Počas prvý jázd na Slovensku, sme vyskúšali úplne novú generáciu obľúbeného modelu Dacia Sandero. Rumunská automobilka dokázala prevrátiť segment dostupných vozidiel na ruby, nové Sandero je mimoriadne atraktívne nie len dizajnom ale aj výbavou.
Má všetko čo potrebujete, zároveň si zachováva nízku cenu. Pozrite si našu videorecenziu.
Postačí len trojvalec?
Základom bude nepreplňovaná verzia s 66 k a 95 Nm, ktorá bude spojená len s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Na 100ku zrýchli za 16,7 sekundy a maximálka dosiahne 158 km/h. Na mestské auto, prípadne náhrada za dosluhujúcu Feliciu je to absolútne dostačujúce. Veď pohotovostná hmotnosť má len tesne prekročiť 1 tonu.
Druhou ponukou je nami testovaný preplňovaný motor s 91 k a 160 Nm. Ten je k dispozícii už so 6-stupňovou manuálnou alebo za príplatok CVT prevodovkou. S manuálom zrýchli na 100ku za 11,7 sekundy, s CVT za 13,4. Maximálka bude v prípade manuálu 178 a pri CVT 169 km/h.
Poslednou ponukou bude taktiež preplňovaný trojvalec s rovnakým zdvihovým objemom, avšak spaľujúcim LPG už z výroby. S ním bude mať maximálny výkon až 101 k a 170 Nm. Tiež bude spojený so 6-stupňovým manuálom a na 100ku zrýchli za 11,6 sekundy. Bude to tiež najrýchlejšie Sandero, maximálka dosiahne 183 km/h. Prekvapením bude, že LPG bude voziť so sebou 50 l nádrž na benzín rovnako, ako len benzínová verzia, a pridá k tomu 40 l nádrž na LPG. Akčný rádius tak bude vysoko cez 1 000 km, čo je pri tomto type auta neuveriteľná hodnota. Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, avšak od starého Sandera sa nebudú vo veľkom líšiť. Základná cena štartuje na 8 900€, za verziu s turbom alebo LPG si zaplatíte rovnako, 10 590€.