Domov SPRÁVY News Za volantom Mercedesu AMG GLE 53 Hybrid. Šoférovi dá zabrať

Za volantom Mercedesu AMG GLE 53 Hybrid. Šoférovi dá zabrať

Rovnaké, ale predsa iné? Tak sa dá opísať AMG GLE 53 Hybrid. V základe ho ani nejde rozoznať od obyčajnej GLE 53, ale potom si sadnete a hneď pochopíte, o čom je reč.

AMG GLE 53 Hybrid - Elektrická sila!

My sme si novú hybridnú pohonnú jednotku mohli vyskúšať už v modeli E 53 Hybrid. Avšak pri GLE má motor výrazne hutnejší zvuk bez umelých prifarbení. Môže za to rozdielny výfukový systém. Šesťvalec poskytuje stabilný výkon 330 kW (449 k). Do 9-stupňovej prevodovky AMG Speed Shift je integrovaný elektromotor, ktorý silu 120 kW (163 k) posiela na nápravu, kde to mozog auta práve vyžiada. Energiu čerpá z batérie s netto kapacitou 31,2 kWh. AMG 53 pritom nevyužíva elektrinu rovnako ako vrcholné modely 63.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid
Foto: Mercedes-AMG

“53-ka” má slúžiť každý deň, takže elektrickú energiu využíva primárne pre znižovanie spotreby. Nám sa s autom, ktorého kombinovaný výkon dosahuje v režime Race start 552 koní, podarilo jazdiť pod 7 litrov. A v prípade, že nechcete spaľovák zobudiť vôbec, máte k dispozícii rovno 80 kilometrov elektrického dojazdu s možnosťou 60 kW rýchlodobíjania. 

Pri GLE sa nadriete

Ale v aute s prívlastkom AMG nemôže ísť iba o spotrebu. Pri GLE 53 Hybrid tomu nie je inak, ale jeho hmotnosť je ešte o nejakých dvesto kíl vyššia, ako pri E 53. A šikovnú zadnú nápravu k dispozícii nemá. Chýba mu taktiež AMG active drive control +, ktorý dostane iba vrcholná 63. Pre šoféra to znamená jediné – boj. Boj s hmotnosťou, ktorý je poriadnou výzvou. Nejakým spôsobom sa nám ale darilo tohto mamuta napratať do úzkych serpentín a ani pri jazde smerom dole sme neuvarili brzdy, čo je veľké pozitívum. Tuhšie nastavenie než pri tradičnej 53 bez hybridného systému bolo v tomto prípade prínosné, ale úplne sa GLE 53 Hybrid nepodarilo oklamať fyziku. Ak však hľadáte pojazdnú posilňovňu, toto môže byť zaujímavá možnosť.

Čo sa stane, keď sa vybije baterka?

Keď vás šantenie v horách prestane baviť (čo sa tak rýchlo nestane), do priľahlej dediny môžete v tichosti vojsť v elektrickom režime, bez žiadnych zúrivých pohľadov miestnych. Spomínaný rozdiel oproti vrcholným modelom je však badateľný v rekuperácii.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid
Foto: Mercedes-AMG

Zatiaľ, čo 63 je nastavená na rýchle vybitie a nabitie batérie, v 53 už viac menej ostane vybitá. Čo-to dopuje aj spaľovací motor, aby celý systém mohol aspoň v krátkych dávkach poskytovať maximálny kombinovaný výkon. Ak sa niekto pri označení AMG 53 obával, že hybridný pohon pokazí zážitky, nemusí. Je všestrannejšia, úspornejšia, rýchlejšia, ale predsa len, baletka to nie je.

AMG GLE 53 Hybrid - Elektrická sila!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTotalné fiasko ŽSR, cestujúci nemajú toalety ani chodník. Zastávka vo Vrakuni stála 3,9 milióna eur
Nasledujúci článokEpický návrat Pagani Huayra – V12 od AMG a manuál

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here