Škoda Kamiq je najmenším zo súrodencov SUV od Mladoboleslavskej automobilky Škoda. Nám sa pod ruky dostala verzia Scoutline so základným jednolitrovým motorom.
V aktuálnej spleti možností, ktoré sa nám všetkým naskytujú sa ani nemusí zdať, že segment mestských crossoverov sa nejak hýbe. Opak je pravdou a mestské vyššie postavené vozidlá hovoria svoje. Automobilky sa snažia vypočuť všetky spätné väzby od zákazníkov a doslova si ich hýčkajú. Inak tomu ani nie je pri modely Škoda Kamiq vo verzii Scoutline. Predtým modelu niečo chýbalo, teraz už zrejme nič.
Škoda Kamiq je vozidlo, kde sa dokáže s kľudným svedomím odviesť rodina s jedným potomkom, prípadne pár, ktorý obľubuje dobrodružstvo. Jednolitrový Kamiq je vozidlom či už do mesta, ale aj na dlhé trate. Ako sa však správa tento motor aj pri dlhších trasách, ak nejazdí väčšinu času v meste?
Žiadna fádna farba
Exteriér je doplnený o plastové lemy blatníkov, ktoré sú akousi modlou výbavy Scoutline. Tie sú doplnené o strieborné nosiče, kryty spätných zrkadiel a plaketky Scoutline. Pekný dojem zanechávajú aj 18“ disky kolies, ktoré sú príplatkové, rovnako aj zelená metalíza Rallye. Osobne, keby si má vybrať Kamiq, tak rozhodne zvolím farbu, ktorá dokáže toto auto rozžiariť tak, aby nesplývala s okolím. Zelená farba má určite za mňa bonusových 100 bodov.
Pohodlný a všetko na svojom mieste
Interiér výbavy Scoutline nemusí sedieť každému. Má totiž špecifický obklad prístrojovej dosky Ash Wood s chrómovým dekorom. Sedadlá sú pohodlné, dobre tvarované a pri prejazdoch v zákrutách vás udržia presne tak, ako potrebujete. Stredobodom pozornosti je určite masívny 9,2“ zábavný infotainment. Okrem príplatku zaň však dostanete aj 10“ digitálny prístrojový štít. Novinkou je dvojramenný volant aj pre Kamiq. Ten sme vám už predstavili v recenzii na Škodu Octavia. Za čo Škodu kvitujem je to, že si nechali ešte zopár manuálnych ovládačov na reguláciu klimatizácie.
Základný batožinový priestor je na úrovni 400 litrov, po sklopení sedadiel sa dokáže natiahnuť až na 1.395 litrov. Ide tak o jeden z najväčších kufrov v danej kategórií vozidiel, čo bolo dosiahnuté vďaka dĺžke 4.241 mm, rázvoru 2.651 mm a neutrpia ani pasažieri, nakoľko je Kamiq priestranný aj vnútri. Na posed máte vzadu cca jeden meter a nebúchate si hlavu.
Škoda si aj pri Kamiqu povedala, že ostane verná tradícií Simply Clever. Netreba myslieť, či máte škrabku v zimných mesiacoch, tašku na nákupy, lebo všade nájdete miesto, kde tovar môžete odložiť, prípadne máte sieťky v batožinovom priestore. Kamiq Ide naozaj s dobou a blíži sa k prémiovému charakteru o čom svedčí aj spracovanie samotného interiéru. Až teda na tie kľučky dverí, ale to je žiaľ chybou pri väčšine vozidiel.
Naozaj nabitý
Pochopiteľne, keďže pod kapotou sa nachádza jednolitrový trojvalec neočakávajte divy. Presne s týmto som usadal do auta, no na moje počudovanie bolo zrýchľovanie veľmi príjemné a svižné. V spojení so sedemstupňovou automatickou DSG prevodovkou ide o štandard, teda koncernový štandard. Plyn reaguje o čosi pomalšie, no pokiaľ chytí svoje otáčky, tak mu už nič neprekáža. Pri rozjazde na križovatkách takisto nebudete za slimáka.
Otáčky si drží s rozumom a keď ešte „pritlačíte na krk“ tak neváha. Aj na 18“ kolesách sa auto správa prívetivo, škoda však toho, že auto bolo aj v auguste obuté na zimných pneumatikách a priľnavosť niekedy kolísala. Pokiaľ chcete auto dať do nedotáčavého šmyku, chce to naozaj veľa úsilia.
Chcelo by to možno viac výkonu
Pod kapotou je zmieňovaný jednoliter TSI o výkone 110 koní a krútiacim momentom o hodnote 200 Nm. Maximálny výkon a krútiaci moment dostanete od 2.000 ot./min po 3.000 ot./min. S automatickou DSG prevodovkou ste na hranici 100 km/h v priebehu 10,2 sekundy a maximálka sa zastaví na hodnote 193 km/h.
Priemerná spotreba vozidla sa zastavila na hodnote 6,7 litra. Nie je to veľa, nie je to ani málo. Osobne si myslím, že s týmto autom sa dá hravo jazdiť aj pod 6,0 litra, len si treba s autom sadnúť a vedieť ako s ním narábať. Hold, ťažká noha niekedy spraví svoje. Pokiaľ jazdíte ekonomicky, druhú zmieňovanú hodnotu bez problémov zvládnete.
Je však 1,0 TSI tou správnou voľbou? To je ťažko povedať, lebo každý človek má iné preferencie, no ja osobne by som skôr zvážil možnosť motoru 1,5 TSI s výkonom 150 koní a samozrejme automatickou DSG prevodovkou. Ale za zelenú farbu by som bol určite!
Záver
Škoda Kamiq vo verzii Scoutline je príjemným osviežením stereotypu na cestách. 1,0 TSI je mestský dravec, ktorý vás určite nenechá v úzkych keby sa aj čokoľvek stalo. Pokiaľ teda jazdíte prevažnú časť v meste, zvoľte tento motor, pokiaľ jazdíte dlhšie trate, zvoľte 1,5 TSI. Nebudete sa báť predbiehať na okreskách, síce si „cucne“ trošku viac, no tých 40 koní navyše to určite stojí. 150 koní v tomto segmente je určitý luxus, za ktorý si treba priplatiť. „jednotkový“ motor začína na 22.590 €, „jednapäťka“ na 24.490 €.
Pokiaľ nahromadíme všetky naše balíky, čo sa nachádzali v testovanom aute, ako adaptívny tempomat, side assist, skvelé predné full-LED svetlomety, ktoré neváhajú vo večerných hodinách, bezdrôtové nabíjanie, sme na sume 28.100 €. Áno, poviete si, že za vozidlo B-čkovej kategórie to nie je málo, no všetkému odpovedá bohatá príplatková výbava, ktorá stojí naozaj za to.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 81 kW / 110 koní |
Max. krútiaci moment | 200 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | predný |
Prevodovka | automatická, 7-stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 241 mm |
Šírka | 1 793 mm |
Výška | 1 543 mm |
Rázvor náprav | 2 651 mm |
Objem palivovej nádrže | 50 l |
Maximálna rýchlosť | 193 km/h |
Objem batožinového priestoru | 400 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,2 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 6,3 l |
Diaľnica | 7,3 l |
Okresky | 6,2 l |
Priemer | 6,7 l |
CENA | |
Základná cena modelu | od 15 990 € |
Cena testovanej verzie | 28 100 € |