startstop

TEST Suzuki S-Cross 1,4 BoosterJet 4×4, kus poctivého auta za prijateľné peniaze

Suzuki predstavuje nový S-Cross, ktorý prišiel o prívlastok SX4, no aj napriek tomu ponúka pohon všetkých štyroch kolies. Na prvý pohľad sa môže zdať, že sa jedná o úplne nový model, no nie je to tak úplne pravda. Príznačnejšie by bolo označenie hĺbkový facelift, keďže technický základ aj platforma je rovnaká.

Vzhľad predáva a pokiaľ má váš produkt zaujať, musíte držať krok s dobou. Suzuki S-Cross vymenil väčšinu karosárskych dielov a prináša dizajn, ktorý osloví aj mladšiu cieľovú skupinu. Najmä predná časť pôsobí majestátnejšie, hodnotnejšie a uhladenejšie. To bol správny krok vpred, mne osobne sa predchádzajúci model vôbec nepáčil, práve kvôli prednej časti.

Zaujímavou zmenou prešla aj technika predných svetlometov, pôvodné projektorové LED nahradili jednoduché LED paraboly. O to prekvapujúci je fakt, že nové svetlomety svietia lepšie než predchádzajúce. Rozdiel spozorujete sami, nejedná sa tak o žiaden marketingový ťah.

Zadné partie prešli rovnako radikálnou premenou, po novom sú opticky prepojené ale najmä priehľadné. Priznám sa že nie som fanúšikom takéhoto riešenia, ale ako hovorím, sto ľudí – sto chutí. Dizajn zadných skupinových svetiel pripomína podpis ktorý používa Peugeot, trojica červených segmentov.

Dá sa to aj inak

Zmenou prešiel aj interiér, ktorý ponúka nový displej infotainmentu ale aj čiastočne pozmenenú koncepciu jeho umiestnenia. Samotný systém priniesol atraktívnejšiu grafiku a prehľadnejšie ovládanie, samozrejmosťou je aj Android Auto či Apple Car Play. Chválime zachovanie konvenčného ovládania klimatizácie bez zbytočnej implementácie do dotykového displeja.

Umiestnenie displeja vyššie, do zorného poľa vodiča, má za cieľ znížiť riziko jeho používania. Na druhej strane by sme uvítali užší rámček, tento je zbytočne veľký tak ako v prípade Hyundai i30. Krajšie je aj spracovanie palubnej dosky, ktorá po novom pôsobí hodnotnejšie.

Jediná výčitka bude smerovať k riešeniu ovládania palubného počítača a displeja medzi budíkmi. Tie sa totiž ovládajú prostredníctvom archaickej paličky trčiacej z plexiskla.
Základný objem batožinového priestoru je 430 litrov, no nie je konečný. Vďaka polohovateľným sedadlám a zdvojenej podlahe ho viete zväčšiť až na 665 litrov.

Priestorovo vám S-Cross ponúka bohaté možnosti na prepravu celej rodiny, dostatok miesta nájdete aj na zadných sedadlách. Bez problémov sem umiestnite aj detské vajíčko so základňou, tak aby si dopredu sadol aj dospelý chlap.

S-Cross ponúka dve miesta na zadných sedadlách s možnosťou ukotvenia detskej sedačky prostredníctvom ISO-FIX-u.
Osvedčená poctivá klasika

Aj nové Suzuki S-Cross využíva konvenčný benzínový štvorvalec 1,4 BoosterJet s mild-hybridným systémom. Maximálny výkon dosahuje 95 kW a krútiaci moment má hodnotu 235 Nm, vďaka čomu má auto celkom slušnú dynamiku. Rozhodne však neočakávajte prebytočný výkon či športové vlastnosti, koniec koncov o tom tento model ani nie je.

S-Cross sa predáva buď s predným náhonom v kombinácii s automatickou alebo manuálnou prevodovkou, alebo s pohonom oboch náprav a rovnakou možnosťou voľby prevodovky. To je na dnešné pomery raritná záležitosť, keďže väčšina konkurentov automaticky viaže pohon 4X4 s automatickou prevodovkou.

Vďaka tejto cenovej politike tak viete ušetriť nemalé peniaze, na druhej strane dva-krát by som si premyslel rozhodnutie kombinovať manuálnu prevodovku so štvorkolkou. Nami testovaná verzia disponovala pohonom oboch náprav v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Pri tejto konfigurácii ušetríte oproti automatu zhruba 1 700€, ale prídete o značný komfort. Obzvlášť pri jazde v teréne je neustále radenie prvého a druhého prevodového stupňa unavujúce tak pre vodiča ako aj spojku.

Suzuki S-Cross je voľba rozumu, ktorá zároveň nenúti majiteľa robiť príliš veľa kompromisov. Za svoje peniaze dostanete poctivý kus auta, ktoré ponúka všetky moderné asistenčné a bezpečnostné systémy, overený agregát a dostatok priestoru.

Podrobnejšie sme sa modelu Suzuki S-Cross venovali v našej videorecenzii:

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1 373 cm3
Max. výkon 95 kW / 129 k
Max. krútiaci moment 235 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY  
Dĺžka 4 300 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 785 mm
Výška 1 589 mm
Rázvor náprav 2 600 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 305 kg
Objem batožinového priestoru 430 – 1 230 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,2 s
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Rozmer pneumatík 215/55 R17
SPOTREBA (počas testu)  
Mesto 8,9 l/100 km
Diaľnica 7,9 l/100 km
Okresky 5,4 l/100 km
CENA  
Základná cena modelu 19 290 eur
Základná cena testovanej verzie 24 290 eur

 

Exit mobile version