Domov TESTY Nové vozidlá Test VW T-Cross 1.5 TSI DSG: Oplatí sa kúpiť malé auto za...

Test VW T-Cross 1.5 TSI DSG: Oplatí sa kúpiť malé auto za 26-tisíc?

Test VW T-CROSS 1.5 TSI DSG R-LINE

Aj keď je T-Cross najmenším SUV od Volkswagenu v Európe, má právo na pozornosť všetkých. Má niekoľko užitočných funkcií a vlastností, ktoré máme radi všetci.

Najmenšie SUV značky Volkswagen takto pred rokom prešiel faceliftom, v ktorom sa výrobca sústredil najmä na technickú výbavu. Druhý najpredávanejší Volkswagen na Slovenku tak ponúka už v sérii LED svetlá, dve veľké obrazovky či hodnotnejšie materiály v interiéri.

Výrobca pristúpil k modernizácii citlivo, a tak neznížil hodnotu predchádzajúcej verzie. T-Cross sa po tejto inovácii natiahol o 27 m na 4 131 mm, lenže nie v prospech vnútorného priestoru. Ide o zväčšenie pôdorysu vďaka úprave nárazníkov.

Malé robustné SUV

Zvonka je T-Cross kompaktné, no robustne vyzerajúce vozidlo. Rázvor 2551 mm a vonkajšia šírka 1772 mm dávajú tušiť o skromnejších priestorových pomeroch vnútri, ale vďaka vyššej svetlej výške podvozka a zodpovedajúco vyššiemu posedu bude aspoň nastupovanie pohodlné.

Moderný interiér si zachováva aj klasické ovládačePredná časť interiéru vyhradená pre vodiča a spolujazdca patrí k tomu dobrému štandardu. Volkswagen v tomto modeli ani po modernizácii neuplatnil svoj nový minimalistický prístup, a tak je T-Cross automobil sympatickým aj pre staršie ročníky. Oceňujeme prehľadné, materiálovo vyvážené a ergonomicky výborne spracované pracovisko vodiča, ktorý nemusí venovať zvýšenú pozornosť žiadnej funkcii.

Klimatizácia sa ovláda na vyhradenom paneli, je tu dostatok odkladacích priestorov na mobil, peňaženku, kľúče aj ďalšie predmety, o páku automatickej prevodovky sa môžete pokojne oprieť.

Predné sedadlá s logom R
Predné sedadlá s logom R

Stredový displej s uhlopriečkou 8 palcov je obkolesený síce senzorovými, ale predsa dedikovanými tlačidlami, navyše sú tu klasické potenciometre pre nastavenie hlasitosti a ladenie.

Silným argumentom v prospech T-Crossu je posuvná zadná lavica – sedadlá môžete posúvať  v rozsahu až 14 centimetrov, čo je vskutku netypické. Takto si viete v prípade potreby zväčšiť batožinový priestor alebo vytvoriť viac miesta pre nohy zadných pasažierov.

Test VW T-CROSS 1.5 TSI DSG R-LINE

Batožinový priestor má v štandardnej konfigurácii zadných sedadiel kapacitu 455 litrov, čo je naozaj dosť. Nepochybne za týmto priaznivým údajom stojí pomerne strmé nastavenie operadiel zadných sedadiel, pretože objem ložného priestoru podľa VDA sa hodnotí práve po úroveň ich hornej hrany.

Batožinový priestor má 455 litrov a užitočné prvky, ako háčiky a pevný kryt
Pod podlahou nachádzame skutočné rezervné koleso
Pod podlahou nachádzame skutočné rezervné koleso
Solídna výbava hodná roku 2024

T-Cross už v základnej výbave Life obsahuje zmieňovaný osempalcový displej s rádiom Composition Colour s konektivitou Android Auto a Apple CarPlay. Hodnotíme to priaznivo, pretože tento prvok výbavy stále nie je u nových áut samozrejmosťou. Audiosystém má však v základe iba dva reproduktory.

Oplatí sa siahnuť po vyššej výbave Style, pretože tá ponúka systém Ready2Discover so 6 reproduktormi a možnosť dokúpenia navigácie, internetového pripojenia. V cene je aj bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay.

Spoločne s uvedeným hodnotným prvkom výbavy v Style dostanete aj ďalší dôležitý, a to predné LED svetlá s matrixovou technológiou IQ.Light. Verzia Style tiež samočinne udržiava v pruhu a stojí o 2 400 eur viac ako Life.

Elegantný volant s ovládacími tlačidlami aj 8-palcový digitálny kokpit sú už v základnej výbave
Kožený volant s ovládacími tlačidlami aj 8-palcový digitálny kokpit sú už v základnej výbave

Nami testovaná výbava R-Line je v predaji od cenníkových 22 490 €, respektíve 26 390 € v motorizácii 1.5 TSI DSG. Neobsahuje spomenuté matrixové svetlá, takže si za ne musíte doplatiť samostatne. V porovnaní s Life ponúka aj užitočný a dobre fungujúci adaptívny tempomat ACC. Ďalej je tu aktívne vedenia vozidla v strede jazdného pruhu Travel Assist (obe sú aj v Style).

Zvonka výbavu R-Line spoznáte aj vďaka striebornému strešnému nosiču, chrómovej lište v spodnej časti bočných okien či 17″ diskami Valencia s pneumatikami 205/55 R17. Všimnite si tiež agresívnejšie nárazníky. Vnútri má R-Line športové sedadlá, hliníkové pedále a špeciálne dekoračné obklady.

