Osobne sa priznám, že pri preberaní Ssangyongu Korando mnou lomcovali zaujímavé emócie. Šlo skôr o nedočkavosť a veľký záujem otestovať niečo nové. Väčšinou keď sadáte do áut iných značiek, máte minimálne predstavu čo vás čaká. V tomto prípade to bolo niečo úplne nové a môj vôbec prvý kontakt so značkou Ssangyong.
Ssangyong Korando na prvý pohľad zaujme svojím dizajnom a má isté dominantné črty. Tie ho dokážu veľmi dobre odlíšiť od ostatných modelov SUV. Veľa odborníkov sa zhoduje a doplňujú to aj hlasy laickej verejnosti (testované na kamarátoch), že sa Korando nenápadne podobá na VW Tiguan.
Je pozoruhodné sledovať, ako odlišne môže pôsobiť vozidlo na ľudí, no každopádne na mňa pôsobí Korando dizajnovo veľmi zaujímavo. Poďme sa spoločne pozrieť tomuto modelu na zuby.
Jasný podpis Ssangyongu
Ak sa začneme pozerať na celkový zovňajšok vozidla a obídeme si ho celé dokola, je jasné, že zarezonujú isté detaily. Začnime na začiatku, teda v prednej časti vozidla. Predná maska Koranda nesie jasný odkaz značky, ktorý má za úlohu prinášať ľahkosť a jednoduchosť. Vrchné partie prednej časti vozidla sú od jedného svetla k druhému prepojené chrómovou lištou a utvárajú tak jednoliaty celok. Celkovo toto auto disponuje viacerými chrómovými doplnkami, ku ktorým sa ešte dostaneme. Spodná časť je členená horizontálne a umožňuje tak nasávanie vzduchu smerom k motoru. Hmlové svetlá sú umiestnené na stranu, bližšie k blatníkom a sú “rebrovito” členené.
Inak sa zadná časť nejak extrémne smerom dozadu nezvažuje a tak priestor pre posádku nie je natoľko limitovaný. No k vnútornému priestoru sa ešte dostaneme. Čo treba oceniť je prekrytie prahov. Ak sa rozhodnete ísť na ryby a nechcete sa hneď úplne zašpiniť, oceníte relatívne čisté prahy.
Plynule môžeme prejsť k zadnej časti vozidla. Tej opäť určuje štýl chrómová lišta, ktorá pomyselne spája zadné skupinové svetlá. Zaujímavé je umiestnenie smeroviek v spodnom nárazníku, čo je pravdepodobne štýlom kórejských automobiliek, no nie úplne zbehlých šoférov to môže celkom zmiasť. Zadné okno dostalo decentný strešný spojler, ktorý spĺňa svoju estetickú a pravdepodobne aj aerodynamickú funkciu. Celkovo tak Korando pôsobí veľmi komplexne a jeho dizajn je jasne ucelený a uhladený.
Prvý pohľad na interiér Koranda napovie, že Ssangyong má jasnú víziu aj vo vnútornom priestore. Ten je mimochodom veľmi bohatý a aj človek s vyššou postavou nebude mať núdzu o priestor. Či už hovoríme o predných ale aj zadných sedadlách. Priestrannosť dotvára aj panoramatické okno, ktoré bolo súčasťou testovaného vozu a je príplatkovou výbavou Koranda.
Pri prvom usadení sa za volant pôsobí palubná doska a celkovo priestor prednej časti interiéru veľmi moderne. Jediným mínusom a to je iba môj subjektívny názor je veľa klavírneho laku na palubnej doske. Ale tí, čo radi utierajú odtlačky prstov a prach si prídu na svoje. Prístrojová doska je taktiež horizontálne členená. Jej ovládacie prvky sú rozmiestnené veľmi intuitívne, čo je treba oceniť. Nesmieme zabudnúť na kvalitne zvládnutý infotainment “Smart Audio Multimedia” s mnohými funkciami ako napríklad Apple CarPlay či Android Auto.
Testované Korando dostalo pod kapotu benzínový motor s objemom 1,5 litra s označením Turbo e-XGI Premium. Tento štvorvalec ponúka výkon na úrovni 120 kW, točivý moment 260 Nm a relatívne svižné jazdné vlastnosti. Automatická prevodovka Aisin je spolu so štvorkolkou ideálnym riešením. Ak máte radi pohodlie a občas si skočíte niekam na chatu alebo do lesa, prípadne na ryby určite ju oceníte.
Čo je však nutné spomenúť je spotreba. Na počudovanie si Korando celkom rado upilo benzínu a priemerná spotreba atakovala 9 litrov počas nášho testu. Ak budete Korando používať výhradne v meste, rátajte so spotrebou zhruba 9,2 litra a ak sa dostanete do kolóny ako my počas testovania, spotreba sa vyšplhá až na 11,5 litra. Pri jazde na diaľnici sa ukazovateľ zastaví na hodnote 9,5 litra na 100km. Otázkou je, či takúto spotrebu nemohlo ovplyvniť aj zimné obutie počas teplejších jarných dní. Príjemnejšia však bola spotreba na okreskách, tá atakovala hranicu 6,5 litra.
Inak ak sme pri obutí, náš testovaný model mal obuté 19-palcové príplatkové disky Diamond Cutting. Pri 19-palcových diskoch sa naskytne otázka vplyvu takéhoto obutia aj na jazdné vlastnosti. Podvozok aj s takýmto obutím zvláda nerovnosti a je dobre odhlučnený. Aj pri jazde po typicky slovenských cestách pôsobil veľmi príjemne a filtroval všetky nerovnosti.
Zhrnuté, podčiarknuté…
Ak sa rozhodnete pre tento model od kórejskej značky Ssangyong dostanete v celku komplexný balík. Toto vozidlo má svoj špecifický dizajn a kus toho puncu individuálnosti. Netvrdím, že budete neprehliadnuteľný s Korandom na parkovisku, ale minimálne ho vždy jednoducho nájdete aj vo veľkej mase áut. Pri jazde vám poskytne komfort a pohodlie a kopec príplatkovej výbavy.
Čo možno bude jeho mínusom bude práve jeho spotreba. Pri porovnaní s konkurenciou sa hýbe zhruba o 2 litre vyššie. No spotreba nie je merítkom kvality. Či sa rozhodnete tak alebo onak, Ssangyong Korando môžete mať v tejto nadupanej výbave Premium za 28 570 €. Je teda iba na cás, či je práve Korando zaujímavým variantom v už aj tak nabitom poli vozidiel SUV.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | benzín |
Objem motora | 1497 cm3 |
Max. výkon | 120 kW / 161 k |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Dojazd | 600km |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat Aisin |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 450 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 870 mm |
Výška | 1 620 mm |
Rázvor náprav | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 435 kg |
Objem batožinového priestoru | 550 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 12 s |
Rozmer pneumatík | 235/50 R19 |
Benzínový motor | |
Mesto | 9,2 l/100 km |
Diaľnica | 9,5 l/100 km |
Okresky | 6,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 22 390 eur |
Základná cena testovanej verzie | 28 570 eur |