Súčasná generácia rodinnej a úžitkovej dodávky Berlingo prišla pred niekoľkými rokmi. Následne v roku 2022 prišla správa, že sa bude predávať výhradne v elektrickej verzii, ktorá nebola celkom dokonalá vzhľadom na veľkosť batérie a dojazd. Spaľovacie verzie sa zrušili a predaje ukázali, že to nebol dobrý ťah. Teraz prišiel tento model ako comeback v naftovej verzii a tento krok bude jeho záchranou.
A hlavne Berlingo prešlo modernizáciou, ktorá mu rozhodne pridala na kráse. Predná časť je identická s novou generáciou modelu C3, čo určite nemôže byť na škodu, keďže prevzala novú vizuálnu identitu značky. Vertikálnejšie s väčšími funkciami vyjadruje dostatok sily a modernosti. Mriežka chladiča a nárazník tvoria jeden blok, v strede ktorého sa objavuje nové oválne logo značky Citroën. Na oboch stranách loga pruhovaný čierny pás odráža vzor chevronu, demonštruje pozornosť venovanú detailom a dodáva nádych rafinovanosti. To spája logo s novými svetlometmi, ktoré majú trojsegmentový svetelný podpis značky Citroën so zvislou lištou a dvoma vodorovnými lištami, ktoré pripomínajú lamely. Tento podpis dodáva Berlingu výrazný, technologický vzhľad.
Vo vnútri hlavne priestor a praktickosť
Úplne nová palubná doska sa vyznačuje predovšetkým veľkorysým objemom, ktorý vyjadruje pocit kvality a robustnosti. Jeho dizajn zvýrazňuje technológiu symbolizovanú novým 10-palcovým centrálnym dotykovým displejom s vysokým rozlíšením, ideálne umiestneným vysoko, a novým konfigurovateľným digitálnym prístrojovým panelom. V hornej časti je gigantická odkladacia schránka Top Box, ktorá je možná vďaka inštalácii airbagu do strechy. Tento praktický príplatok sme my však nemali.
V spodnej časti stredovej konzoly, ktorá obsahuje funkcie radenia prevodových stupňov a voľby jazdného režimu, elektrickú parkovaciu brzdu, štartovacie tlačidlo a 2 USB porty, sa nachádza aj inovatívny úložný priestor, ktorý možno použiť na indukčné nabíjanie smartfónu. Novinkou je voliteľne vyhrievaný volant s novým štýlom ráfika s mierne plochým povrchom v spodnej časti a graficky výraznejším stredovým výstupkom s novým logom Citroën v strede. Obsahuje ovládacie prvky audiosystému a tempomatu. Nakoniec sa zlepšila celková kvalita povrchovej úpravy interiéru.
Žiadne kompromisy
Ako sme sa stihli presvedčiť, nie je celkom samozrejmá vec, že pri osobných dodávkach dostanete automaticky tri plnohodnotné sedadlá v druhom rade. A dokonca ani to, že tu budete mať 3x Isofix. V tomto koncerne sa však báť nemusíte, sú tu aj tri sedadlá, aj dostatočný priestor pre nohy nielen vašich detí a dokonca aj 3x Isofix. Potešila nás aj možnosť otvorenia samostatného okna na dverách dverí od batožinového priestoru, keď napríklad nemáte priestor na parkovisku na otvorenie veľkých piatych dverí.
Pohodlné cestovanie
S cieľom zvýšiť komfort nové Berlingo po prvýkrát využíva predné sedadlá Advanced Comfort. Exkluzívne pre Citroën ich sofistikovaná architektúra v kombinácii so špecifickou vysokokvalitnou penou a bočnými opierkami zaručuje vysoký komfort. Ich špeciálna tkanina a trojfarebná povrchová úprava sú navyše obzvlášť štýlové a elegantné. V strede vankúša a operadla je prešívaný efekt vysoko vizuálny a je zdrojom pohodlia. Dizajn operadla oživuje farebný pás v tvare písmena U na operadle.
Berlingo lepšie ako kombi?
Na túto otázku je pomerne ťažké odpovedať. Niekto má osobný problém, že bude jazdiť s deťmi dodávkou a kombi C segmentu mu príde ako elegantnejšia voľba. Náš subjektívny názor však je, že sa treba vykašľať na predsudky, s týmto autom si určite neurobíte hanbu. Jeho praktické vlastnosti prekonajú všetky pochybnosti. A návrat nafty v podobe nízkej spotreby na medzimestských presunoch vás nenechajú na pochybách.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Citroen Berlingo |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1499 |
Max. výkon | 96 kW / 130 k |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 410 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 921 mm |
Výška | 1 812 mm |
Rázvor náprav | 2 785 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 640 kg |
Objem batožinového priestoru | 775 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10 s |
Rozmer pneumatík | 205/60 R16 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,8 l/100 km |
Diaľnica | 6,5 l/100 km |
Okresky | 5,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 19 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 30 166 eur |