Nový motor a skvelý pohon
Prejdime rovno k tým podstatným zmenám a to je práve pohonná sústava. V rámci faceliftu Insignie prišli na rad aj samotné motorizácie. Kým doteraz v tom bol riadny chaos, aktuálne si kúpite motory priamo od Oplu respektíve koncernu PSA.
Pod kapotou tak nájdete aj trojvalce, tie nás teraz ale nezaujímajú. K dispozícií je našťastie aj plnohodnotný dvojlitrový štvorvalec. Ten je v prípade verzie GSi naladený na výkon 169 kW respektíve 230 koní s krútiacim momentom 350 Nm. Kombinovaný je výlučne s novou deväťstupňovou prevodovkou, ktorá pochádza priamo zo spolupráce s GM. Tá nahradila osemstupňový automat Aisin ktorý používa PSA.
Nový dvojliter disponuje aj systémom vypínania dvoch valcov, ktorý však nemáte šancu spozorovať, podobne ako v prípade VW koncernu. K reálnej spotrebe sa ešte vrátime v priebehu testu.
Absolútnym unikátom je športový pohon štyroch kolies so smerovaním krútiaceho momentu. Pri každom naštartovaní máte štandardne aktivovaný výlučne pohon prednej nápravy. Pokiaľ chcete mať z Insignie štvorkolku musíte si ju zapnúť. Toto riešenie sa javí ako najlepšie, pretože vo väčšine prípadov pohon všetkých kolies nepotrebujete. Dokážete tak ušetriť značnú časť paliva.
V režime pohonu všetkých kolies nahrádzajú klasický zadný diferenciál dve spojky, ktoré v každej jazdnej situácii zabezpečujú dokonalý prenos výkonu na jednotlivé kolesá. Vďaka tejto technológii je Insignia GSi agilnejšia pri zatáčaní, ponúka dokonalý prejazd zákrutou a skvelú trakciu.