Domov TESTY Nové vozidlá Štyri kolesá, nulové výhovorky. Takéto auto vyrába iba jedna značka

Štyri kolesá, nulové výhovorky. Takéto auto vyrába iba jedna značka

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zaujme cenou, poteší spotrebou a prekvapí jazdnými vlastnosťami. Otestovali sme Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid 4WD.

Nová generácia Suzuki Swift prináša viacero zmien, či už po dizajnovej alebo technickej stránke. Svoje základné hodnoty si však ponechala. K dispozícii je síce len v mild-hybridnej konfigurácii, avšak zákazníci majú na výber medzi verziou s pohonom predných kolies a aj verziou s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy označovanou ako 4WD. Takýto malý hachtback s náhonom na všetky kolesá nevyrába žiadna iná automobilka, iba Suzuki.

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dizajnová evolúcia

Začnime zovňajškom, ktorý už na prvý pohľad prináša badateľné zmeny. Ide však skôr o evolúciu, než o revolúciu predchádzajúceho modelu. Novinka vsádza na jednoduché línie karosérie bez zbytočných prvkov. Ostré hrany prednej masky mu síce dodávajú agresívnejší charakter, no stále si zachováva svoju roztomilosť. Zaujmú určite aj LED svetlá, ktoré vozidlu dodávajú na modernosti a opomenúť nesmieme ani automatické diaľkové svetlomety, ktoré pracujú spoľahlivo. Črty ostrejšej nátury nájdeme aj v zadnej časti vozidla, kde si okrem nového nárazníka prešli úpravou aj zadné svetlomety. Do oka však určite padne aj zadný diferenciál, ktorý je pomerne nízko a nie je chránený žiadnym plechom či lyžinou. Celkovo však nový Swift pôsobí veľmi uhladene.

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Skvelé sedačky, no aj zopár nedostatkov

Presuňme sa do interiéru, ktorému dominujú tvrdé, na dotyk nie zrovna najpríjemnejšie plasty. Swift sa však nehrá na prémiové vozidlo a prítomnosť daných materiálov preto nie je veľkým prekvapením. Prvotný lacný vzhľad však zachraňuje pekná dvojfarebná prístrojová doska, vďaka čomu zároveň kabína nepôsobí nudne. Skutočne milým prekvapením boli sedačky, ktoré sú veľmi komfortné a ponúkajú viac než slušné bočné vedenie. Zamrzí len jeden stupeň vyhrievania, ktorý je veľmi silný a po pár minútach vás začne grilovať. Za zmienku však stojí aj volant, ktorý medzigeneračne prakticky neprešiel zmenou, no skvelo padne do ruky a rozloženie ovládacích prvkov je veľmi prehľadné a intuitívne.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Veľkú pochvalu si Suzuki zaslúži aj za zachovanie množstva fyzických tlačidiel, vrátane ovládania klimatizácie, ktoré sú oveľa praktickejšie ako dotykové obrazovky. Jednu však Swift napriek tomu má, avšak v novej generácii už nie je plne integrovaná do palubnej dosky. Jednoduchý displej ponúka všetky potrebné informácie s výnimkou asistenčných systémov. Tie možno aktivovať či deaktivovať len cez prístrojový štít pomocou retro tykadla, čo nie je zrovna šťastné a praktické riešenie. Nový Swift však disponuje celou plejádou pomocníkov, vrátane adaptívneho tempomatu či funkcie asistovaného riadenia. Tú ale Suzuki nemá prepracovanú úplne do detailov a auto malo občas tendenciu fluktuovať od jednej čiary k druhej.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pozitívne nemôžeme ohodnotiť ani funkciu prepojenia infotainmentu so smartfónom. Pri počúvaní hudby sa prakticky pri každej jazde spojenie niekoľkokrát na krátku chvíľu prerušilo. Chválime však prítomnosť ako USB-C, tak aj USB-A portu, dokopy vozidlo ponúka až tri, čo je maximálne postačujúce. Puristov zase rozhodne poteší mechanická ručná brzda, pričom pozitívom je aj batožinový priestor. Ten so zdvihnutými zadnými sedačkami ponúka objem 265 litrov a bez problémov pojme aj väčší nákup. Vozidlo zároveň komfortne odvezie štyroch dospelých ľudí, avšak treba poznamenať, že zadní pasažieri s výškou nad 180 cm nebudú nadšení z relatívne nízkeho stropu.

