Čo skrýva Ranger pod kapotou ?
Pod kapotou nášho testovaného modelu sa skrýval naftový motor s objemom 2 litre a s presným označením 2.0 TDCI EcoBlue. Výkon 170 koní (125kW) bol postačujúci na Rangera. Motor bol spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a maximálna rýchlosť je na úrovni 180 km/h. K prevodovke je treba dodať, že je priamo šitá aj do zlého terénu. Krátky prvý prevod vás nenechá v štichu a pomôže vyviaznuť aj z viac problematických situácii. V základnej výbave budete mať k dispozícii asistent pre zjazd z kopca ale aj pre rozjazd do kopca. Za príplatok si môžete dopriať aj uzávierku zadného diferenciálu.
Keď sa pustíte Rangerom cez ťažší terén, oceníte príplatkovú uzávierku. No aj bez nej dokáže Ranger prekonávať rôzne prekážky. Výhodou je, že aj na bežných cestách ide o veľmi pohodlné vozidlo. V štandarde dostáva 16 palcové hliníkové disky s rozmermi pneumatiky 255/70. Ide o poriadnu porciu gumy. Samozrejme k dispozícii je aj plnohodnotné rezervné koleso na oceľovom disku.
Nastal čas pozrieť sa na jednotlivé spotreby. Začnime spotrebou na diaľnici, počas nášho testovania za dosť zhoršeného počasia sa spotreba vyšplhala na úroveň 9,2 litra. Hneď ako sme sa presunuli na okresky, spotreba klesla na hodnotu 6,8 litra. Mestská spotreba dosiahla úroveň 9,4 litra. Napísané a podčiarknuté, priemerná spotreba počas nášho testu sa pohybovala na úrovni zhruba 8,3 – 8,5 litra. To znamená, že ak budete jazdiť Rangerom, tak s jeho 80 litrovou nádržou nemusíte navštevovať čerpacie stanice až tak často.

Auto s jasnou cieľovou skupinou
Cieľová skupina používateľov Fordu Ranger vo výbave XLT bude pravdepodobne dosť dobre zadefinovaná. Takéto vozidlo bude skôr slúžiť na pracovné účely. Je praktické, relatívne ekonomické a dokáže odviezť kus poriadnej práce. Tí, čo budú túžiť po imageovom kúsku, siahnu buď po Wildtraku alebo po Raptorovi. Akokoľvek sa rozhodnete, ak siahnete po tomto vozidle, budete spokojní. Minimálne ak si ho kúpite z praktických dôvodov. A ešte jedna zaujímavá informácia. Tou je cena vozidla. Nami testovaný model aj z prvkami doplnkovej výbavy môže byť Váš za niečo viac ako 37 tisíc €.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | 2.0 TDCI EcoBlue |
Typ a kapacita akumulátora | 1995 cm3 |
Max. výkon | 125 kW / 170 k |
Max. krútiaci moment | 420 Nm |
Dojazd | Nafta |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 6-stupňový manuál |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 5 363 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 867 mm |
Výška | 1 848 mm |
Rázvor náprav | 3 220 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 193 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,3 s |
Rozmer pneumatík | 255/70 R16T |
SPOTREBA (počas testu) | |
Benzínový motor | |
Mesto | 9,4 l/100 km |
Diaľnica | 9,2 l/100 km |
Okresky | 6,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 34 548 € |
Základná cena testovanej verzie | 37 410 € |