Domov TESTY Jazdené vozidlá Najväčšie švédske kombi len za 19 000 €. Aké riziká ukrýva 8-ročná...

Najväčšie švédske kombi len za 19 000 €. Aké riziká ukrýva 8-ročná prémiovka?

Volvo V90 je prémiové kombi švédskeho pôvodu, ktoré sa pýši vysokou bezpečnosťou. Na trhu sa vo svojej prvej generácii drží od roku 2016 až dodnes. Model je postavený na platforme SPA (Scalable Product Architecture), ktorá priniesla revolučné zameranie značky výlučne na štvorvalcové motory. My sme testovali kúsok z roku 2016 s nájazdom 151 000 kilometrov. Načo sme prišli a načo by ste sa mali zamerať pri kúpe takejto jazdenky? 

TEST JAZDENKY: Volvo V90 po 150 000 km - Servisná nočná mora?

Na trhu jazdeniek nájdete model S90 (sedan) a V90 (kombi). Oba varianty sú esteticky veľmi príťažlivé a odráža sa na nich typický škandinávsky dizajn, ktorý kombinuje jednoduchosť a funkčnosť. Jasným dôkazom je predná časť auta, kde dominuje veľká maska s logom a ikonické LED svetlá v tvare Thorovho kladiva. V roku 2017 volvo trocha zaexperimentovalo a prinieslo vskutku podarenú, robustnejšiu alternatívu s názvom Cross Country.

Volvo V90
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Rozmery auta (4,93 m dĺžka, 1,89 m šírka a rázvor 2,94 m) robia z V90 priestranné kombi, hoci objem kufra 551 litrov resp. 1 517 litrov so sklopenými zadnými sedadlami mierne zaostáva za konkurentmi ako Škoda Superb (690 – 1920 litrov) či Mercedes-Benz Triedy E (640 – 1 820 litrov).

Volvo V90
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Precízna a pohodlná kabína

Interiér je ukážkou škandinávskej elegancie. V našom testovanom modeli dominovalo čisto čierne prevedenie, ktoré je praktické na údržbu, no k dispozícii sú aj svetlejšie kombinácie, ktoré pôsobia luxusnejšie a hodia sa k charakteru V90 oveľa viac. Stredobodom interiéru je vertikálne umiestnený dotykový displej infotainmentu. Jeho rozhranie síce nie je najintuitívnejšie, no podpora Apple CarPlay tento nedostatok elegantne rieši. Virtuálny kokpit je jednoduchý, no prehľadný a volant perfektne sadne do ruky.

Volvo V90
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na zadných sedadlách je dostatok miesta aj pre vyšších pasažierov, pričom dva dobre prístupné ISOFIX body uľahčia kotvenie detských sedačiek. Kvalita použitých materiálov a spracovania je na veľmi vysokej úrovni a neupadá ani v druhom rade sedadiel (typický, no už nie tak štandardný znak prémiových značiek).

zadné sedadlá Volvo V90
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Skromná ponuka motorizácií

Náš testovaný kúsok mal pod kapotou naftový agregát s označením D4 a výkonom 140 kW (190 k). Všetky naftové verzie Volvo V90 využívajú dvojité prepĺňanie a technológiu PowerPulse, ktorá minimalizuje turbo dieru.

pohonná jednotka Volvo V90
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Z ponuky ostatných agregátov ste mali v roku 2016 na výber so 4-valcových benzínov s výkonom od 140 kW do 235 kW. Naftový motor viete mať s naladením od 110 kW do 173 kW a vo všeobecnosti neodporúčame najnákladnejšiu D3-ku, ktorá je so svojím výkonom 110 kW dynamicky nedostatočná na danú kategóriu a hmotnosť. Výber prevodoviek je jednoduchý – šesťstupňový manuál v slabších motorizáciách a v nižších výbavách, alebo osemstupňový automat Aisin.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ako jazdí?

S pohonnou jednotkou D4 je Volvo V90 dostatočne svižné na diaľnici a pri predbiehaní, pričom osemstupňová automatická prevodovka Aisin pracuje plynulo a efektívne. Motor je kultivovaný, s minimálnymi vibráciami, ktoré sa prejavia iba pri prudkej akcelerácii. Podvozok je naladený na pohodlie a nerovnosti na ceste zvláda s prehľadom. Hoci nie je tak športovo naladený ako napríklad podvozok BMW radu 5, nebadať zbytočné náklony karosérie a aj pri rýchlejších tempách sa vodič cíti bezpečne a isto. Riadenie je dostatočne presné, no trochu menej komunikatívne, čo však neuberá na komforte jazdy na okreskách a dlhších trasách. Aerodynamický šum od vetra je v kabíne dobre potlačený, čo prispieva k pocitu pokoja a komfortu na diaľnici.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na čo si dať pozor?

Pri kúpe jazdeného vozidla Volvo V90 s vyšším nájazdom je dôležité venovať pozornosť niekoľkým kľúčovým aspektom. Skontrolujte vôľu na prednej náprave, poriadne skontrolujte prejav motora a turbodúchadla. V rámci dlhodobej spokojnosti sa uistite, že softvér infotainmentu je aktuálny, aby nedošlo k funkčným obmedzeniam. Zároveň odporúčame preveriť, či sa vás netýkajú zvolávacie akcie a ak áno, či už boli vyriešené v autorizovanom servise. Niektoré ročníky totižto mali problémy s airbagmi a modulom VCM.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Volvo V90 je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú elegantné a pohodlné kombi na dlhé trasy a nechcú zrovna na ulici pred susedmi vyčnievať kombíkom z Nemecka. Testované Volvo V90 s nájazdom 151 000 kilometrov si stále zachovalo vysokú úroveň komfortu, bezpečnosti a jazdných vlastností. Ak sa rozhodnete pre jazdenku, venujte pozornosť mechanickým detailom a histórii údržby, dokáže vám to do budúcna ušetriť značnú časť rodinného rozpočtu. Tento konkrétny kúsok nájdete u predajcu AAA Auto s cenovkou 18 990 eur.

TEST JAZDENKY: Volvo V90 po 150 000 km - Servisná nočná mora?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSen Toyoty o budúcnosti vodíkových áut sa rozplýva
Nasledujúci článokHyundai pripravuje elektrické MPV, vyrábať sa bude v Európe

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here