Vyzerá to tak, že francúzska automobilka Peugeot chytá konečne druhý dych. Aktuálne modely sú trendy, majú šmrnc a ľudia ich kupujú. Prečo je to tak?

Peugeot dlhé roky v koncerne PSA pôsobil ako sivá myška bez výrazných zmien. Pri aktuálne najnovších modeloch, ktorými sú Peugeot 508, 208, či 2008 je to však iná káva. Pri týchto modeloch automobilka stavila na charakteristické prvky s poznávacími znakmi. Tieto zmeny však nie sú vždy jednoduché a pre dizajnérov sú výzvou. Takisto sú výzvou pre verejnosť, či si na takéto dizajnové doplnky zvykne.

Čo sa však týka modelu 3008, tak musíme uznať, že zámer im vyšiel naozaj dobre. 3008-čka prešla výrazným re-dizajnom a môžeme tvrdiť, že ovísajúce tesáky mu náramne sedia, akoby boli stvorené pre toto vozidlo.

Dizajn naozaj na 1*

Zmena prednej masky je naozaj výrazná. Pôvodné „hrebeňovité“ svetlomety boli nahradené charakteristickými vertikálne orientovanými dennými LED-svetlometmi. Tie sa ťahajú od kapoty až k spodku predného nárazníka. Dominantou prednej časti vozidla okrem týchto svetiel je aj 3D maska so zabudovanými adaptívnymi svetlami. Čo sa však týka boku, či zadnej časti, tu k výraznej zmene nedošlo.

Vo výbave GT sú štandardné chrómované lišty nahradené čiernymi a auto tak vyzerá dynamickejšie, agresívnejšie a krajšie. Za krásu sa trpí. Pokiaľ chcete ozdobiť svoju 3008-čku práve takýmito čiernymi lištami, tak Vás to vyjde na 700 eur. Ak máte budget, do ktorého sa chcete zmestiť, za tieto doplnky si určite priplaťte, stoja naozaj za to. Auto s nimi vyzerá diametrálne odlišne a v kombinácií s modrým lakovaním..

Takzvaný Black Pack okrem týchto čiernych líšt zahŕňa aj 19“ disky kolies, takisto odeté do čiernej farby a vozidlu naozaj pristanú. Dvojfarebné prevedenie karosérie sa stalo veľmi populárnym a nám neostáva nič iné, iba súhlasiť. Aktuálne vidíme iba sivé, biele, čierne autá a takáto zmena nie je nikdy na škodu.

Interiér nie je naozaj pre každého

Už po nastúpení musíme kvitovať prekryté prahy dverí, ktoré nie sú ešte ani zďaleka pravidlom pri každom vozidle od priamej konkurencie. Nami testovaná verzia 3008 GT to však v interiéri hrá na lepšie materiály ako tomu bolo v minulosti. V interiéri nachádzame okrem kože aj Alcantaru. i-Cockpit ostal nezmenený, francúzski dizajnéri sa venovali prevažne centrálnemu displeju.

Stredový displej má 10“. Odozva na dotyk je lepšia a dá sa ovládať aj z volantu.. no iba čiastočne. Klimatizáciu nastavujete iba dotykom. Stále si budeme stáť za tým, že pokiaľ si má človek nastaviť klimatizáciu podľa seba, potrebuje mať po boku fyzicky dostupné otáčateľné kolieska a nie hľadať ju na stredovom panely.

Nájsť posed môže byť ťažké

Vo väčšine SUV si človek nevie nájsť ten svoj ideálny posed. Ani 3008 tomu nie je výnimkou. Hľadanie svojej optimálnej polohy tak nie je vôbec jednoduché. Volant je malý oproti ostatným, kapota zasa dlhá. Keď dám volant do „mojej“ polohy – t.j. takmer úplne hore a úplne ku sebe, tak polovicu palubnej dosky nevidím. Nie je to nejakým extrémnym problémom, no chcem mať prehľad úplne o všetkom. Pedále sú žiaľ takisto blízko seba. Áno, aj pri automatickej prevodovke človeku nemôže vyhovovať rozloženie pedálov. Na druhú stranu, proti gustu žiaden dišputát, iný si dokáže svoju polohu nájsť hneď.

Vráťme sa však na malý moment ešte k infotainmentu. Pri cúvaní sa automaticky spúšťa zadná parkovacia kamera a displej je rozdelený na polovicu, aby bol vytvorený panoramatický výhľad z auta. Kvitujem takisto aj natáčacie spätné zrkadlá, ako na spolujazdcovej, tak na vodičovej strane. To sa dnes vidí už iba málokedy, takže za toto určite palec nahor.

