Domov TESTY Nové vozidlá Ľudia sa im smiali, dnes vyrábajú tie najlepšie autá na trhu. Obľúbené...

Ľudia sa im smiali, dnes vyrábajú tie najlepšie autá na trhu. Obľúbené SUV je takmer dokonalé

Ako novinári sa snažíme byť vždy čo najviac objektívni, no pri recenziách produktov do toho musíte dať aj osobný prvok. Obzvlášť, ak sa na autá pozeráte ako na ďalší produkt v kalendári. Po tých rokoch si dokážete udržať nadhľad a vyhodnocovať fakty. A tým faktom je, že BMW má seriózny nábeh na to, stať sa najlepším výrobcom v prémiovom segmente, ak sa ním už teda nestalo.

BMW X3 (G45) 🤔 Bude aj naďalej bestsellerom značky?

Pýtate sa, prečo a ako sme dospeli k takémuto záveru? Po prvé, možnosť voľby: chcete benzín, naftu, plug-in alebo čisté elektro? Nech sa páči, tu je nový model bez zmeny dizajnu a koncepcie karosérie. Po druhé, originalita. Nepáči sa vám excelovská tabuľka koncernu VW, dizajn, ktorý je slimačou evolúciou? Či nebodaj to, že Fabia má rovnaké tlačidlá ako vaše prémiové Audi? Nech sa páči, vyrobíme model, na ktorý budú všetci nadávať, no aj tak sa stane najpredávanejším, až napokon dosiahne status ikony.

BMW X3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Rovno na vec

To, čo BMW posledné roky predvádza, je mimoriadne agresívna ofenzíva voči konkurencii a zdá sa, že funguje. Nová generácia BMW X3 prináša rovnako radikálnu zmenu vo vzhľade, ale aj prístupe ku koncepcii. Mohli by sme dokonca povedať, že vôbec nenadväzuje na predchodcu, aspoň čo sa vizuálnej identity týka. No proporcie ostali zachované, a to aj napriek väčším rozmerom, no najmä širšiemu postaveniu.

BMW X3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

To dosiahli konštruktéri zväčšením rozchodu kolies na oboch nápravách, auto je tak v zákrutách stabilnejšie. A áno, je to cítiť! Rovnako ako prepracovaný podvozok, ktorý v mnohých ohľadoch jazdí lepšie ako vzduch v prípade modelu GLC od Mercedesu. Z BMW X3 sa stal neuveriteľne sofistikovaný kus auta. Pri prejazde cez retarder 50-kilometrovou rýchlosťou do kabíny neprenikne žiadny výrazný hluk, buchot či zaváhanie karosérie. Z auta ide doslova hutnosť. Taká, akú X3 nikdy predtým nemala.

detail diskov kolies na vozidle BMW X3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Skvelý diesel

Jediné, čo nám počas testu prekážalo, je menej intuitívne prepínanie jazdných režimov. Tu sa, bohužiaľ, BMW vydalo cestou zbytočných inovácií. Čo sa motorizácií týka, na svoje si príde naozaj každý. Mnohých prekvapí aj fakt, že v ponuke aj naďalej zotrvá benzínový či dokonca naftový šesťvalec. Nami testovaný dvojlitrový diesel disponuje mierne vyšším výkonom, no najmä novým mild-hybridným systémom.

naftový štvorvalcový motor pod kapotou vozidla BMW X3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ten si skvelo rozumie s naftovou motorizáciou, až sa vás častokrát zmocní pocit, či nešoférujete full-hybrid. Rozjazdy z križovatiek sú fenomenálne, okamžitá reakcia a plynulý prechod z elektromotora na ten spaľovací je priam neuveriteľný. To isté by sa dalo povedať o zvukovom prejave, ale aj samotnom odhlučnení pri vysokých diaľničných rýchlostiach.

interiér BMW X3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nesúď, ohmataj

Presuňme sa ale do interiéru, kde nás čaká azda najväčšia zmena. Vzhľad palubnej dosky ako aj celá koncepcia našla inšpiráciu v modeli iX a je predpoklad, že v podobnom duchu sa bude niesť aj nová X5. Celý priestor pôsobí podstatne viac vzdušnejšie, no zároveň si zachováva typickú robustnosť. Osobne ma vyrušovali len masívne V-čkové panely na dverách s integrovanými ovládacími prvkami. Po pár dňoch som si zvykol a viac mi neprekážali.

sedadlo vodiča v BMW X3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V úvode sa vás môže zmocniť pocit, že interiér pôsobí lacno a dominujú mu plasty, obzvlášť v našej čiernej konfigurácii. Akonáhle sa však začnete jednotlivých plôch dotýkať, zistíte, že ide o masívny kus plastu, ktorý rozhodne nie je lacným. Všetko je tak hutné a pevné, že ani pri násilnom pokuse o rozkývanie dekorov nič nevŕzgalo.

panoramatická strecha
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Skvelú svetelnú šou vytvárajú kryštalické prvky, ktoré sme prvýkrát mohli vidieť v prípade novej generácie vlajkovej lode BMW radu 7. Škoda len, že v Mníchove nevyužili potenciál plnohodnotnej a úžasnej animácie či farebné schémy, ktoré sú naviazané na jednotlivé zážitkové režimy. Veď predsa každý z prémiového segmentu vie, že individualizácia je základ.

batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Naopak, silnou stránkou nového BMW X3 je batožinový priestor. Vďaka novej koncepcii veka vznikol rozmerný otvor pre naloženie prakticky čohokoľvek. Extrémne široký otvor na pomery segmentu bude hľadať konkurenciu len ťažko, nehovoriac o nízkej a krátkej nakladacej hrane či samotnej hĺbke. Podrobnejšie sme sa testu novej generácie BMW X3 venovali v našej videorecenzii na YouTube.

BMW X3 (G45) 🤔 Bude aj naďalej bestsellerom značky?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini mení postoj k elektromobilom
Nasledujúci článokZnáma automobilka pripravuje hybrid so simulovanou prevodovkou

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here