Nádherný dizajn, karoséria liftback, plnohodnotný benzínový dvojliter a odpojiteľný pohon všetkých štyroch kolies. Opel Insignia je stále tu a na stôl vykladá všetky karty!
Pokiaľ sa pozrieme na naše cesty, bezpochyby im bude dominovať Superb či Passat, aspoň čo sa sedanu strednej triedy týka. Pritom je tu aj zopár iných adeptov na post “podnikateľského auta” ale chápeme že, voľba z koncernových tabuliek býva častou voľbou rozumu alebo skôr firemných návykov.
Pre niekoho kto hľadá o niečo viac emócií, je tu Mazda 6, Peugeot 508, Renault Talisman či Opel Insignia. Áno, japonská atmosféra s CVT nemusí byť pre každého, rovnako ako francúzske značky, ale čo taký Opel? Zdá sa že v tom všetkom zhone sa akosi zabudlo na Insigniu, ktorá na rozdiel od Mondea, stojí na úplne novej podvozkovej platforme.
Je pravda, že prvá Insignia nezožala zrovna najväčší úspech v oblasti spoľahlivosti a to nehovoriac o jej hmotnosti. Tá druhá, ktorá bola predstavená v roku 2017 sa však snaží napraviť pokazenú reputáciu. Aktuálne si ju dokonca môžete zakúpiť v jej faceliftovanej verzií.
Asi nikoho neprekvapíme informáciou že Opel už viac nie je súčasťou Amerického koncernu GM. Nemeckú automobilku kúpil koncern PSA, ktorý ju síce vytiahol z pomyselného dna ale za to bezhlavo začal miešať creme brulée s bavorskou klobásou. Z amerikanizovaného Nemca sa tak stal Francúz s nemeckým prízvukom.
Bez ohľadu na to, ako bol Opel na tom pred fúziou, treba uznať že posledná generácia Astry a Insignie sa vážne podarili. S príchodom faceliftu Insignie sme sa právom obávali, čo tam Francúzi napáchajú. Našťastie nič! Modernizácia len uhladila zopár kriviek ale do toho poctivého základu sa nezasahovalo. A tak máte jedinečnú možnosť vybrať si posledné tradičné auto ktoré sa v Európe predáva.
Medzinárodná kráska
Pripomeňme si že Insignia je globálnym modelom, predáva sa v Amerike ale aj Číne pod označením Buick Regal a v Británii ako Vauxhall. To zodpovedá aj jej dizajnu ktorý sa ale nesmierne podaril a pôsobí čisto európsky.
Jej dizajnu sme sa venovali už v predchádzajúcich recenziách, v rámci modernizácie dostala predná časť nový tvar LED a prednej masky. Inak sa väčších zmien v exteriéri nedočkáte, čo je aj dobre. Veď tento sexi liftback vyzerá stále úchvatne.
Obzvlášť v našej konfigurácií so športovým podtónom GSi, bohužiaľ OPC verzie sa už nedočkáme. Nádherný bordový lak v kombinácií s čiernymi lakovanými prvkami vyzerá mimoriadne pútavo. Masívne dvadsať palcové disky kolies a červené brzdové strmene kričia do sveta že toto auto musí byť zábavné.
Tak málo stačí aby sa obyčajný sedan premenil na atléta z katalógu a pritom si stále zachováva eleganciu.