Domov TESTY TEST Renault Kangoo VAN, Mercedes medzi úžitkovými dodávkami

TEST Renault Kangoo VAN, Mercedes medzi úžitkovými dodávkami

Renault dobieha Volkswagen, nové Kangoo VAN je nie len praktické ale aj moderné. Obrovský bočný nakladací otvor, digitálne spätné zrkadlo či úsporný motor svedčia o vysokých ambíciách novinky.

V segmente malých úžitkových vozidiel, Renault Kangoo nikdy zásadne nevynikal, obzvlášť po stránke dizajnu. Jeho nová generácia sa snaží začať na nepopísanom papieri a prináša minimalistické tvary. Pozrime sa teda bližšie dovnútra Renault Kangoo Van.

Francúzsky Renault v posledných rokoch zabral a útočí priamo na VW, ktorý akoby strácal dych. Renault sa zameral na svoje nedostatky a s príchodom nového Clia ukazuje, že sa to dá aj inak. Jednoduchý dizajn s kúskom francúzskej zmyselnosti a detaily zamerané na praktickú stránku, sú tou správnou cestou.

Nová platforma, nový prístup

Už na prvý pohľad pôsobí Kangoo VAN prívetivo, maska ale najmä svetlá sa nesú v znamení minimalizmu. LED technológia je zastúpená všade, aj zadné skupinové svetlá dostali novú grafiku. Praktické nelakované plastové nárazníky v kombinácii s bočným ochranným lemom dokonale plnia svoju funkciu, navyše nepôsobia rušivo a hodia sa k celkovému vzhľadu auta.

Prvou zásadnou zmenou je absencia B stĺpika na spolujazdcovej strane. Vďaka tomuto riešeniu vznikol nakladací otvor so svetlosťou 1 450 milimetrov a tak sa spolujazdcove dvere dajú otvoriť až do 90º uhla. Bočné dvere sú pochopiteľne posuvné a celkovo tak máte k dispozícii 5 dverí.

Po sklopení sedadla spolujazdca vznikne ložný priestor na prepravu dlhých predmetov s dĺžkou viac ako 2 600 milimetrov. Praktická kovová mreža je polohovateľná a po sklopení sedadla spolujazdca ju zafixujete bokom tak aby chránila šoféra.

Zamerané na vodiča

Druhou zásadnou zmenou je samotná kabína, ktorá sa orientuje priamo na vodiča. Samozrejmosťou sú tvrdé plasty, ale čo iné by ste v dodávke čakali, ako negatívum to rozhodne nemožno považovať. Rozvrhnutie palubnej dosky je nesmierne praktické a zároveň intuitívne. Vodič sa cíti ako v osobnom aute, nič z komfortných prvkov vo výbave nechýba.

Chválime dobre spracovaný infotainment s rýchlou odozvou a prehľadnou grafikou. Praktické otočné ovládače panelu dvoj-zónovej klimatizácie má Renault zvládnuté na jednotku. Kvantum odkladacích priestorov, množstvo USB portov a nabíjačiek svedčí o praktickej stránke tejto dodávky.

Nastavenie posedu ponúka po novom viac možností a miesto si tak nájdu aj vyšší vodiči. Niekomu môže prekážať absencia lavica, respektíve tretieho núdzového miesta v strede.

Čerešničkou na torte kabíny je digitálne vnútorné spätné zrkadlo. Obraz zabezpečuje kamera umiestnená v plutve na streche vozidla, jej kvalita je dobrá aj v tme či počas dažďa. Priplatíte si zaň 550€ no rozhodne stojí za to.

Jazdí ako bežné auto

Azda najväčším pozitívom novej generácie sú práve jazdné vlastnosti. Nové Kangoo si polepšilo najmä v oblasti jazdného komfortu a stability. Pri vyšších diaľničných rýchlostiach môže prázdne Kangoo pôsobiť trochu neisto, ale už pri miernom zaťažení sa jazdné vlastnosti výrazne zlepšia.

