V našom najnovšom teste sme preverili nové Subaru XV s mild-hybridným pohonom e-Boxer. Subaru XV dokazuje že aj crossover môže zdolať nástrahy terénu rovnako dobre, ako SUV.
Najnovšia verzia Subaru XV disponuje novým motorom e-BOXER. Ako už asi tušíte, auto ide s dobou a teda disponuje hybridným pohonom. Našťastie sa značke aj naďalej darí eliminovať downsizing. Pod kapotou pracuje známy 2-litrový benzínový boxer, ktorému asistuje elektromotor s akumulátorom. Tie sú uložené pozdĺžne a smerom k vodičovi, vďaka čomu si auto zachováva dobré rozloženie hmotnosti. Benzínový agregát produkuje 110 kW, ku ktorým sa pridáva 12,3 kW z elektrického motora. Maximálny krútiaci moment sústavy je na hodnote 194 Nm.
Subaru XV je najbezpečnejším XV v histórii a azda aj najbezpečnejším autom v triede. Už v základnej výbave zahŕňa technológie ako napríklad asistent EyeSight či adaptívny tempomat. Viditeľnosti rapídne napomáhajú tenké stĺpiky minimalizujúce mŕtve uhly a full-LED svetlomety dostupné taktiež v základnej výbave. Účinnosť absorpcie energie pri náraze stúpla o 40%, vďaka čomu auto zaručuje vynikajúcu ochranu posádky a vysokonapäťových elektrických komponentov.
O jazdnú dynamiku sa stará permanentný symetrický pohon všetkých kolies v spolupráci s veľmi tuhou karosériu. Vďaka použitiu platformy SGP sa podarilo zvýšiť tuhosť pri ohybe prednej bočnej časti o 90%, torznú tuhosť a tuhosť zavesenia predných kolies o 70% a tuhosť zadného pomocného rámu až o 100%.