Pod stredovým displejom sa ešte nachádzajú ďalšie „gombíky“. Mali by uľahčovať prácu s vozidlom, respektíve s jeho systémami. Úprimne povedané, na takéto ovládanie si človek musí jednoducho zvyknúť. Nie je to najšťastnejším riešením, ale pokiaľ človek chce, tak sa to dá prekusnúť. Sedadlá sú perfektné. Nielen po dizajnovej stránke ale aj po ich funkčnosti. Sedadlo vodiča má doplnkovú funkciu – masáž.

Technologický prím

Faceliftovaný Peugeot 3008 GT ponúka naozaj všetky asistenčné systémy, ktoré si predstavíte. V aute sa nachádza adaptívny tempomat so systémom STOP&GO, udrží vás v jazdnom pruhu, dokáže rozpoznávať dopravné značenia a s doplnkovým príslušenstvom v hodnote 1.300 eur môžete mať aj systém nočného videnia. Funguje naozaj skvelo a má obrovský potenciál do budúcna, keď už bude všetko otvorené a bude sa môcť jazdiť aj počas noci.

Za zmienku stojí aj audiosystém značky Focal, ktorý vďaka desiatim reproduktorom a aktívnemu zosilňovaču premení 3008 na koncertnú sieň. Táto sústava so sebou prináša aj ďalšiu vychytávku – akusticky laminované predné okná. Možno aj preto je v kabíne pri vyšších rýchlostiach ticho.

Zaslúži si titulok GT?

Dieselový agregát s obsahom 1,5-litra neurazí, no ani moc neuchváti. Pokiaľ ste typ človeka, ktorý sa potrebuje presúvať z miesta A do miesta B, je mu jedno, ako rýchlo, prípadne koľko to zožerie, tak smelo do toho. V meste je auto dynamické, no pokiaľ sa dostanete do okreskového tempa, očakávajte skôr väčší hluk motora, než akceleráciu. Režim Sport dojem kickdownu trošku vylepší, no markantné rozdiely naozaj nečakajte.

Motor 1.5 BlueHDi je štvorvalec s výkonom 96 kW / 130 koní a disponuje krútiacim momentom 300 Nm. V nami testovanom vozidle bol spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou Aisin a auto radilo príjemne. O prevodovku sa človek nemusí báť, je naozaj dobre spravená, a dokonca pod volantom máte aj pádielka na manuálne preraďovanie.

Peugeot podľa smernice WLTP deklaruje priemernú spotrebu od 5,0 litra po 5,9 litra. Nám vyšla kombinovaná spotreba 5,5 litra, čo je na takéto auto naozaj úctyhodný výkon. Pri vyšších rýchlostiach si 3008-čka samozrejme cucne, niekedy aj okolo šiestich litrov, no dokážu to vyrovnať okresky s hodnotou okolo 4,5 litra.

Dynamický a pohodlný podvozok si však občas veľmi nerozumie s veľkými kolesami. Mierne nerovnosti prejde bez problémov, no čo sa týka väčších jám, to už je žiaľ cítiť a hlavne aj počuť. Jedným dychom môžeme dodať aj to, že 3008-čka má jemný problém s nedotáčavosťou a v horších podmienkach (rozumej na nerovnom povrchu), môže trošku uskočiť.

Suma sumárum

Čo dodať na koniec? Facelift Peugeotu 3008 po dizajnovej stránke je naozaj dobrý. Pokiaľ chcete z davu vyniknúť, určite siahnite po verzii GT. Tá Vás s nami testovanou dieselovou „jednapäťkou“ vyjde 37.550 €. Prípadne, pokiaľ ste zástancom benzínu, siahnite po 180-koňovej verzii PureTech, ktorý si odznak GT rozhodne zaslúži.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R
Zdvihový objem 1 499 cm3
Max. výkon 96 kW / 130 koní
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo diesel
Pohon predná náprava
Prevodovka automatická, 8-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 447 mm
Šírka 2 098 mm
Výška 1 624 mm
Rázvor náprav 2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 641 kg
Objem palivovej nádrže 53 l
Objem batožinového priestoru 520 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,5 s
SPOTREBA
Mesto 5,6 l
Diaľnica 6,3 l
Okresky 4,8 l
Priemer 5,4 l
CENA
Základná cena modelu od 23 290 €
Cena testovanej verzie 37 550 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRus osadil motor z BMW X5 M do nákladného ZIL-u. Výsledok stojí za to
Nasledujúci článokKomunistické automobilky: Čo sa s nimi stalo po roku 1989?