Tentokrát k nám do redakcie na test zavítala faceliftovaná verzia modelu Kia ProCeed GT. Už pred faceliftom toto auto dokázalo zaujať svojimi tvarmi a štýlom. No a facelift to všetko iba pozdvihol niekam vyššie.
Je zaujímavé sledovať, ako kórejské značky neustále dvíhajú latku a posúvajú level kvality spracovania a celkového balíčku v prípade ich vozidiel. Model Kia ProCeed sme mali možnosť testovať aj pred faceliftom, preto môžeme porovnávať pomyselného nastupcu po facelifte. Pre tých, ktorí sú viac na techniku a motorizáciu musíme hneď na úvod konštatovať, že facelift v týchto dvoch sférach nič nové nepriniesol. Ak však máte radi estetické detaily, na svoje si prídete. Rovnako tak výbava vozidla dostala viacero noviniek.
Kvalita prevedenia zostala základom
Hneď a zaraz môžeme začať v interiéri. Na začiatok treba povedať, že kvalita spracovania interiéru dosiahla vysokú úroveň. Pre niektorých obľúbené, pre niektorých nenávidené spracovanie plastov v klavírnej lesklej farbe nájdete v modeli ProCeed skoro všade. No nutne to nemusí znamenať problém. Za zmienku stojí vypracovanie panelov dverí, ktoré pôsobia extrémne robustne a ani na zlých cestách nevydávajú žiadne pazvuky. Otázkou určite bude ako na tom budú po pár desiatkach kilometrov.
Facelift interiéru nechal síce kameň na kameni ale priniesol aj nejaké tie novinky. Nové je logo Kia na volante a zmenou prešlo aj usporiadanie tlačidiel na multifunkčnom volante. Spôsobené to je najmä vďaka novým asistenčným systémom. Ak sedíte za volantom pred sebou máte 4,2 palcový virtuálny prístrojový štít a nárast sa dotkol aj obrazovky infotainmentu. Zmenou prešiel aj softvér a preto je tento systém veľmi dobre ovládateľný a intuitívny.
Na prednej maske sa krásne vyníma nové logo značky Kia. Nový dizajn dostala aj predná maska v tvare tigrieho nosa, LED predné svetlomety zasa dostali nový svetelný podpis denného svietenia. ProCeed GT tak vďaka týmto detailom dostal ešte agresívnejší výraz a pôsobí veľmi dynamicky a športovo aj vďaka červeným líniam pozdľž celej karosérie.
Poteší svojou praktickosťou
Interiér postavili tak, aby jednoducho spájal istú dávku športovosti spolu s rodinným využitím. Stále sa bavíme o rodinnom kombíku, ktorý by mal potešiť srdce milovníka športových áut. Tým netvrdíme, že ProCeed sa radí medzi športové vozidlá, no minimálne vzbudzuje mierne tento dojem. Posed za volantom je veľmi príjemný aj vďaka športovým no dostatočne pohodlným sedadlám. Výhodou je aj dostatočne dlhý sedák pre ľudí vyššej postavy. Ich stred je prešitý alcantarou čo ešte viac zvýrazňuje pocit pohodlia v týchto veľmi dobre tvarovaných sedadlách.
ProCeed svojou siluetou môže navodzovať pocit zníženého komfortu na zadných sedadlách, no nie je tomu tak. Na zadných sedadlách budete mať dostatok miesta ako v bežnom rodinnom kombíku. Objem batožinového priestoru taktiež zodpovedá triede kombíkov a má tak 594 litrov. Ponúka aj možnosť odkladacích priestorov na dne batožinového priestoru, čiže jeho praktické využitie oceníte v každodenných situáciach.
