Mercedes Benz S 580e patrí vôbec k tomu najlepšiemu, čo si od nemeckej značky viete kúpiť. Trieda S sa dlhé roky vyznačovala benzínovými a naftovými motormi, ale aktuálne musí kráčať s dobou. Verzia 580e spája benzínový šesťvalec s elektromotorom. Je to konečne zmysluplný plug-in hybrid?
Mercedes sľubuje dojazd v elektrickom režime na úrovni 100 km, ale našli sme jednu vec, ktorú S 580e nezvláda a pre niektorých záujemcov o triedu S, to môže byť celkom zásadné.
Kompromis alebo evolúcia?
Plug-in hybridná verzia ponúka výkon takmer totožný ako S 580 s benzínovým osemvalcom. Rozdiel je však v spotrebe, tá dokáže byť polovičná, prípadne nulová. Vďaka batérii s kapacitou 28 kWh, dokážete prejsť bez akýchkoľvek problémov 80 až 85 kilometrov. Výrobcom udávaných 100 kilometrov nie je nedosiahnuteľných ale skôr značne limitujúcich.
Akumulátor dokážete nabíjať maximálnym výkonom 66 kW čo znamená, že sa nabijete za zhruba 25 minút pri využití rýchlonabíjačky.
Výkon ktorý vám ponúka samotný benzínový šesťvalec je dostatočný, pri využití maximálneho systémového výkonu získavate užitočnú rezervu. Vďaka pohonu výlučne zadnej nápravy dostávate skutočne tradičné jazdné vlastnosti a pri vypnutej stabilizácii si užijete aj zábavu.
V neprospech plug-in hybridnej verzie hovorí hmotnosť, vyššia takmer o 300 kilogramov a batožinový priestor, ktorý má o rovných 200 litrov menej. Vďaka tomu sa môže jednoducho stať že sa vám do kufra nezmestí ani zložený kočík.
Zákazníkovi, ktorý si kupuje autá z kategórie vlajkových lodí, ide v prvom rade o luxus a komfort. Presne to sú kľúčové vlastnosti ktoré musí spĺňať trieda S, akokoľvek ekologická chce byť. Máme za to že Mercedes si je toho plne vedomý, preto sa EQS nesnaží silou mocou prevziať úlohu plnohodnotného S-ka, práve naopak, ponúka k nemu zaujímavú alternatívu.
Ráčte nastúpiť
S 580e, obzvlášť v nami testovanej verzii s predĺženým rázvorom, je skutočnou vlajkovou loďou automobilky so všetkým čo k tomu patrí. Väčšina zákazníkov triedy S si vyberá práve predĺženú verziu, ktorá ponúka až o 11 centimetrov dlhší rázvor, pričom všetok priestor pribudol práve pasažierom v druhom rade.
Špecifikom sú aj samotné sedadlá, konkrétne to na pravej strane za spolujazdcom, takzvané prezidentské sedadlo. Okrem dnes už štandardných prvkov komfortnej výbavy, ako napríklad vyhrievanie, ventilácia či masáž, si cestujúci užije aj extra priestor pre nohy.
Vďaka odsúvateľnému sedadlu spolujazdca a výklopnej podložke na nohy, môžete počas cesty oddychovať alebo spať. Podložka na nohy navyše ponúka možnosť masáže lýtok, nechýba ani jej vyhrievanie, rovnako ako aj vyhrievaný vankúšik lakťové opierky či panely dverí.
Dôraz na detaily je cítiť v každom rohu, prvotriedne spracovanie a materiály vytvárajú jedinečný zážitok. Ten umocňuje aj bohaté ambientné osvetlenie, podsvietené sú dokonca aj štrbiny pre ukotvenie bezpečnostných pásov. Keď už sme pri tých bezpečnostných pásoch, tie vzadu disponujú aj vstavaným airbagom.
Technologický kráľ
Trieda S, generácie W 224, priniesla na trh aj čelné airbagy pre zadných pasažierov. Tie sa nafukujú zo zadnej strany predných sedadiel.
Kamera v digitálnom prístrojovom štíte neustále monitoruje pohyb vašich očí a vyhodnocuje vašu sústredenosť za volantom. Okrem toho dokáže prispôsobiť unikátnu 3D zobrazovaciu plochu tak aby bola vždy čo najprirodzenejšia vzhľadom k vašej pozícii očí a hlavy. Neskôr sa dočkáme aj funkcie pri využívaní adaptívneho tempomatu, ktorá nám umožní prenechať riadenie autu, za podmienky že budeme sledovať cestu.
Vzduchový podvozok je súčasťou štandardnej výbavy, ale za príplatok získavate pokročilý systém ktorý je schopný skenovať cestu pred vozidlom a prispôsobiť naladenie podvozku tak, aby ste sa cítili ako na lietajúcom koberci.
Viac sa dozviete v našej videorecenzii na našom YouTube kanáli
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 999 cm3 |
Max. systémový výkon | 375 kW / 510 k |
Max. systémový krútiaci moment | 750 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | RWD |
Prevodovka | 9-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 5 289 mm |
Šírka | 1 954 mm |
Výška | 1 503 mm |
Rázvor náprav | 3 216 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 380 kg |
Objem batožinového priestoru | 350 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,2 s |
Rozmer pneumatík | 255/45 R19 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Elektromotor | |
Mesto: | 30,6 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 35,4 kWh / 100 km |
Okresky: | 30,3 kWh / 100 km |
Benzínový motor | |
Mesto | 8,8 l/100 km |
Diaľnica | 8,5 l/100 km |
Okresky | 7,5 l/100 km |
Hybrid | |
Mesto | – |
Diaľnica | – |
Okresky | 5,7 l/100km |
Dojazd EV | 76 km |
Maximálny nabíjací výkon | 66 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 35 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 22 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 129 936 eur |
Základná cena testovanej verzie | 172 386 eur |