Prišiel aby dominoval, tak znie slogan nového Ford Ranger Rapator! Ako to je v skutočnosti, oplatí sa jeho kúpa?
Oplatí sa kúpa európskej verzie Ford Ranger Raptor? Porovnali sme štandardný Raptor a upravený Ford Ranger.
O 150 mm širší rozchod kolies a o 51 mm vyššia svetlá výška ako má Ranger XLT z neho robia monštrum stvorené do terénu. Okrem toho by sa auto malo správať komfortne aj pri vysokej rýchlosti. Na tlmičoch si dala automobilka tiež záležať, a tak Raptor dostane polohovo citlivé tlmenie.Tlmičom s priemerom 63,5 mm dopomáhajú hliníkové priečne ramená.
Zabudovaný Wattov priamovod zabezpečuje autu stabilitu, takže auto sa síce hýbe hore a dolu, ale bočné výkyvy sú minimálne.O tom, že Raptor sa cíti v teréne ako ryba vo vode svedčí hĺbka brodenia 850 mm, svetlá výška 283 mm a špeciálne pneumatiky. Majú agresívny terénny vzor dezénu pre silný záber na mokrom povrchu, blate, snehu… A takto by sme rôzne povrchy mohli vymenovávať ešte dlhé hodiny. Navyše majú aj odolnú bočnicu, ktorá zvládne aj najnáročnejšie podmienky.
Zrodený pre rýchlu jazdu v teréne
Priaznivcov off-roadu poteší, že okrem klasickej ochrany podvozka, čo je kryt motora a prevodovky, dostane Raptor nový oceľový kryt s vysokou pevnosťou a hrúbkou 2,3 mm. To je o 60 percent väčšia hrúbka ako má štandardný kryt, takže to Ford myslí naozaj vážne.
Pod kapotou tohto macatého brodivca sa nachádza 2,0 litrový vznetový motor EcoBlue s dvomi turbodúchadlami a výkonom 213 konských síl a krútiacim momentom 500 Nm. Sila motora sa prenáša na 17 palcové disky pomocou 10-stupňovej automatickej prevodovky, ktorú si Ford navrhoval sám.