Domov TESTY Nové vozidlá Skúšali to s elektrikou a pohoreli. Teraz mu vrátili naftový motor

Skúšali to s elektrikou a pohoreli. Teraz mu vrátili naftový motor

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Súčasná generácia rodinnej a úžitkovej dodávky Berlingo prišla pred niekoľkými rokmi. Následne v roku 2022 prišla správa, že sa bude predávať výhradne v elektrickej verzii, ktorá nebola celkom dokonalá vzhľadom na veľkosť batérie a dojazd. Spaľovacie verzie sa zrušili a predaje ukázali, že to nebol dobrý ťah. Teraz prišiel tento model ako comeback v naftovej verzii a tento krok bude jeho záchranou.

A hlavne Berlingo prešlo modernizáciou, ktorá mu rozhodne pridala na kráse. Predná časť je identická s novou generáciou modelu C3, čo určite nemôže byť na škodu, keďže prevzala novú vizuálnu identitu značky. Vertikálnejšie s väčšími funkciami vyjadruje dostatok sily a modernosti. Mriežka chladiča a nárazník tvoria jeden blok, v strede ktorého sa objavuje nové oválne logo značky Citroën. Na oboch stranách loga pruhovaný čierny pás odráža vzor chevronu, demonštruje pozornosť venovanú detailom a dodáva nádych rafinovanosti. To spája logo s novými svetlometmi, ktoré majú trojsegmentový svetelný podpis značky Citroën so zvislou lištou a dvoma vodorovnými lištami, ktoré pripomínajú lamely. Tento podpis dodáva Berlingu výrazný, technologický vzhľad.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Vo vnútri hlavne priestor a praktickosť

Úplne nová palubná doska sa vyznačuje predovšetkým veľkorysým objemom, ktorý vyjadruje pocit kvality a robustnosti. Jeho dizajn zvýrazňuje technológiu symbolizovanú novým 10-palcovým centrálnym dotykovým displejom s vysokým rozlíšením, ideálne umiestneným vysoko, a novým konfigurovateľným digitálnym prístrojovým panelom. V hornej časti je gigantická odkladacia schránka Top Box, ktorá je možná vďaka inštalácii airbagu do strechy. Tento praktický príplatok sme my však nemali.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V spodnej časti stredovej konzoly, ktorá obsahuje funkcie radenia prevodových stupňov a voľby jazdného režimu, elektrickú parkovaciu brzdu, štartovacie tlačidlo a 2 USB porty, sa nachádza aj inovatívny úložný priestor, ktorý možno použiť na indukčné nabíjanie smartfónu. Novinkou je voliteľne vyhrievaný volant s novým štýlom ráfika s mierne plochým povrchom v spodnej časti a graficky výraznejším stredovým výstupkom s novým logom Citroën v strede. Obsahuje ovládacie prvky audiosystému a tempomatu. Nakoniec sa zlepšila celková kvalita povrchovej úpravy interiéru.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Žiadne kompromisy

Ako sme sa stihli presvedčiť, nie je celkom samozrejmá vec, že pri osobných dodávkach dostanete automaticky tri plnohodnotné sedadlá v druhom rade. A dokonca ani to, že tu budete mať 3x Isofix. V tomto koncerne sa však báť nemusíte, sú tu aj tri sedadlá, aj dostatočný priestor pre nohy nielen vašich detí a dokonca aj 3x Isofix. Potešila nás aj možnosť otvorenia samostatného okna na dverách dverí od batožinového priestoru, keď napríklad nemáte priestor na parkovisku na otvorenie veľkých piatych dverí.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Pohodlné cestovanie

S cieľom zvýšiť komfort nové Berlingo po prvýkrát využíva predné sedadlá Advanced Comfort. Exkluzívne pre Citroën ich sofistikovaná architektúra v kombinácii so špecifickou vysokokvalitnou penou a bočnými opierkami zaručuje vysoký komfort. Ich špeciálna tkanina a trojfarebná povrchová úprava sú navyše obzvlášť štýlové a elegantné. V strede vankúša a operadla je prešívaný efekt vysoko vizuálny a je zdrojom pohodlia. Dizajn operadla oživuje farebný pás v tvare písmena U na operadle.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Berlingo lepšie ako kombi?

Na túto otázku je pomerne ťažké odpovedať. Niekto má osobný problém, že bude jazdiť s deťmi dodávkou a kombi C segmentu mu príde ako elegantnejšia voľba. Náš subjektívny názor však je, že sa treba vykašľať na predsudky, s týmto autom si určite neurobíte hanbu. Jeho praktické vlastnosti prekonajú všetky pochybnosti. A návrat nafty v podobe nízkej spotreby na medzimestských presunoch vás nenechajú na pochybách.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE Citroen Berlingo
Motor R4
Zdvihový objem 1499
Max. výkon 96 kW / 130 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Nafta
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 410 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 921 mm
Výška 1 812 mm
Rázvor náprav 2 785 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 640 kg
Objem batožinového priestoru 775 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10 s
Rozmer pneumatík 205/60 R16
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,8 l/100 km
Diaľnica 6,5 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 19 990 eur
Základná cena testovanej verzie 30 166 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPirelli Cyber Tires – koniec pneumatík tak ako ich poznáme?
Nasledujúci článokAha, učte sa od Renaultu. TOTO by malo mať každé nové auto