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zábava za volantom zaručená

Poďme sa však zamerať na oblasť, v ktorej nové Suzuki Swift skutočne vyniká, a to sú jazdné vlastnosti či spotreba. Má totiž srdce japonského samuraja a v kombinácii s nízkou hmotnosťou vám ponúkne skvelú zábavu za volantom. Oproti predošlej generácii však nastala jedna výrazná zmena, a to pod kapotou. Novinka síce opäť dostala 1,2-litrový atmosférický benzínový motor, avšak prišla o jeden valec. Swift tak po novom poháňa už len trojvalec, ktorý však ponúka zhodný výkon 61 kW (83 k) a dokonca vyšší krútiaci moment, ktorý činí 112 Nm. Japonci sa s ním totiž vyhrali, vylepšili jeho účinnosť, ktorá predstavuje až 40 % a taktiež sa im podarilo znížiť emisie či spotrebu.

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Agregát zároveň spolupracuje s mild-hybridným systémom SHVS, ktorý mú pomáha najmä pri akcelerácii. A treba povedať, že je to cítiť. Auto je totiž v nižších rýchlostiach veľmi svižné a v kombinácii s 5-stupňovým manuálom (ktorý je v dnešnej dobe už skôr raritou) ponúka veľmi slušnú zábavu. Na druhú stranu treba poznamenať, že pri diaľničných rýchlostiach šiesty prevodový stupeň citeľne chýba. Kabína je síce dobre odhlučnená, no pri 130 km/h motor točí až 3 500 ot./min., čím pochopiteľne trpí ekonomickosť prevádzky. Vysoké rýchlosti tak nie sú jeho hlavnou doménou.

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Doma aj na lesných cestách

Na okreskách vám však vyčarí úsmev na tvári. Swift disponuje veľmi presným a dobre čitateľným riadením a mierne tuhším, no zato stále dostatočne komfortným podvozkom. K tejto kombinácii si pripočítajte živý motor s hmotnosťou na úrovni len jednej tony a v rukách máte veľkú motokáru, s ktorou vás jazdenie bude baviť. Mierne nás síce prekvapil možno až nečakane vysoký záber spojky, no dá sa na to rozhodne zvyknúť. Okrem asfaltových ciest však Swift s pohonom 4WD veľmi dobre zvláda aj lesné cestičky, a to aj vďaka zvýšenej svetlej výške o 25 mm (140 mm) oproti predokolke.

Suzuki Swift
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

A čo spotreba?

Tú môžeme obecne označiť za veľmi dobrú. Za papierovými hodnotami síce v realite zaostáva, no na konci nášho testu sme dosiahli kombinovanú spotrebu 6,2 l/100 km. Na nej sa vo veľkej miere podpísali diaľnice a spomínaná absencia šiesteho prevodového stupňa. Ak však diaľničné úseky vyhodíme z rovnice, bez problémov sa dá dosiahnuť spotreba 5,1 l/100 km, s ľahšou nohou na plyne aj pod 5 litrov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Záver

Nové Suzuki Swift je skrátka stará škola v modernom šatstve, ktorého revírom sú mestské a okresné cesty. Fyzické tlačidlá, 5-stupnový manuál, mechanická ručná brzda či klasická anténa na streche, no zato s celým radom asistentov a mild-hybridným systémom. Pri niekoľkých nedostatkoch vás poteší skvelými jazdnými vlastnosťami či atraktívnou spotrebou a bohatou výbavou. S cenou štartujúcou na 15 260 €, tak môže byť veľmi zaujímavou voľbou.

TECHNICKÉ ÚDAJE Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid 4WD GLX
Počet valcov 3
Zdvihový objem 1 197 cm3
Max. systémový výkon 61 kW / 83 k
Max. krútiaci moment 112 Nm
Palivo benzín (mild-hybrid)
Pohon 4WD
Prevodovka 5-stupňový manuál
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,6 s
Maximálna rýchlosť 160 km/h
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 3 860 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 735 mm
Výška 1 520 mm
Rázvor náprav 2 450 mm
Objem batožinového priestoru 265 l (980 l po sklopení sedačiek)
Pohotovostná hmotnosť 995 – 1 037 kg
SPOTREBA (počas testu)
Mesto-okresky 5,1 l/100 km
Mesto-okresky-diaľnica 6,3 l/100 km
Počas celého testu 6,2 l/100 km
Objem palivovej nádrže 37 l
CENA
Základná cena modelu 15 260 €
Cena testovanej verzie 20 430 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVyriešili 2 z 3 problémov elektromobilov. Zostáva im ten najťažší
Nasledujúci článokJaguar verí elektromobilom na 100 %, zadné dvierka nemá