Domov TESTY Nové vozidlá Po rožky a na poštu. Oplatí sa kúpiť hatchback bez turba?

Po rožky a na poštu. Oplatí sa kúpiť hatchback bez turba?

Hyundai i30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Keď Hyundai i30 tretej generácie debutoval v roku 2016, svet vyzeral celkom inak. Za ten čas si ale i30 vybudovala pevné miesto na trhu, vďaka čomu je stále obľúbeným hatchbackom a jedným z najpredávanejších áut na našom trhu. Po väčšom facelifte v roku 2020 prichádza Hyundai v roku 2024 s ďalšou modernizáciou.

Aktuálna modernizácia modelu Hyundai i30 prináša decentné úpravy masky chladiča a okolia hmlových svetlometov, no zároveň ponúka významné vylepšenia výbavy. Verzia Family, ktorá patrí k najobľúbenejším, teraz obsahuje full-LED svetlá ako štandard, digitálny prístrojový štít a k tomu ostali zachované prvky ako vyhrievanie volantu a predných sedadiel, i množstvo asistentov vrátane inteligentného nasledovania jazdných pruhov.

2025 Hyundai i30 - Oplatí sa ešte atmosferický motor?

Hyundai i30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Základná výbava taktiež zahŕňa väčší, 10,25-palcový centrálny displej, ktorý však ukazuje vek platformy. Reakcie sú pomalšie, chýba podpora bezdrôtového Apple CarPlay/Android Auto, ktorú menší 8-palcový displej mal. Pozitívne zmeny zahŕňajú USB-C porty na dobíjanie, zlepšené osvetlenie interiéru a batožinového priestoru, či praktický kufor s objemom 395 litrov s rezervným kolesom. To sa dnes už tak často nevidí.

Hyundai i30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Rázvor 265 cm poskytuje slušný priestor pre pasažierov vzadu. Montáž detských sedačiek je jednoduchá a deti ocenia dvojicu USB-C portov na zadných sedadlách. Praktickou vychytávkou je aj lakťová opierka s prístupom do batožinového priestoru.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Motory so zníženým výkonom

Ďalšia oblasť, kde cítiť vek modelu Hyundai i30, je pod kapotou. To má svoje plusy, ale aj mínusy. Nafta už vypadla a každý agregát si musí poradiť so zníženým výkonom. V prípade testovanej základnej 1.5 DPi došlo k zníženiu na 96 koní. Naďalej je to jednoduchý atmosférický štvorvalec, ktorý je dostupný iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou vo výbavách Comfort a Family. Musíme povedať, že tento motor je ideálny pre vodičov, ktorí hľadajú spoľahlivosť a nízke prevádzkové náklady.

Hyundai i30 s motorom 1,5 DPi
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spotreba sa pohybuje medzi 5,5–8 l/100 km v meste, 6 l/100 km na okreskách, 7,8 l/100 km na diaľnici. Avšak, kratšie prevodové stupne spôsobujú, že pri rýchlosti 130 km/h a zaradenej šestke dosahuje motor až 3 950 otáčok, čo zvyšuje hluk, no prekvapivo nemá dramatický vplyv na spotrebu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cena je najsilnejší argument

Hyundai i30 vo výbave Family a s motorom 1.5 DPi stojí 21 490 €, pričom výrobca ponúka bonus 2 300 €. V porovnaní s konkurentmi ako Volkswagen Golf, ktorý je v podobnej výbave drahší o 4 500 €, je i30 cenovo atraktívnou voľbou. Navyše, za cenu Golfu si môžete dovoliť i30 s výkonným motorom 1.5 TGDI a 7-stupňovým automatom.

Hyundai i30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hyundai i30 aj po ôsmich rokoch od predstavenia dokazuje, že má čo ponúknuť. Spoľahlivosť, praktickosť a priaznivá cenovka robia z i30 atraktívnu voľbu pre rodiny aj jednotlivcov. Pre tých, ktorí hľadajú jednoduchý a úsporný hatchback bez zbytočných komplikácií, je základná verzia 1.5 DPi stále jedinečná na trhu. Ak však hľadáte viac výkonu a moderné technológie, pre vás už začne tých 8 rokov hrať výraznejšiu úlohu a volanie po nástupcovi bude o to hlasnejšie.

2025 Hyundai i30 - Oplatí sa ešte atmosferický motor?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPraga Bohema: Česi postavili auto za milión, pri ktorom aj Ferrari bledne závisťou
Nasledujúci článokNeverili hybridom, stavili na elektromobily. Teraz bojujú o prežitie

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here