Kombi verzia je prekvapujúco komfortná, praktická a umožňuje užiť si takmer rovnakú zábavu z jazdy, akoby ste sedeli za volantom sedanu
Pokiaľ ide o technológie a motory, kombík, označovaný v BMW ako touring, prichádza na trh v podstate s rovnakou výbavou ako sedan. Viac sme o nich písali v tomto článku, keď sme sa prvýkrát mohli so sedanom previezť, preto sa teraz sústredíme skôr na to, čo nové bavorský kombík prináša.
Nás celkom zaujalo malé technologické vylepšenie, týkajúce sa podlahy batožinového priestoru. Pre pravdu – neobjavili sme ho sami, ešte pred nastúpením do testovacieho auta, ktorým tentokrát bola verzia 330d xDrive, nás na ňu formou krátkej miniprezentácie upozornili nemeckí inžinieri.
Vylepšenie v kufri
Ide o elektricky ovládané protisklzové „dofukovacie“ pogumované koľajnice, ktoré sa pomocou dvoch elektromotorčekov vysunú pár milimetrov nad povrch nákladnej plochy. Je to pomerne jednoduché riešenie, ktoré však až prekvapivo dobre dokáže udržať v stabilnej polohe nielen ťažší, ale aj relatívne ľahší náklad.
Ten do kufra naložíte bez komplikácií, aj keď máte obe ruky plné – ide to totiž bezdotykovo, pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Tým sa kufor odomkne a zároveň otvorí, logicky, musíte mať pri sebe kľúč, inak to fungovať nebude.
A ďalšia dôležitá drobnosť – auto sa môže pochváliť aj výklopným oknom na piatych dverách, to žiaden z jeho priamych konkurentov neponúka. Je to praktická vec, prevzatá skôr z SUV, crossoverov a menších úžitkových áut, k akým patrí napríklad Citroën Berlingo, v kombíkoch strednej a nižšej strednej triedy je skôr raritou.
A aby sme nezabudli na to najdôležitejšie – aký je vlastne batožinový priestor v BMW radu 3 Touring veľký? Tu sa toho príliš veľa nezmenilo – má objem na úrovni 500 litrov, v podstate takmer rovnaký, ako aj predchodca.
Na ceste
Kufor je pri kombíku samozrejme dôležitý, ale auto – a najmä BMW, si človek nekupuje len ako praktické rodinné približovadlo, ale chce si v ňom jazdu aj užiť. Dá sa to? Odpoveď je jednoduchá – áno. V BMW naozaj mysleli na to, že aj šofér kombíku si rád zašoféruje len tak, pre čistú radosť z jazdenia a urobili všetko preto, aby mohol. A je úplne jedno, či sedíte v „našej“ pragmatickejšie zvolenej výkonnej 6-valcovej verzii 330d xDrive s výkonom 195 kW, resp. 265 koní a 8-stupňovým automatom, alebo v top verzii BMW M340i xDrive Touring s radovým benzínovým 6-valcom s výkonom 275 kW (374 k).
Do kombíku sme presadli bezprostredne zo sedanu s hybridným pohonom, ktorý sme testovali zároveň. Naše jazdné dojmy z tohto auta si môžete prečítať v článku BMW 330e: plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Zatiaľčo pri hybride – už len kvôli rozdielnej technológii pohonu – nájdete aj drobné dizajnové odlišnosti, interiér kombíku je prakticky identický ako v benzínovom sedane. V porovnaní s predchodcom je sedenie vzadu priestrannejšie (auto mierne narástlo aj pokiaľ ide o vonkajšie rozmery, najviac – o 76 mm na dĺžku) a na všetky tri miesta možno uchytiť detské autosedačky.
Osobná skúsenosť
Kombík v nás zanechal celkovo výborný dojem. Má prakticky identické jazdné vlastnosti ako skôr testovaný sedan, inak povedané – jazdí vynikajúco. Prispieva k tomu aj nižšie položené ťažisko, optimálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50 a zvýšená tuhosť karosérie o 25 percent.
Z hľadiska jazdného komfortu bolo asi najpohodlnejšie zo všetkých troch verzií – v tom sa, na rozdiel od hybridného aj benzínového sedanu, smelo môže porovnávať aj s Mercedesom triedy C. V tomto smere sú autu určite na prospech aj menšie (rozumej 18-palcové) kolesá.
Navyše v ňom získavate pridanú hodnotu v podobe kufra, schopného previezť objemnejší náklad, čo určite nie je na zahodenie, cenový rozdiel medzi oboma verziami pritom nijako zásadný nebude.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 993 cm3 |
Max. výkon | 195 kW/265 k |
Max. krútiaci moment | 580 Nm |
Palivo | nafta |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 709 mm |
Šírka | 1 827 mm |
Výška | 1 445 mm |
Rázvor náprav | 2 851 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 820 kg |
Objem batožinového priestoru | 500 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,4 s |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
SPOTREBA | |
Mesto | 6,5 l/100 km |
Okresky | 5,1 l/100 km |
Priemer | 5,6 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | V čase testu nezverejnená |
Cena testovanej verzie | V čase testu nezverejnená |