Aby Škoda oslovila aj klientov túžiacich po originalite, siahla po osvedčenom recepte. Pre model Karoq pripravila verziu Scout. Ako sa vám páči?
Oblepovanie auta dodatočnými plastovými okrasami podľa mňa väčšinou dopadne zle. Na karosérii pôsobia cudzo a občas až lacno. Smelší recenzent by dokonca napísal, že dehonestujú prácu dizajnéra karosérie. Nájsť tú správnu mieru a materiálovú zostavu sa skrátka nie vždy podarí. Som preto rád, že to Škoda v prípade modelu Karoq Scout neprehnala. Je ich tak akurát a spolu s peknou a originálnou zelenou metalízou tvoria vkusný celok. Jasné, že sú to iba salónky na stromčeku a nemajú reálnu funkčnosť. Obal však predáva, tak prečo ho klientom nedopriať.
TOP svetlá
Keď sa na Karoq Scout pozriete pozornejšie zistíte, že nemá byť iba dizajnovým cvičením, plní aj funkciu výkladu technologických možností, ktoré si v prípade tohto modelu môžete dopriať. Auto teda na cestu svieti FULL LED reflektormi, modernou technikou sú osadené aj zadné skupinové svetlá. Reflektory svietia výborne a na mojom zozname preferovanej výbavy, ktorú by som si do auta objednal, by boli úplne hore. Vekom a skúsenosťami totiž človek zistí, že na to, aby sa v aute cítil pohodlne aj počas dlhých kilometrov, musia byť splnené tri základné parametre. Auto musí mať dobré sedadlá, výkonné svetlá a dobre odhlučnenú kabínu. Karoq ma vo všetkých týchto kritériách uspokojil. Testované auto malo zliatinové disky s priemerom 18 palcov. Pre Karoq Scout sú tak akurát, po väčších by som už nesiahol. Na aute totiž vyzerajú dobre a svedčia aj cestovnému komfortu. Iste, automobilka ponúka aj devätnástky, no s nimi by auto podľa mňa vyzeralo akosi zvláštne. Ako keby ste si k vojenským maskáčom obuli lakovky. Ale samozrejme, proti gustu…
Luxus a priestor
Podobne striedmo pristúpil dizajnér aj k úpravám interiéru. Veľké sedadlá dostali dvojfarebné čalúnenie aj primeranú bočnú oporu operadiel. Poteší, že pohodne sa, vďaka dlhým sedákom a vzdušnosti kabíny, odveziete aj na zadných sedadlách. Pracovisko vodiča je usporiadané podľa štandardu značky, všetky ovládacie a informatívne prvý majú vhodné umiestnenie aj veľkosť. Bez výhrad hodnotím aj zostavu odkladacích schránok a priečinkov. Auto má elektronický prístrojový panel. Kto sa rád hrá, nech sa páči, má možnosť. Pre mňa je v tomto prípade dôležité predovšetkým to, že ponúka aj zobrazenie klasických, periférne dobre sledovateľných budíkov. V aute som nič som nehľadal, a to sa za volant modelov s okrídleným šípom v znaku dostanem skôr zriedka.
Aj pre náročného?
Scout výbavou podľa mňa uspokojí aj náročného motoristu, obsahuje solídnu zostavu prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti ako aj komfortu. Dostanete napríklad spoľahlivú navigáciu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel, vyhrievaný multifunkčný volant, parkovacie snímače vpredu aj vzadu, zadnú parkovaciu kameru, aj elektrickú zásuvky na 230 V pre zadných cestujúcich. A tak, hoci je k dispozícii dlhý zoznam príplatkových prvkov, nevidím dôvod cenu auta ešte navyšovať. S jednou výnimkou. Prekvapilo ma, že hoci sa Karoq Scout výzorom hrá na drsný teréniak, pod dno batožinového priestoru vám v sérii pribalia iba súpravu na opravu defektu (v našom prípade bola nahradená príplatkovou dojazdovkou). Ale tak dobre, aj tak najväčší terénny problém, s ktorým sa toto auto stretne, bude obrubník medzi cestou a chodníkom. Aby ale neprišlo k omylu. Podvozok a pohon zvládol aj oveľa náročnejšie úlohy. Ak teda máte chatu, na ktorú musíte absolvovať terénnu vložku po nespevnenej ceste, prípadne ste rybár, je pre vás Karoq Scout dobrou voľbou. Náročnejší terén by som však, podobne ako v prípade konkurenčných modelov podobnej konštrukcie, už asi radšej nepokúšal. Úprimne. Osemnástky kolesá a nízkoprofilové pneumatiky fakt nie sú práve terénnou výbavou.
Technika
V prípade motora a pohonu si príliš vyberať nebudete. My sme mali k dispozícii osvedčenú zostavu dvojlitrového štvorvalca TDI (110 kW/150 k, 340 Nm), sedemstupňového dvojspojkového automatu DSG a pohonu 4×4. Okrem nej je v ponuke ešte výkonnejšia alternatíva tohto motora (140 kW/190 k, 400 Nm). Táto sústava autu svedčí, dych jej nebude dochádzať ani pri rýchlom presune po diaľnici či plnom zaťažení vozidla. So solídnym výkonovým potenciálom motora je totiž dobre zladená aj prevodovka. O tom, ako ochotne bude sústava reagovať na želanie vodiča, rozhodne vodič.
Eco? Nie, ďakujem!
K dispozícii totiž má možnosť voľby jazdného režimu. Na výber sú alternatívy: Eco, Comfort, Normal, Šport, Snow a Individual. Ten posledný mám osobne rád, viem si totiž auto hneď na začiatku nastaviť podľa vlastných preferencií a na ovládač už nemusím siahať. Použiteľné sú však všetky okrem prvého. Nech sa na mňa nikto nehnevá, alternatíva Eco mi skrátka stále nedáva zmysel. Auto je v nej totiž citeľne lenivšie, no nie úspornejšie. Vodič totiž bude na plyn tlačiť viac, lebo auto skrátka nebude reagovať podľa jeho predstáv. V konečnom dôsledku teda nič neušetrí. Oveľa viac pre úsporu paliva urobí predvídavou jazdou. Keďže sme počas testu s autom vybehli aj mimo spevnenej cesty, aby sme vyskúšali kde sú limity pohonu a podvozka, naša priemerná spotreba bola rozumných 6,4 litra nafty na 100 kilometrov. Dá sa jazdiť za menej? Dá. Zvlášť na dlhších trasách. Otázka len je, či vás príliš defenzívna jazda bude baviť.
Škoda osvedčený liek s menom Scout predpísala aj modelu Karoq. Luxusnej výbave za vyššiu cenu teda dopraje vlastný štýl. Úspech iných modelov Scout naznačuje, že by k značke mohol priniesť zákazníkov, ktorých bežná konfekcia neoslovuje.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 968 cm3 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. krútiaci moment | 340 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | 4×4 |
Prevodovka | 7-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 398 mm |
Šírka | 1 841 mm |
Výška | 1 607 mm |
Rázvor náprav | 2 630 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 591 kg |
Rozmer pneumatík | 225/50 R18 |
Objem batožinového priestoru | 588 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,2 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 7,2 l/100 km |
Diaľnica | 6,9 l/100 km |
Okresky | 5,3 l/100 km |
Priemer | 6,4 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 20 860 € |
Cena testovanej verzie | 37 993 € |