V dnešnej dobe kedy sa hovorí o alternatívnych palivách najmä o vodíku sa nejak pozabudlo na staré dobré LPG. Do redakcie sa nám však dostal na test model Dacia Logan LPG. Ako sa nám s ňou jazdilo ?
Logan vychádza z modelu Sandero, s ktorým má identickú väčšinu častí. Samozrejme si čo-to vzala aj z Clia, vonkoncom by sme však tento model neoznačkovali ako karosárska verzia už existujúceho modelu. Logan je unikátny v jednej veci. Jeho konkurencia, ktorá už tak nebola početná, postupne odumrela a ostal tak v podstate jediný sedan B segmentu na trhu.
Dobre sa naň pozerá
Strieborná farba je s malým sedanom obzvlášť sympatická a nečakane elegantná. My by sme určite neznižovali hodnotu Loganu označením taxikársky sen, toto auto môže byť prístupným riešením pre rodinu alebo dôchodcov. Už z minulosti vieme, že vytvoriť pekný a elegantný malý sedan nie je zďaleka ľahká úloha. Dizajnéri Dacie však dávajú každým novým modelom najavo, že ich autá môžu byť síce lacné, no zároveň môžu vyzerať dobre. Vozidlo ma peknú a plynulo spracovanú zadnú časť. Logan má vyrovnané proporcie a ani 15-palcové kolesá s plechovými diskami nepôsobia komicky a lacno.
Priestorové kúsky
Brať Logan ako rodinné auto nebol žiadny vtip, nech sú toho dôkazom výklopné stolčeky pre zadných pasažierov. Tí sa nebudú sťažovať ani na nedostatok priestoru, toho je tu naozaj dosť hlavne pre nohy a nad hlavou, na šírku Logan pojme skôr dvoch. Objem batožinového priestoru je takmer bezodný (528 l), limitom tak bude len jeho vstupný otvor, nebojte sa však, kočík sem dáte aj s bohatou rezervou. Tak, ako sa nám páčila prístrojovka potiahnutá látkou v Sandere (mali sme ju aj v Logane), tu sa nám páčil komfortný prvok v podobe bezkontaktného odomykania a zamykania, kedy sa netreba dotknúť ani len kľučky.
Bohatý dojazd
Prvá príjemná vec, ktorú sme si na litrovom stokoňovom trojvalci všimli, je jeho dynamika. Naozaj je prekvapivé, ako sa dokáže auto dostať na požadovanú rýchlosť a aké rýchle reakcie má na plynový pedál. Druhá vec, pohon. Štartovanie prioritne na benzín, po chvíli sa ale vždy prepne na LPG a vy tak môžete jazdiť na plyn, ktorý je z cenového hľadiska priaznivejší ako benzín. Samozrejme si viete typ pohonu manuálne prehodiť, benzín sa bude zapínať len ak bude plynová nádrž prázdna. Nechýba palubný počítač s priemernou spotrebou a dojazdom, údaje ukazuje podľa zvoleného pohonu a všetko je tak prehľadné.
Do koča aj do voza
V Logane nedostanete výkonný motor, ani tu nenájdete luxusné materiály. Z jeho dizajnu tiež nepadnete na zadok. Napriek tomu a hlavne vzhľadom k cene sa budete v jeho priestrannom interiéri cítiť dobre, nič tu nebude vŕzgať, živý trojvalec vás presvedčí a jeho limity prídu až pri naloženom aute. A hlavne kombinácia plných nádrží (50 l benzín, 40 l LPG) vás dostane cez 1000 kilometrov a ešte aj za nízke náklady v prípade LPG.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 74 kW / 100 koní |
Krútiaci Moment | 170 Nm |
Palivo | Benzín/LPG |
Pohon | FWD |
Prevodovka | Manuálna, 6-stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 396 mm |
Šírka | 1 848 mm |
Výška | 1 501 mm |
Rázvor náprav | 2 649 mm |
Hmotnosť | 1 030 kg |
Maximálna rýchlosť | 186 km/h |
Objem batožinového priestoru | 528 l |
SPOTREBA | |
Mesto | 6,8 l |
Diaľnica | 6,2 l |
Okresky | 5,5 l |
Priemer | 6,0 l |
CENA | |
Základná cena modelu | Od 11 350 € |
Cena testovanej verzie | 14 080 € |