Všimnite si nápadnú grafiku zadných svetiel v štýle písmena X
Športový alebo terénny? Vlastne ani jedno.

S ohľadom na estetiku malého SUV je na mieste očakávať, že T-Cross zvládne prejsť miernym terénom. Také poľné cestičky vedúce k jazeru sú pre toto auto bezproblémové. Lenže pozor, T-Cross neponúka pohon všetkých kolies, ochranné prvky spodných hrán karosérie sú skôr estetické, než vysoko funkčné. A napriek prvému dojmu svetlá výška nie je tak výrazná, aby sa tým v porovnaní s hatchbackmi zlepšili prejazdové uhly.

Stojí na podvozku modelu Polo, pridanou hodnotou je vyšší profil karosérie a jedinečný vzhľad
Stojí na podvozku modelu Polo, pridanou hodnotou je vyšší profil karosérie a jedinečný vzhľad

Jazdné vlastnosti na bežných cestách hodnotíme priaznivo. Benzínový štvorvalcový motor 1.5 TSI sa účinne vyhýba menej kultivovaným prejavom trojvalcových agregátov. A tak ide aj na voľnobehu pekne hladko a pri miernom podtočení sa stále správa pokojne.

Jednoducho, VW T-Cross v konfigurácii 1.5 TSI DSG je živé obratné auto, ktoré je radosť šoférovať.

Áno, pomerne skoro pocítite kompaktný charakter podvozka a jednoduchú tuhú zadnú nápravu. Rovnako tak aj vyšší profil karosérie. To znamená, že T-Cross sa v ostrých rýchlych zákrutách dokáže poriadne nakloniť. Na testovaných pneumatikách pekne drží stopu a celkové vyladenie vozidla slušne eliminuje prirodzenú tendenciu k nedotáčavosti.

T-Cross nie je ani so športovou estetikou R-Line športovým crossoverom. Na to by potreboval nielen inak vyladený motor a prevodovku, ale aj podvozok. Napriek tomu je s ním radosť jazdiť aj cestovať.

Benzínový motor 1.5 TSI je vo všeobecnosti považovaný za spoľahlivý a ideálny agregát - s výkonom 150 koní a silou 250 Nm sa hodí aj na diaľnice
Benzínový motor 1.5 TSI je vo všeobecnosti považovaný za spoľahlivý a ideálny agregát – s výkonom 150 koní a silou 250 Nm sa hodí aj na diaľnice
Ideálna prevodovka

O logiku radenia sa stará automatická dvojspojková 7-stupňová prevodovka DSG. Túto prevodovku môžeme s čistým svedomím označiť za najlepšiu, akú nájdete v  automobiloch tejto cenovej kategórie.

Ako vodič máte možnosť radiť aj manuálne. Samozrejme, že počítač vás nepustí do príliš vysokých otáčok a preradí, rovnako nedovolí motoru zhasnúť v prípade podtočenia. Napriek tomu máte ako vodič možnosť využívať ideálne spektrum otáčok podľa vlastného uváženia, to je to okolo 2000 až 2500 ot./min..

Východiskové nastavenie prevodovky má tendenciu držať otáčky pod optimálnym rozsahom, ale nedáva veľa dôvodov na kritiku pružnosti a dynamiky.

Priemerná spotreba sa po 1490 km ustálila na 6,9 l/100 km.
Priemerná spotreba sa po 40 hodinách jazdy a 1490 km ustálila na 6,9 l/100 km.
26-tisíc je cena zodpovedajúca dnešným pomerom 

VW T-Cross sa na Slovensku predáva od cenníkových 19 990 € a v konfigurácii R-Line 1.5 TSI DSG od 26 390 €. Predajcovia ale majú práve pripravených niekoľko zvýhodnení. Od cenníkovej ceny odpočítajú bonus rovných 1000 €. A práve je v predaji aj akciová výbava Limited a R-Line Limited so zvýhodnením 1 910 a 3 040 €.

Edícia R-Line Limited v cene modelu zadarmo nad rámec sériovej výbavy R-Line obsahuje aj matrixové svetlomety IQ.Light s Dynamic Light Assist, predné svetlá do zlého počasia, LD zadné svetlá s dynamickými smerovkami, disky z ľahkej zliatiny 18″ Misano a tiež nápadné LED osvetlenie mriežky chladiča viditeľné v tme.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1498 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. krútiaci moment 250 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 131 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 772 mm
Výška 1 559 mm
Rázvor náprav 2 551 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 355 kg
Objem batožinového priestoru 455 l / 1 281 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,4 s
Rozmer pneumatík 205/55 R17
SPOTREBA A EMISIE
Priemer po 1490 km 6,9 l/100 km
Priemer podľa WLTP 5,9 – 6 l/100 km
Emisie CO2 podľa WLTP 134 ‐ 135 g/km
CENA
Základná cena modelu 19 990 eur
Základná cena testovanej verzie 26 390 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVyrobili to najlepšie auto, aké sme tento rok jazdili. A ľudia ho opäť neocenili
Nasledujúci článokMohla si toto Škoda dovoliť? Test Škoda Superb Combi odhaľuje, v čom prekonáva aj VW