Domov TESTY Jazdené vozidlá Honda CR-V 1,5 VTEC s manuálom po 127 000 km, čo sa...

Honda CR-V 1,5 VTEC s manuálom po 127 000 km, čo sa môže pokaziť?

Honda CR-V patrí medzi stálice na trhu a jej piata generácia predstavená v Európe v roku 2018 pokračuje v tradícii všestranne použiteľného, praktického a spoľahlivého SUV. Testovali sme exemplár z roku 2018, ktorý má za sebou 127 000 kilometrov a stále si zachováva veľkú dávku svojej pôvodnej elegancie. Načo si dať pozor pri kúpe tejto jazdenky?

Honda CR-V 5. generácie si udržala svoj typický japonský dizajn, ktorý kombinuje eleganciu s funkčnosťou. Niekomu sa jednoducho páči a niekomu nie. Testovaný model má športový nádych vďaka prídavnému spojleru a nástupným prahom, pričom o nádych elegancie sa starajú chrómové prvky viazané na stupeň výbavy. Rozmery 5. generácie sú typické pre daný segment – dĺžka 4,6 m, šírka 1,85 m a výška 1,69 m. Kufor s objemom 561 litrov je dostatočne veľký pre bežnú rodinu, no a pre početnejšie rodiny je na jazdenom trhu dostupná aj 7-miestna verzia.

Test jazdenky Honda CR-V - Aký je VTEC po 127 000 km?

Interiér so štipkou korenia

V kabíne zaujme kvalitné spracovanie a použitie neobvyklých materiálov, ako je „drevený“ obklad, ktorý inak čisto čierne prevedenie kabíny oživuje. Digitálny prístrojový štít poskytuje moderný nádych, no infotainment je slabším článkom interiéru. Pomalé reakcie môžu byť častou frustráciou. Aspoň prítomnosť Apple CarPlay a Android Auto situáciu zachraňuje.

Honda CR-V
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Posed za volantom je výborný – vodič má pocit úplnej kontroly a sedadlá ponúkajú vysoký komfort aj po 127 000 km. Chválime mäkkú hlavovú opierku, automatický doťah bezpečnostného pásu a modulárny priestor v lakťovej opierke. Miesto vzadu poteší nielen dostatkom priestoru aj pre vyšších pasažierov (rozumej výška 190 cm), ale aj širokým otváraním dverí, ktoré značne uľahčuje manipuláciu s detskou sedačkou. Keď spomíname deti, k dispozícii je dvojica ISOFIX bodov a USB porty pripravené na nabíjanie telefónov či tabletov.

Honda CR-V
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

VTEC dokáže čarovať

Testovaný model poháňal 1.5 VTEC Turbo, benzínový 4-valec s výkonom 127 kW, kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor je svižný a postačujúci pre väčšinu situácií. Pre náročnejších je rovnaký agregát dostupný aj vo verzii s výkonom 142 kW, s pohonom všetkých kolies a CVT prevodovkou. Naše testované vozidlo bolo vybavené pohonom predných kolies, čo je pre 90 % užívateľov viac než dostačujúce, no na horách štvorkolku určite oceníte.

Honda CR-V
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ako sa nám jazdilo?

Samotná jazda je veľmi komfortná, čoho jasným dôkazom je príjemné naladenie podvozka. Zadná viacprvková náprava nemá problémy odfiltrovať výraznejšie cestné nerovnosti a McPherson v prednej časti hravo zvládne všetky výzvy, ktoré CR-V nastolíte. Akustický komfort je na dostatočnej úrovní, pokiaľ si vyberiete manuálnu prevodovku. CVT prevodovka sa totižto prejavovala svojou nadmernou hlučnosťou, najmä počas jazdy na diaľnici. Jej práca sa paradoxne odrážala aj na spotrebe.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na druhej strane jazda s manuálom je jedna báseň. Príjemne presné dráhy radiacej páky, dobre naladená tvrdosť a záber spojkového pedálu spolu s kombinovanou spotrebou 6,7 litra na 100 km sú aspekty, ktoré predurčujú manuál na úspech a práve preto ho vrelo odporúčame.

Honda CR-V
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na čo si dať pozor?

Pri kúpe jazdenej Hondy CR-V 5. generácie je vhodné zamerať sa na niekoľko potenciálnych problémov. Prvým z nich je elektronika a samotný infotainment. Pomalé reakcie, neaktuálna grafika a časté „zamŕzanie“ dokážu šoféra vyviesť z miery. Riedenie oleja je známy problém tejto motorizácie, keď sa benzín dostáva do motorového oleja. Je dôležité pravidelne kontrolovať olej a dávať prednosť novším ročníkom, kde bola táto chyba odstránená. Inak odporúčame dôkladnú prehliadku podvozkových častí a nedokonalostí laku. Vyberajte si auto s kompletnou servisnou históriou, aby ste sa vyhli prípadným problémom s motorom alebo elektronikou.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Honda CR-V 5. generácie je skvelou voľbou pre tých, ktorí hľadajú priestranné, pohodlné a všestranné SUV. Jej interiér je kvalitný, jazdné vlastnosti sú na úrovni a aj napriek niekoľkým známym problémom dokáže dobre slúžiť aj s vyšším nájazdom. Tento konkrétny kúsok nájdete u predajcu AAA Auto s nájazdom 127 000 km a s cenovkou 18 699 eur.

Test jazdenky Honda CR-V - Aký je VTEC po 127 000 km?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAston Martin Valhalla je superšport s V8 a 3 elektromotormi
Nasledujúci článokZbytočne dokonalé alebo dokonale zbytočné? Otestovali sme najpredávanejšie osemvalcové auto v SR

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here