startstop

TEST Peugeot 208 hybrid – na pol ceste

foto: Radovan Hlôška

Peugeot 208 to v aktuálnej generácii trafil po hlavičke. Štýlový, kompaktný a cenovo dostupný. Po facelifte sa rozhodol dohnať konkurenciu v otázke elektrifikovaných pohonov.

Cena mestských elektromobilov je ešte stále pomerne príliš vysoká, a preto je najrozumnejšou cestou k úspornej prevádzke a nízkym nákladom hybrid. Francúzi teda dali dodatok hybrid aj na Peugeot 208, ale ako sme si už pri koncerne Stellantis zvykli, opäť je to veľmi šalamúnske riešenie.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Priamym konkurentom je Clio so svojím superkomplikovaným E-Tech pohonom, ktorý väčšinu času stráveného v mestskej premávke dokáže jazdiť bez spaľovacieho motora. Peugeot sa vybral cestou mild-hybridu so 48V sieťou s integrovaným elektromotorom v 6-stupňovej automatickej prevodovke. Pod kapotou ostal dobre známy trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý by tu však mal pracovať iba 50 % času. A to nie je celkom pravda.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Spotreba

Počas celého týždňa rôznorodej premávky sme sa iba raz dostali na nejaké zázračnejšie číslo, a to iba vďaka profilu trasy, ktorá bola z kopca. Inak sme neustále oscilovali v okolí spotreby 5,5 litra, čo je v porovnaní s plne hybridnou konkurenciou aj o liter viac. Je fascinujúce, že napriek 890 Wh batérii dokázala 208-čka ísť pomerne dlhé úseky s vypnutým motorom, ale pri minimálnom zrýchľovaní, a tak sme v priemere jazdili iba 35 % času bez spaľováku. Chýbajúci výkon elektromotora bol cítiť hlavne pri rozbehu, kedy sa okamžite musí zapojiť aj benzínový motor. Práve tu má konkurencia kľúčovú výhodu. Ak však nový mild-hybrid porovnáme s predchádzajúcou jednotkou 1,2 PureTech, prevládajú pozitíva.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Snívanie o GTi

Elektromotor poskytuje extra krútiaci moment, vďaka čomu má 208 lepšie zrýchlenie na stovku o viac ako sekundu. Iba hmotnosť napriek malej batérii vzrástla až o 160 kilogramov. Vďaka extra výkonu je ale 208 naďalej mimoriadne zábavná. Napriek ľahkému riadeniu je cítiť, že podvozok zvláda výrazne viac, než mu motorová stránka dovolí.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Pochváliť musíme aj naladenie brzdového pedálu, takže prechod medzi rekuperáciou a hydraulickými brzdami je plynulý. A samotný pedál ani príliš potrebovať nebudete, pretože Peugeot 208 hybrid je neustále nastavený na maximálnu rekuperáciu. Tá je dostatočne prudká, aby pokryla 90 % zastavení v meste a stačí auto iba zastaviť pedálom. Ale v rámci výbavy GT a pohľadu na auto sme si neraz povzdychli, že by to chcelo ešte písmenko i.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Krajšie to nejde 

208-čka je po facelifte ešte agresívnejšia, krajšia a doslova je to lev, ktorý vás chce zožrať. Efektné pazúry, ktoré sa v trojici usadili v spodnej časti nárazníku, auto opticky rozširujú a žltá Agueda je rozhodne farba, po ktorej treba ísť. Vzadu boli zmeny iba decentné, ale aktualizovaná 208-čka sa radí bez väčších problémov na dizajnový trón segmentu malých mestských áut. 

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

V interiéri potešil primárne nový operačný systém, ktorý je rýchlejší a o niečo prehľadnejší. Aj samotná obrazovka je väčšia, 10-palcová a dostávate ju už štandardne. Kvalitou je kabína na obstojnej úrovni, zamrzelo iba použitie klavírového laku na stredovej konzole, ktorý chytá škrabance a prach. 

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Záver

Cenovkou je Peugeot 208 opäť na úrovni konkurentov. Mild-hybrid je dostupný v dvoch výkonových úrovniach, 74 kW (100 k) a 100 kW (136 k). Slabší štartuje na úrovni 19-tisíc eur. V testovanej výbave GT sme sa už ale dostali na 26-tisíc eur, čo nie je málo ani v porovnaní s konkurenciou s full-hybridným systémom. Peugeotu 208 ale nemožno uprieť nezameniteľný štýl a agilitu.

Peugeot 208 Hybrid GT
Usporiadanie a počet valcov radový 3-valec
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 100 kW/136 k
Max. krútiaci moment 230 Nm
Palivo benzín
Pohon predný
Prevodovka 6-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 055 mm
Šírka 1 745 mm
Výška 1 430 mm
Rázvor náprav 2 540 mm
Prevádzková hmotnosť 1 334 kg
Objem batožinového priestoru 352 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Max. rýchlosť 190 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP)

Mesto (Test)

Diaľnica (Test)

Okresky (Test)

Kombinovaná (Test)

4,6 l/100 km

5,5 l/100 km

6,3 l/100 km

5,9 l/100km

5,8 l/100km

CENA
Základná cena modelu 19 390 eur
Cena testovanej verzie 26 190 eur

 

Exit mobile version