Domov TESTY Nové vozidlá Má svoje chyby, ale SUV v “plnke” pod 30 000 € inde...

Má svoje chyby, ale SUV v “plnke” pod 30 000 € inde nezoženiete

MG HS zavítalo do našej redakčnej garáže tesne pred tým, ako ho nahradí nová generácia. Tichý odchod to však rozhodne nie je, keďže útočí cenovkou, aká dnes nemá konkurenciu.

Po facelifte prišlo MG HS s novou prednou časťou. Dostalo inak tvarovanú a zväčšenú masku chladiča s vertikálne orientovanými lamelami, nové nárazníky a diódové svetlá. Až nebadateľne sú upravené zadné svetlá a koncovky výfukového systému. K dispozícii sú aj 18″ zliatinové disky.

SUV v plnej výbave pod 30 tisíc? - MG HS 1,5 TGI 2024 - TEST

 

Všetko po starom – skoro

Zvonku je facelift možné spoznať pomerne rýchlo, ale v interiéri ste v podstate bez šance. Ten sme chválili už pri pôvodnom modeli. Mäkčené plasty, koženka, pekne prepracované detaily. Dokonca ani na zadných miestach kvalita neklesne. To všetko platí aj po facelifte. Infotainment MG HS má naďalej starý softvér, ktorý rozhodne nepatrí k špičke. Avšak počítač dostal výkonnejšie komponenty, vďaka čomu je oveľa rýchlejší. Zamrzí, že ani čiastočnej nápravy sa nedočkalo umiestnenie diódy sledovania mŕtveho uhla. To je naďalej v neprirodzenej polohe, úplne mimo zorného poľa vodiča.

Interiér automobilu MG HS s volantom, palubnou doskou a obrazovkou multimediálneho systému
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vnútorný priestor poskytuje pasažierom dostatok miesta na nohy aj hlavu. MG HS je o niečo dlhšie než Kia Sportage, ale nedokáže tak dobre pracovať s batožinovým priestorom. Ten má objem 463 litrov, čo zaostáva za konkurenciou. Môže za to hlavne nevyužité dvojité dno. Je však možné z katalógu príslušenstva zakúpiť špeciálnu vaničku, ktorá zvýši objem na 580 litrov.

Predné sedadlá vo vozidle MG HS
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na okreskách mu je najlepšie

Pod kapotou naďalej pracuje preplňovaná jednotka 1,5 TGI s výkonom 162 koní. Tú je možné spojiť buď so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom. Voľba prevodovky pritom priamo závisí od výbavy, akú dostanete. Pohon všetkých štyroch kolies v MG HS nečakajte, v oboch prípadoch sa krútiaci moment 250 Nm prenáša výhradne na predné kolesá. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h činí 9,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 190 km/h. V prospech manuálu hrá mierne úspornejšia prevádzka.

MG HS na sídlisku
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

MG HS sa najlepšie cíti na okreskách, kde sa spotrebou drží na príjemných 7,5 litra. V hustej mestskej premávke sa vyslovene trápi a spotreba často prekračuje hranicu 9 litrov. Ak však jazdíte mimo špičky, dokážete aj tu podliezť 8 litrov. Na diaľnici je situácia obdobná, spotreba kolíše v rozmedzí 8,5 až 9 litrov. Vyššiu spotrebu vynahradzuje nižšou cenou.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cenový trhák

Keďže predajcovia potrebujú uvoľniť sklady, MG HS je prvé auto po veľmi dlhom čase, ktoré je lacnejšie, než keď sme ho testovali po prvýkrát. Pôvodne totiž v najvyššej výbave stálo 31 790 €. Teraz je o rovné 2 tisícky lacnejšie. Pravdaže, technologicky nestačí na súčasných konkurentov, ale pre mnohých bude dôležitejšia overená technika, 7-ročná záruka a cenovka. Koncernová konkurencia vie byť v podobnej výbave pokojne aj o 10-tisíc eur drahšia. Ďalším plusom MG HS je, že naň nemusíte čakať.

SUV v plnej výbave pod 30 tisíc? - MG HS 1,5 TGI 2024 - TEST

TECHNICKÉ ÚDAJE

MG HS

Usporiadanie a počet valcov

R4

Zdvihový objem

1490 cm3

Max. systémový výkon

119 kW / 162 k

Max. krútiaci moment

250 Nm

Palivo

Benzín

Pohon

FWD

Prevodovka

7-stupňová DCT

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 574 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 876 mm

Výška

1 685 mm

Rázvor náprav

2 722 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 550 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

9,4 s

Objem bat. priestoru

463 l

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

8,5 l/100 km

Diaľnica

9,0 l/100 km

Okresky

7,5 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

26 470 €

Cena testovanej verzie

29 790 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 25

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMá vaše auto „mäkký plyn“ a trhá pri rozjazde? Málokto pozná chybu P0171, jazdiť s ňou je mimoriadne nebezpečné
Nasledujúci článokProblémy pre majestátny offroad, zastavili výrobné linky

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here