Aj keď Renault o svojom novom SUV modeli hovorí ako o zástupcovi C segmentu, ten už je v ponuke obsadený modelom Austral. Symbioz by mal byť prístupnejšou alternatívou, na dĺžku meria o 10 centimetrov menej a má o niečo menší batožinový priestor ako jeho väčší súrodenec.
Dizajnom sa Renault Symbioz nápadne podobá na menší Captur, no od B-stĺpiku ide vlastnou dizajnovou aj rozmerovou cestou. Cenovo sa viac približuje modelu Austral, ale rozmerovo je bližšie modelu Captur. Základná cena je od Capturu vyššia až o 9 000 eur, no od Australu je lacnejší len o necelých 3 000 eur. Zákazník si tak bude musieť vybrať medzi cenou, rozmermi, prípadne zameraním toho-ktorého modelu.
Renault išiel v prípade obľúbeného a vysokopredávaného modelu Mégane do rizika. Manažment v čase vývoja novej generácie predpokladal, že elektrifikácia európskeho automobilového trhu bude prebiehať pružnejšie a rýchlejšie. To sa však zatiaľ nestalo, a preto tú malú dieru, ktorá vznikla v modelovom portfóliu, sa v Renaulte rozhodli zaplniť modelom Symbioz. Dali by sme však ruku do ohňa za to, že presne takto by vyzeral nový Mégane so spaľovacími motormi.
Známy interiér
Kokpit nás ovial vánkom známych ovládačov a displejov. Áno, súčasné modely Renault majú veľký centrálny vertikálny displej s peknou grafikou, rýchlymi odozvami a, samozrejme, spojením cez Android/Apple s telefónom. Poloha vodiča je pohodlná a vertikálny formát obrazovky infotainmentu uľahčuje prístup, najmä na cestách. Najviac nás upútala panoramatická strecha Solarbay, ktorá bola prvýkrát videná na modeli Scenic. Je veľmi efektná, využíva tekuté kryštály ponorené do polyméru medzi dvoma sklenenými doskami, ktoré pri elektrickom nabití menia zarovnanie, aby zosvetlili alebo stmavili scénu podľa potreby. Je tiež pomerne praktická, pretože je ľahšia a aerodynamickejšia ako tradičné strešné okno a ponúka viac priestoru nad hlavou v interiéri.
Jazda s full-hybridom
Momentálne nie je v ponuke žiadny iný typ pohonu. To sa má však v priebehu budúceho roka zmeniť. Do ponuky by mali pribudnúť benzínové motory s nižším stupňom elektrifikácie, takže je predpoklad, že model by mohol byť ešte cenovo dostupnejší. Hybrid využíva 6-stupňový automat, kde sú dva stupne vyhradené pre elektromotor a 4 stupne pre spaľovací motor. Jazda v meste využíva pri rozumnom narábaní s plynovým pedálom čisto elektrický pohon, čo sa odzrkadlilo na priaznivej spotrebe okolo 5,5 l/100 km. Aj keby ste nemali spárovaný mobil s autom, navigáciu zabezpečuje Google a ich mapy. Nepotešilo nás rozlíšenie cúvacej kamery, ktoré je naozaj slabé.
Medzisegment
Vnútorný priestor, hlavne ten na zadných sedadlách, patrí k tým menším a aj keď sa tu dve dospelé osoby usadia, patrí skôr deťom. Naopak, poteší batožinový priestor, ktorý oproti tomu v Capture narástol. Zadný rad je posuvný a kapacita batožinového priestoru je tak v rozmedzí od 492 do 624 litrov. Praktickej stránke pomáha aj dvojité dno oddelené masívnou a pevnou prepážkou.
Renault si tak pre motoristov pripravil náročnú úlohu v podobe mierneho miešania segmentov. Režim B umožňuje jazdu len s jedným pedálom takmer bez nutnosti brzdenia a zároveň týmto spôsobom dokážete výrazne nabiť malú batériu. Aj keď automobilkou pomer deklarovanej elektrickej jazdy po meste (80 %) hlavne v zimných mesiacoch nedosiahnete, zapájanie benzínového agregátu nie je výrazné. Nevyhnete sa ani typickému hybridnému vytáčaniu motora do vysokých otáčok.
Verdikt
Aj keď je vašou prioritou priestor a máte dvojicu detí, mali by ste zvládnuť kapacitu modelu Symbioz. Celkovo až 28 asistenčných a bezpečnostných systémov sa postará o ich bezpečnosť, slušný dojazd cez 700 kilometrov sa postará o bezproblémovú prevádzku a ak by vám to nestačilo, vždy je tu Austral. Ten už bude bez kompromisov.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Renault Symbioz |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1598 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 105 kW / 143 k |
Max. krútiaci moment | 250 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 413 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 562 mm |
Výška | 1 575 mm |
Rázvor náprav | 2 638 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 498–1 551 kg |
Objem batožinového priestoru | 460–624 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,6 s |
Rozmer pneumatík | 225/45 R19 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Hybrid | |
Mesto | 5,2 l/100km |
Diaľnica | 6,3 l/100km |
Okresky | 4,5 l/100km |
CENA | |
Základná cena modelu | 27 500 eur |
Základná cena testovanej verzie | 36 500 eur |
Veronika už 8 rokov používa športový Mégane R.S. ako daily car