Hyundai sa v ostatnom čase vôbec netají tým, že vymyslel stroj času. Inak sa asi jeho súčasný dizajnový jazyk vysvetliť nedá. V prípade Ioniqu 6 je to opäť niečo celkom nezvyčajné, ale tentokrát bolo hlavnou úlohou postaviť elektromobil, ktorý vymaže strach z dojazdu.
A v akej lepšej verzii vyskúšať Hyundai Ioniq 6, než v tej stvorenej na cestovanie. Pohon výlučne zadných kolies a najväčšia batéria s kapacitou 77,4 kWh. Výkon je primeraný bežným autám, žiadne šialené elektrické čísla sa tu nekonajú. 168 kW (228 k) a 350 Nm stačí Ioniqu 6 na to, aby dal 100 km/h za 7,4 sekundy.
Ako sme už ale spomínali, špeciálne v tejto verzii žiadne športové výkony nečakajte. Všetko bolo podriadené výbornej spotrebe a optimálnemu obtekaniu vzduchu. Preto je tvarovaný ako kvapka alebo aj počítačová myš. Smerom vzad sa celý opticky zužuje a k tomu tu je samozrejme faktor Porsche. Zadná časť totiž 911 náramne pripomína. Nemôžem povedať, že by bol Ioniq 6 pekné auto, ale je nezvyčajný a v žiarivej červenej bude obzvlášť pútať zvedavé pohľady.
Liftback to nie je
Aerodynamike bol podriadený aj batožinový priestor. Ten má na 4,8-metrové auto pomerne skromný objem 401 litrov. Taktiež vstup do neho nie je práve najväčší. Silueta síce navodzuje dojem liftbacku, ale kufor je len „sedanový“ a má pomerne vysokú nakladaciu hranu. Máte však k dispozícii aj predný kufor s objemom 45 litrov.
Na zadných sedadlách čaruje elektrická platforma E-GMP a s priestorom problém nie je. V prednej časti sme sa od vzdušného Ioniqu 5 presunuli do biznisovej triedy. Vítaný návrat späť hlási tradičný stredový tunel, ktorý si zachoval množstvo odkladacích priestorov. Najlepším je veľký otvor v jeho spodnej časti, kde sa vojde aj väčšia taška.
Príjemne prekvapili sedadlá, ktoré boli nielen pohodlné, ale ponúkli aj skvelú bočnú oporu. Rozdiel oproti Ioniqu 5 je, že Hyundai vám dá pocítiť, ak nesiahnete po príplatkových digitálnych spätných zrkadlách. Aj bez nich vám po stranách palubnej dosky ostanú nepekné plastové uši, na ktorých by inak boli obrazovky. Inak však vnútro chválime.
420 km v reálnej premávke
A čím si nás Ioniq 6 získal úplne, bol jeho dojazd. Je totiž jedným z mála áut, kde všetky tie reči o aerodynamike, prepracovaní batérie a elektromotora neboli iba marketing, ale premietli sa do reálnych čísel. V bežnej premávke, s dominantným zastúpením diaľnic, sme prešli 420 kilometrov na jedno nabitie. Spotreba sa aj pri diaľničnej 130-tke držala na skvelých 18 kWh/100 km a Ioniq 6 jednoducho rezal vzduch vo svoj prospech.
Skvelé je aj nastavenie rekuperačného brzdenia, respektíve možnosť plachtenia bez spomaľovania. Množstvo elektromobilov totiž aj v tom najslabšom rekuperačnom režime generuje odpor a mierne brzdí auto. Tu sa valíte ako na saniach a pri zjazde z kopcov sa nám podarilo prejsť aj 8 kilometrov so spotrebou 0 kWh.
Na percento presne
Tiež chválime palubný výpočet dojazdu, pretože ten nikdy z ničoho nič neklesol o desiatky kilometrov. Celý čas sme mali pod kontrolou jeho stav a presne sme vedeli, s čím môžeme počítať. Aj preto sme na nabíjaciu stanici prišli s 2 % a dojazdom 8 kilometrov. Na nej sa naplno prejavil nabíjací výkon, ktorý v jednom momente prekročil 230 kW. Do 15 minút máte k dispozícii ďalších 200 kilometrov alebo za 27 minút nabijete auto na 80 %.
Ioniq 6 bol v mnohých veciach prvým veľkým krokom k elektromobilite, ktorá dáva zmysel. Predstavte si napríklad, že tých 420 kilometrov nezakončíte na verejnej nabíjačke, ale u seba doma, kde napríklad čerpáte energiu zo solárnych panelov. Ioniq 6 je presvedčivou ukážkou, že elektromobilita robí kroky vpred.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | elektromotor synchrónny s permanentným magnetom |
Typ a kapacita akumulátora | li-ion 77,4 kWh |
Max. výkon | 168 kW (228 k) |
Max. krútiaci moment | 350 Nm |
Dojazd WLTP | 614 km |
Reálny dojazd – kombinovaný | 420 km |
Pohon | RWD |
Prevodovka | 1-stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 855 mm |
Šírka | 1 880 mm |
Výška | 1 495 mm |
Rázvor náprav | 2 950 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 910 kg |
Maximálna rýchlosť | 185 km/h |
Objem batožinového priestoru | 401 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,4 s |
SPOTREBA (elektromotor) | |
Mesto | 13,3 kWh |
Diaľnica | 18,4 kWh |
Okresky | 14,1 kWh |
Priemer | 17,0 kWh |
CENA | |
Základná cena modelu | 46 490 € |
Cena testovanej verzie | 60 750 € |