Kategória osobných vanov má svoje legendy aj stálice, Renault Trafic medzi ne rozhodne patrí. Čo prináša facelift?
Modernizácií sa nevyhla ani v poradí tretia generácia osobnej verzie Renaultu Trafic, tá debutovala ešte v roku 2014. V súčasnej dobe sa automobilky predháňajú v tom kto prinesie viac asistenčných systémov, väčší displej a cyklus medzi novými generáciami alebo ich faceliftom sa z roka na rok skracuje. Ako sa však zdá na triedu osobných dodávok sa akosi pozabudlo.
Nový motor a prevodovka
Renault síce predstavil facelift modelu Trafic, zásadné zmeny však nečakajte. Tou najdôležitejšou novinkou je pohonná sústava, Trafic totiž dostal nový dvojlitrový motor a možnosť voľby automatickej dvojspojkovej prevodovky EDC. Nový motor ponúka väčšiu dynamiku vďaka vyššiemu výkonu, 107 kW a krútiacemu momentu 350 Nm. Pokiaľ by vám to náhodou nepostačovalo, v ponuke je aj jeho výkonnejšia verzia s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 380 Nm.
Počas nášho testu sme preverili slabšiu výkonovú verziu naftového štvorvalca v kombinácií s automatickou prevodovkou. Nový agregát nerobí z Traficu pretekára ale je schopný slušne rozbehnúť aj plne obsadené vozidla na diaľničnú rýchlosť. Veľký potenciál nového dvojlitra sa otvára práve pri pružnom zrýchlení, motor ochotne potiahne Trafic vpred.
Kombinácia s automatickou prevodovkou môže byť pre niektorých zákazníkov rozhodujúca. Spaceclass tak konečne bude schopný konkurovať ostatným súperom. Samotné zladenie prevodovky a agregátu je všedné, v podstate sa mu nedá nič vytknúť no ani neohúri.
Bojí sa inovácií
Človek by čakal že facelift v roku 2020 prinesie moderné technológie a trochu svieži dizajn. Trafic síce konečne vymenil povestné lampáše za moderné Full-LED svetlá, ich svietivosť je však podpriemerná. V noci nie sú schopné osvetliť dostatočne veľkú vzdialenosť tak ako konkurencie. Na druhú stranu ich voľbu odporúčame, oproti pôvodným halogénom sú rozhodne lepšie.
Dizajnéri pri tvorbe exteriéru nemali veľa práce, nový je azda len svetelný LED podpis predných svetlometov. V podobnom duchu sa na nešťastie nesie aj interiér. Predná časť doslova zozbierala všetko zlé čo kedy Renault priniesol.
Všade prítomné tvrdé plasty by sme dokázali odpustiť no bohužiaľ infotainment ale aj budíky a vlastne skoro všetky ovládače sú reinkarnáciou predchádzajúcej generácie Clia. Multimediálny systém vozidla je nevzhľadný a príšerne seká. Rozmiestnenie a tvar tlačidiel tempomatu, start-stop systému a iných, je čisto náhodné a chaotické. Nehovoriac o držiaku na nápoje a rôznych krytoch odkladacích priestorov. Takéto spracovanie je hodné úžitkovej no nie osobnej verzie.
Takto začatý interiér potom dopĺňa paket SIGNATURE ktorý zahŕňa kožené čalúnenie všetkých sedadiel, 2 otočné sedadlá v druhom rade, posuvný a vyberateľný stolík či bočné airbagy vodiča a spolujazdca za príplatok 4 200€. V tomto momente si človek položí otázku, prečo?
Zadný priestor to zachraňuje
Spracovanie osobné priestoru pre zadných pasažierov vracia Traficu stratené body. Pohodlné kožené sedadlá poskytnú komfort všetkým pasažierom aj na dlhé trasy. Spomínaný paket Signature doplnil konfiguráciu zadného priestoru o dvojicu praktických otočných sedadiel. Osobne sa mi táto možnosť pozdáva, menší problém vzniká pri zmene polohy otočných sedadiel, spodný mechanizmus totiž naráža o stolík. Pokiaľ teda chcete sedadlo otočiť, je potrebné trochu viac popremýšľať a popresúvať jednotlivé prvky v interiéri.
Samotný stolík je skvelým doplnkom hlavne pre náročnejších klientov, je plne posuvný dá sa nastaviť jeho výška a jednoducho sa demontuje. Nechýba ani plnohodnotná zásuvka na 220V či niekoľko USB portov. zadný priestor má aj vlastnú reguláciu klimatizácie a niekoľko bodových LED svetiel. Ani v prípade plnohodnotného usporiadania sedadiel a krátkej verzie rázvoru náprav, nemáte núdzu o batožinový priestor.
Resumé
Modernizovaný Trafic Spaceclass neprináša mnoho zmien, azda tou najdôležitejšou je nový motor a ponuka automatickej prevodovky. Za Full-LED svetlá sa rozhodne priplatiť oplatí, svietia jednoducho lepšie ako halogény. Naša testovaná verzia mala veľmi zvláštnu konfiguráciu, ktorá v nás zanechala zmiešané pocity. Na jednej strane máte skvele riešený priestor pre zadných cestujúcich ktorý v momente pokazí dojem z miesta vpredu. Kombinácia príplatkového koženého čalúnenia a lacných plastov a tlačidiel je mätúca. Trafic tak pôsobí akoby sa hral na niečo čím nie je. Čo jeho cenu vystrelilo na 46 920€.
Na druhej strane pokiaľ si odmyslíme luxusný kabát, Trafic Spaceclass si viete zaobstarať už za 31 290€. Získate tak dostupné sedem až deväť miestne vozidlo s dobrý motorom príjemnou spotrebou na úrovni 6,8 až 7,4 litra.
Technické údaje
Renault Trafic |
|
Usporiadanie a počet valcov | radový 4-valec |
Zdvihový objem | 1997 cm3 |
Max. výkon | 107 kW/ 146 k |
Max. krútiaci moment | 350 Nm |
Palivo | diesel |
Pohon | FWD |
Prevodovka | AT6 EDC |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 999 mm |
Šírka | 1 956 mm |
Výška | 1 971 mm |
Rázvor náprav | 3 098 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 191 kg |
Objem batožinového priestoru | – l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Max. rýchlosť | 219 km/h |
SPOTREBA | |
Kombinovaná | 6,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 31 290 eur |
Základná cena testovanej verzie | 46 920 eur |