Domov TESTY Dostal to, po čom všetci túžili. Vyskúšali sme nový Nissan Juke

Dostal to, po čom všetci túžili. Vyskúšali sme nový Nissan Juke

Jedinečný dizajn, japonská kvalita a ideálne rozmery spravili z Nissanu Juke mimoriadne obľúbený model. Napriek tomu mu niečo chýbalo. Facelift to opäť vracia do ponuky a pridáva niečo navyše.

Modernizovaný Nissan Juke prichádza so žiarivo žltou farbou karosérie. Práve tú si obľúbilo množstvo zákazníkov modelu prvej generácie a v Nissane prišli na to, že bolo chybou neponúknuť ju aj v prípade generácie druhej. Nová žltá farba má ale trochu odlišný odtieň ako tá pôvodná. Táto je trochu svetlejšia.

Oplatí sa kúpiť Nissan Juke v roku 2024? -  TEST

Nový vzhľad Nissanu Juke vynikne najmä vo výbave N-Sport, v prípade ktorej sú v kontrastnej čiernej farbe vypracované časti karosérie ako napríklad strecha, kolesá, spätné zrkadlá, mriežka chladiča či stĺpiky karosérie. Nové sú tiež 19-palcové kolesá, a to hneď v štyroch rôznych dizajnoch. Ostatné zmeny sú vyslovene kozmetického charakteru. Celkový vizuál v Nissane nemuseli meniť, pretože Juke aj v polovici svojho životného cyklu vyzerá moderne a mladícky.

Nissan Juke
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Dva motory

Fanúšikovia Nissanu urputne dúfali, že facelift modelu Juke so sebou prinesie aliančný benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra. Bohužiaľ, nestalo sa tak. Ponuka motorov tak kopíruje vychodené chodníčky súčasného modelu. Na výber tak máte buď litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 114 koní a krútiacim momentom 200 Nm alebo full-hybridný pohon. Naše testovacie vozidlo bolo vybavené práve litrovým trojvalcom. Poteší aspoň skutočnosť, že napriek tomu, že ide o základný agregát, zvoliť si môžete okrem štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovky aj 7-stupňový dvojspojkový automat.

Po vzore Renault Captur má Juke polohovateľnú podlahu batožinového priestoru. Vo svojej najnižšej polohe tak batožinový priestor poskytuje základný objem 422 litrov, čo je viac, ako má napríklad Škoda Kamiq. Mimochodom, pod podlahou sme našli plnohodnotné rezervné koleso. Najväčšie zmeny v rámci faceliftu sa však odohrali inde – v kabíne.

Nissan Juke
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Interiér

Prvá vec, ktorá udrie po sadnutí za volant do očí, sú väčšie obrazovky. Centrálny displej má teraz uhlopriečku dlhú 12,3 palca a je mierne naklonený smerom k vodičovi. Dotykové ovládacie prvky na vzdialenejšom okraji obrazovky sú tak bližšie poruke a netreba sa za nimi príliš načahovať. Celý systém beží na vynovenom softvéri, takže okrem toho, že má novú grafiku, je aj rýchlejší. Domovská obrazovka umožňuje prispôsobiť si najčastejšie ovládané funkcie tak, aby obsahovala tieto ovládacie prvky. Konfigurovateľný je aj 12,3-palcový digitálny TFT displej pred vodičom. Obe obrazovky sú prevzaté z modelu Qashqai a celý pocit z interiéru modelu Juke posúvajú na vyššiu úroveň. Opomenúť nesmieme ani bezdrôtové zrkadlenie mobilného telefónu. Ovládanie klimatizácie zostalo zachované tak ako bolo – teda samostatným zoskupením fyzických tlačidiel, za čo dávame Nissanu palec hore.

Na pomery triedy má Nissan Juke špičkový 360-stupňový kamerový systém. Až sa nám nechce veriť, že Captur a Juke vychádzajú od výrobcov rovnakej aliancie. Kým Captur kvalitou cúvacej kamery zaspal niekde v minulom storočí, obraz kamier v Nissane Juke je jasný a kvalitný. Pomohlo k tomu aj zvýšenie rozlíšenia centrálnej obrazovky, no rozlíšenie 1,3 megapixela (namiesto doterajších 0,3) je snáď jasným dôkazom. Možno sa to zdá ako drobnosť, no práve toto sú funkcie, ktoré používate vo vozidle najčastejšie. Preto len pripomenieme, že zadná kamera je teraz štandardom pre všetky stupne výbavy. 360° kamerový parkovací systém kombinujúci pohľad zo štyroch kamier okolo vozidla, je k dispozícii od výbavy N-Connecta.

Podrobnejšie sa o ďalších novinkách, ktoré priniesol facelift, venujeme v našej videorecenzii.

Oplatí sa kúpiť Nissan Juke v roku 2024? -  TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZábavná moto pre začiatočníkov aj skúsených, jednu vec by sme vymenili
Nasledujúci článokToto je najhoršia funkcia v nových autách: Povinná, a predsa nespoľahlivá

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here