiaľ však plánujete kempovať vo dvojici, rozhodne siahnite po verzii DUO, ktorá ponúka vnútornú šírku až 1350 mm.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLepší ako Jeep? So Subaru Crosstrek je zábava na ceste aj mimo nej
Nasledujúci článokNa elektrinu prejde vyše 100 km. V BMW vylepšili plug-in radu 3