startstop

Za volantom Mercedesu AMG GLE 53 Hybrid. Šoférovi dá zabrať

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupé (Energieverbrauch gewichtet, kombiniert: 29,1‒27,9 kWh/100 km plus 1,4‒1,2 l/100 km, Kraftstoffverbrauch kombiniert bei entladener Batterie: 10,5‒10,1 l/100 km, CO₂-Emissionen gewichtet, kombiniert: 31‒27 g/km, CO₂-Klasse gewichtet, kombiniert: B, CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G). Exterieurfarbe: MANUFAKTUR alpingrau // Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupé (energy consumption combined weighted: 29.1-27.9 kWh/100 km plus 1.4-1.2 l/100 km, fuel consumption combined discharged battery: 10.5-10.1 l/100 km, CO₂, emissions combined weighted: 31-27 g/km, CO2 class combined weighted B, CO₂ class discharged battery: G). Exterior colour: MANUFAKTUR alpine grey

Rovnaké, ale predsa iné? Tak sa dá opísať AMG GLE 53 Hybrid. V základe ho ani nejde rozoznať od obyčajnej GLE 53, ale potom si sadnete a hneď pochopíte, o čom je reč.

My sme si novú hybridnú pohonnú jednotku mohli vyskúšať už v modeli E 53 Hybrid. Avšak pri GLE má motor výrazne hutnejší zvuk bez umelých prifarbení. Môže za to rozdielny výfukový systém. Šesťvalec poskytuje stabilný výkon 330 kW (449 k). Do 9-stupňovej prevodovky AMG Speed Shift je integrovaný elektromotor, ktorý silu 120 kW (163 k) posiela na nápravu, kde to mozog auta práve vyžiada. Energiu čerpá z batérie s netto kapacitou 31,2 kWh. AMG 53 pritom nevyužíva elektrinu rovnako ako vrcholné modely 63.

Foto: Mercedes-AMG

“53-ka” má slúžiť každý deň, takže elektrickú energiu využíva primárne pre znižovanie spotreby. Nám sa s autom, ktorého kombinovaný výkon dosahuje v režime Race start 552 koní, podarilo jazdiť pod 7 litrov. A v prípade, že nechcete spaľovák zobudiť vôbec, máte k dispozícii rovno 80 kilometrov elektrického dojazdu s možnosťou 60 kW rýchlodobíjania. 

Pri GLE sa nadriete

Ale v aute s prívlastkom AMG nemôže ísť iba o spotrebu. Pri GLE 53 Hybrid tomu nie je inak, ale jeho hmotnosť je ešte o nejakých dvesto kíl vyššia, ako pri E 53. A šikovnú zadnú nápravu k dispozícii nemá. Chýba mu taktiež AMG active drive control +, ktorý dostane iba vrcholná 63. Pre šoféra to znamená jediné – boj. Boj s hmotnosťou, ktorý je poriadnou výzvou. Nejakým spôsobom sa nám ale darilo tohto mamuta napratať do úzkych serpentín a ani pri jazde smerom dole sme neuvarili brzdy, čo je veľké pozitívum. Tuhšie nastavenie než pri tradičnej 53 bez hybridného systému bolo v tomto prípade prínosné, ale úplne sa GLE 53 Hybrid nepodarilo oklamať fyziku. Ak však hľadáte pojazdnú posilňovňu, toto môže byť zaujímavá možnosť.

Čo sa stane, keď sa vybije baterka?

Keď vás šantenie v horách prestane baviť (čo sa tak rýchlo nestane), do priľahlej dediny môžete v tichosti vojsť v elektrickom režime, bez žiadnych zúrivých pohľadov miestnych. Spomínaný rozdiel oproti vrcholným modelom je však badateľný v rekuperácii.

Foto: Mercedes-AMG

Zatiaľ, čo 63 je nastavená na rýchle vybitie a nabitie batérie, v 53 už viac menej ostane vybitá. Čo-to dopuje aj spaľovací motor, aby celý systém mohol aspoň v krátkych dávkach poskytovať maximálny kombinovaný výkon. Ak sa niekto pri označení AMG 53 obával, že hybridný pohon pokazí zážitky, nemusí. Je všestrannejšia, úspornejšia, rýchlejšia, ale predsa len, baletka to nie je.

Exit mobile version