Pod kapotou nájdete jednu benzínovú a jednu naftovú motorizáciu, obe sú k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách. Naftová 1,5 sa predáva pod označením Blue dCi 75, Blue dCi 95. Neskôr pribudne aj Blue dCi 115 a benzín je v ponuke s označením TCe 100 a TCe 115.

Naša konfigurácia predstavovala dieslový štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 70 kW čiže 95 koní. Papierovo to vôbec nie je veľa a v úvode som sa aj trochu zľakol. Prekvapivo však Kangoo svoj výkonový deficit skvelo maskuje a pocítite ho až na diaľnici. Predbiehanie nad 130 km/h už čo to zaberie a bohužiaľ aj motor dá o sebe vedieť. Naopak solídny krútiaci moment 260 Nm vám najmä v nižších rýchlostiach poskytne dostatočnú dynamiku.

Manuálna prevodovka si zo spojkou a motorom rozumie, aj keď do mestskej premávky by sme siahli skôr po automatickej prevodovke. Celkovo je výkon tejto kombinácie dostatočný ale skôr určený na mestský okruh a perifériu, dlhými diaľničnými presunmi som si nie úplne istý.

Variabilita a priestor

Kangoo VAN sa ponúka hneď niekoľkých verziách s rozdielnym užitočným zaťažením a objemom nákladného priestoru. Od 3,3 po 3,9 m³ a s užitočným zaťažením od 1 968 po 2 236 kg. Užitočná hmotnosť nákladu tak predstavuje hodnotu od 583 po 847 kg, pričom výška nákladného priestoru je 1 265 milimetrov a dĺžka  až 3 053.

Dvojkrídlové zadné dvere je možné otvoriť až do rozsahu 180° a príjemná je aj výška nakladacej hrany. Spolu s unikátnym riešením bočného otvoru tak Kangoo ponúka nesmiernu flexibilitu na malom základe.

Spotreba a záverečné hodnotenie

Naftová 1,5-ka sa javí ako solídny a úsporný motor, ktorému ale chýba výkonová rezerva. Nám sa podarilo zajazdiť v priemere za 5,6 l/100 km. V meste jazdíte zhruba do 6 litrov, v závislosti od vášho jazdného štýlu. Okresky si vypýtajú 4,9 až 5,3 a diaľnica 6,5.

Nové Kangoo vo svojej úžitkovej verzii VAN ponúka množstvo moderných technológii, vrátane asistenčných a komfortných prvkov výbavy. Vodič sa v tejto mini dodávke cíti veľmi dobre a veľmi ľahko sa stane že zabudnete v čom vlastne sedíte.

Dizajn je príjemný rovnako ako aj spotreba, no nevieme sa zbaviť myšlienky že Renault Kangoo VAN, obzvlášť v tejto motorizácii je určené hlavne do mesta a na okresky. Svetlá boli príjemným prekvapením, aj napriek ich jednoduchej konštrukcii svietia veľmi dobre.

Technické údaje
Renault Kangoo VAN
Usporiadanie a počet valcov radový 4-valec
Zdvihový objem 1 461 cm3
Max. výkon 70 kW/95 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Palivo nafta
Pohon predný
Prevodovka manuál, 6 stupňov
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 486 mm
Šírka 1 860 mm
Výška 1 808 mm
Rázvor náprav 2 716 mm
Prevádzková hmotnosť 1450 kg
Objem batožinového priestoru 3,9 cm3
Zrýchlenie 0-100 km/h 14 s
Max. rýchlosť 164 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná od 4,9 do 6,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 17 450 eur
Základná cena testovanej verzie 22 150 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SsangYong Tivoli Grand, veľa muziky za prijateľné peniaze… Naozaj?
Nasledujúci článokNová Corvette Z06 búra stereotypy. Čaká nás poctivý osemvalec