Domov TESTY Test Renault Talisman S-Edition, limuzína zo srdcom Meganu R.S.

Test Renault Talisman S-Edition, limuzína zo srdcom Meganu R.S.

Motor a jazdné vlastnosti

Benzínová preplňovaná 1,8 TCe je veľkým prekvapením teda aspoň čo sa dynamiky Talismanu týka. Už po prvých kilometroch s autom je cítiť chuť tohto motora hltať cestu pred vami. Výkon 225 koní síce nerobí z Talismanu ostrú manažérsku limuzínu, no ručička otáčkomera súbežne s tachometrom stúpa veľmi ochotne. Navyše ak prezradíme že francúzska limuzína váži 1665 kilogramov, nie je o čom.

V meste stále spôsobuje otáčanie hláv okoloidúcich, jednoducho francúzi to s dizajnom vedia. Spotreba počas môjho konvenčného týždňa v meste neprekonala hodnotu 7,2 l čo je veľmi solídny výsledok. Parkovanie s Talismanom je obrovská radosť, už od prvého stretnutia so systémom 4 Control som jednoducho názoru, prečo to nemá každé auto?

Aktívne riadenie oboch náprav je skvelý konštrukčný vynález a obzvlásť pri dlhých autách, ktoré by boli inak nemotorné, je schopný podstatne zlepšiť ovládateľnosť vozidla. Ak by vám parkovanie aj napriek tomu robilo značný problém, Talisman disponuje aj asistentom pre pozdĺžne či priečne parkovanie.

Mojim hlavným cieľom testovacieho týždňa však bolo zistiť, či Talisman S-Edition zvláda aj kľukaté okresky a v neposlednej rade dlhé diaľničné presuny. Systém 4 Control nie je len o jednoduchom natáčaní zadnej nápravy, je to dôkladne premyslená technológia ktorá mení svoje nastavenie aj na základe jazdných režimov. V športovom režime, ktorý som aktivoval na zvlnených okreskách, systém dovoľuje výrazne väčšie natočenie zadnej nápravy. Či už protichodne pri nižších rýchlostiach alebo súbežne pri tých vyšších. A vedzte že je to cítiť!

Osobne som však ostal sklamaný z dynamiky, respektíve ochoty za akou išiel Talisman vpred, po stlačení plynového pedálu pri výjazde zo zákruty. Chápem že takmer 1,7 tonovú limuzínu treba aj nejako rozbehnúť no čakal som viac. Naproti tomu, spotreba pri kľudnom tempe sa ustálila na hodnote 6,3 l.

Diaľnica je moja

Doménou tohto auta však bude jednoznačne diaľnica a práve tam sa Talisman cíti najlepšie. Diaľničné kilometre vo vyššej rýchlosti mu jednoducho sedia. Brilantná stabilita na ceste je zásluhou najmä riadenia oboch náprav a kvalitnému nastaveniu podvozku a naladeniu tlmičov. Talisman je neuveriteľne komfortný a ani po dlhej ceste z neho nebudete vystupovať dolámaný. Odhlučnenie je taktiež na vysokej úrovni a ani diaľničné rýchlosti prevyšujúce povolený limit, Talisman nevyvedú z miery.

Diaľnica priniesla na digitálny prístrojový panel spotrebu 6,7 litra, pričom otáčky motora pri rýchlosti 130 km/h neprekročili hranicu 2600 otáčok.

Pokračovanie na ďalšej strane

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNelegálne parkovisko na Tyršovom nábreží sa zruší
Nasledujúci článokPneumatiky: 10 zaujímavých faktov, ktoré ste o nich možno nevedeli