Pod kapotou žiadna zmena
Model ProCeed môžete mať aj vo verzii GT-Line. V tomto prípade tam nájdete beznínový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 160 koní, respetíve 118 kW. Pokiaľ budete chcieť mať vo svojom ProCeede o niečo výkonu viac, môžete si priplatiť za verziu GT. V tomto prípade dostanete pod kapotu rovnako preplňovaný benzínový motor ale tentokrát s objemom 1,6 litra s označenám TGDi. Jeho výkon dosahuje 150 kW respektíve 204 konských síl. K dispozícii máte na výber dva typy prevodoviek. Ide o manuálnu 6-stupňovú prevodovku alebo 7-stupňový automat. Čo sa týka techniky pod kapotou, tá zostala úplne rovnaká ako v prípade modelu pred faceliftom, čo na jednej strane nemusí byť zlé, no na strane druhej tak facelift nepriniesol žiadnu zásadnú technickú novinku pod kapotou.
Zvuk modelu ProCeed je celkom solídny priamo od športovo ladeného výfuku. Problém nastane, keď sa prepnete do režimu Sport, kde sa zapojí umelo vytváraný zvuk z reproduktorov a vy máte pocit, že sedíte najmenej v nejakom osemvalci. Pozitívnou správou je, že tento umelý zvuk sa dá vypnúť a vy si tak môžete vychutnať iba v celku príjemný originálny zvuk motora.
Aby sme však nezostali iba pri zvuku motora, treba podčiarknuť že v nami testovanej verzii GT má motor dostatok výkonu, je veľmi príjemný a vďačiť za jeho plynulý chod možno aj dvojspojkouvej 7-stupňovej automatickej prevodovke DCT. K dispozícii v modeli ProCeed GT máte aj radiť prostredníctvom pádiel pod volantom, takže ak si chcete vychutnať nejakú tú okresku, máte postarané o lepší zážitok z jazdy. Motor ťahú už od nízkych otáčiek, takže nedostatku výkonu sa báť nemusíte.
Jazdí výborne, ale svoje si vypije
Ja osobne milujem automobily s označením GT. Otázkou však bude, či Kia ProCeed nesie právom názov Gran Turismo. Po osobnej skúsenosti môžem konštatovať, že ProCeed ma príjemne prekvapil. Auto dokáže žehliť nerovnosti na našich cestách a to aj s obutými 18-palcovými diskami. Na vozidle sme mali obuté pneumatiky Hankook s rozmerom 225/40 R18 a na ceste sedeli veľmi dobre. Na ceste výborne sedí aj vďaka športovo ladeným pružinám. Jeho riadenie je pomerne presné a nemáte pocit nejakého diskomfortu ani na horších cestách. Dokonca ani do kabíny sa neprenášajú neželané zvuky od podvozku.
Čo sa týka spotreby, tam treba konštatovať že ProCeedu benzín chutí. Na diaľnici sme dosiahli spotrebu 7,6 litra na 100 kilometrov. Najlepšiu spotrebu mal ProCeed GT už klasicky na okreskách a konkrétne 5,9 litra. V meste to už bola iná pesnička, tam sme oscilovali niekde okolo 8 litrov na 100 kilometrov. Na našom testovacom okruhu, ktorý zahŕňal všetky spomínané typy ciest sme dosiahli spotrebu 7,3 litra na 100 km.
Ak by ste rozmýšlali nad rodinným vozidlom a stále vo vás drieme kus “pilota”, Kia ProCeed GT nemusí byť zlou voľbou. Spája v sebe rodinnosť a športovosť a neurazí ani cenovkou. Testovaný model sa dostal na hodnotu 28 900 €.
Proceed GT 1,6 TGDi 7-st. automat DCT |
|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1591 cm3 |
Max. výkon | 150 kW/204 k |
Max. krútiaci moment | 265 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | automat, 7 stupňov |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 605 mm |
Šírka | 1 800 mm |
Výška | 1 422 mm |
Rázvor náprav | 2 650 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 465 kg |
Objem batožinového priestoru | 594 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,5 s |
Max. rýchlosť | 225 km/h |
SPOTREBA | |
Kombinovaná | 7,3 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 23 690 eur |
Základná cena testovanej verzie | 28 900 eur |