Citroën ostáva verný kaktusom, o čom svedčí aj nová generácia C3.
Francúzske automobilky vždy používali avantgardný dizajn, ktorý ich modelom zabezpečil dostatočnú pozornosť a neraz sa stali ikonami. Spomínam na modely ako Citroën C6, DS, Renault VelSatis či íné. Keď sa C4 Cactus objavil na prvom billboarde v sériovej podobe, spôsobil nemalý rozruch. Cactus ma však sklamal svojim nepraktickým interiérom. A teraz prichádza niečo ako jeho menší brat, teda aspoň na prvý pohľad.
Malá C3 ak ju teda ešte môžme nazývať malou si od svojho brata prevzala dizajn, pohodlné sedenie, airbump a jedinečné delené predné svetlomety. Na prvý pohľad tretia generácia C3 pôsobí masívne, evokuje dojem crossoveru. Čo je pozitívne vzhľadom na fakt obľúbenosti malých crossoverov. Generačná zmena je citeľná, a aj napriek tomu že nie som rodeným fanúšikom modelov Citroënu ma jeho vzhľad oslovil. Najmä bočný pohľad, auto podľa mňa dostalo vyváženejšie a hlavne proporčne krajšie línie ako pri predchádzajúcej generácií. Vzhľad prednej časti dokonale odráža svojho brata Cactus. Mne osobne sa veľmi páči horná úzka línia denného LED svietenia.
Po krátkom usadení sa za volant novej generácie C3 som ostal príjemne prekvapený, mal som pocit ako by som sa posadil doma na sedačku. Veľmi jednoducho tvarované mäkké sedadlá sú síce komfortné ale hneď v prvej zákrute som pocítil ich nevýhodu. Nie sú dostatočne vykrojené a tvarované nato aby poskytli vášmu telu potrebnú oporu pri dynamickejšej jazde, o tom však nová C3 nieje. Interiér do značnej miery kopíruje svojho väčšieho brata C4 Cactus, je však o čosi praktickejší. Určite by ma zaujímalo či netradičné vnútorné madlá dverí vydržia pravidelné použivanie. Mňa osobne tento dizajnový prvok sklamal. Povrch väčšiny interiéru je bohužiaľ z tvrdého plastu, čo do značnej miery uberá na finálnom dojme.
Ja ako 188 cm vysoký muž som nemal problém zmestiť sa za volant a nájsť si vhodný posed. Horšie to bolo s miestom vzadu, na nohy som ho mal síce dostatok no nad hlavou to bolo tesné. Batožinový priestor na úrovni 300 litrov patrí medzi štandard danej triedy. My sme nemali problém zmestiť doň ani pomerne objemné kufre na našu techniku.
Motor a prevodovka
Neskutočne úsporný motor, 1,6 BlueHDi s výkonom 55 kW a 75 koní kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou nás dostal svojou kombinovanou spotrebou na úrovni 4,7l. S autom sme otočili Bratislavu a Nitru a spolu sme najazdili skoro 1000 km. Motor je teda skutočne úsporný, avšak o dynamike sa nedá rozprávať. Dieslová 1,6 je skutočne lenivá a nad hranicou 3100 otáčok doslova umrela. Emisné normy pomáha spĺňať AdBlue. Osobne si myslím že dieslová motorizácia v novej C3 sa oplatí. Chod motora je hladký a do interiéru neprenikajú nijak radikálne nežiadúce zvuky a to ani pri vyšších rýchlostiach.
Podvozok
Komfort C3 je adekvátny svojej triede, a ako to býva zvykom podvozky francúzskych áut sú pripravené na typické slovenské cesty. Inak tomu nebolo ani v nami testovanom modely, filtrovanie nerovností Citroën zvládol a nezaváhal ani v meste na retardéroch. Nedá mi však nespomenúť horšiu manévrovateľnosť pri vyššej diaľničnej rýchlosti. Auto pôsobilo na môj vkus trochu neisté.
Záver
Nová C3 štartuje na cene 8 990€ nami testovaný model bol na úrovni okolo 14 590€. Obsahoval však tempomat, či systém varovania opustenia jazdného pruhu. Kompletný cenník nájdete tu.
Dĺžka (mm) | 3 996 |
Šírka (mm) | 1 749 |
Výška (mm) | 1 474 |
Rázvor (mm) | 2 540 |
Objem batožinového priestoru | 300/ 922 l |
Spotreba (test) (l/100km) | 4,7 |
Cena testovaného modelu | 14 590€ |