startstop

TEST Mercedes-Benz S580e, takto si predstavujeme plug-in hybrid

Mercedes Benz S 580e patrí vôbec k tomu najlepšiemu, čo si od nemeckej značky viete kúpiť. Trieda S sa dlhé roky vyznačovala benzínovými a naftovými motormi, ale aktuálne musí kráčať s dobou. Verzia 580e spája benzínový šesťvalec s elektromotorom. Je to konečne zmysluplný plug-in hybrid?

Mercedes sľubuje dojazd v elektrickom režime na úrovni 100 km, ale našli sme jednu vec, ktorú S 580e nezvláda a pre niektorých záujemcov o triedu S, to môže byť celkom zásadné.

Kompromis alebo evolúcia?

Plug-in hybridná verzia ponúka výkon takmer totožný ako S 580 s benzínovým osemvalcom. Rozdiel je však v spotrebe, tá dokáže byť polovičná, prípadne nulová. Vďaka batérii s kapacitou 28 kWh, dokážete prejsť bez akýchkoľvek problémov 80 až 85 kilometrov. Výrobcom udávaných 100 kilometrov nie je nedosiahnuteľných ale skôr značne limitujúcich.

Akumulátor dokážete nabíjať maximálnym výkonom 66 kW čo znamená, že sa nabijete za zhruba 25 minút pri využití rýchlonabíjačky.

Výkon ktorý vám ponúka samotný benzínový šesťvalec je dostatočný, pri využití maximálneho systémového výkonu získavate užitočnú rezervu. Vďaka pohonu výlučne zadnej nápravy dostávate skutočne tradičné jazdné vlastnosti a pri vypnutej stabilizácii si užijete aj zábavu.

 

V neprospech plug-in hybridnej verzie hovorí hmotnosť, vyššia takmer o 300 kilogramov a batožinový priestor, ktorý má o rovných 200 litrov menej. Vďaka tomu sa môže jednoducho stať že sa vám do kufra nezmestí ani zložený kočík.

Zákazníkovi, ktorý si kupuje autá z kategórie vlajkových lodí, ide v prvom rade o luxus a komfort. Presne to sú kľúčové vlastnosti ktoré musí spĺňať trieda S, akokoľvek ekologická chce byť. Máme za to že Mercedes si je toho plne vedomý, preto sa EQS nesnaží silou mocou prevziať úlohu plnohodnotného S-ka, práve naopak, ponúka k nemu zaujímavú alternatívu.

Ráčte nastúpiť

S 580e, obzvlášť v nami testovanej verzii s predĺženým rázvorom, je skutočnou vlajkovou loďou automobilky so všetkým čo k tomu patrí. Väčšina zákazníkov triedy S si vyberá práve predĺženú verziu, ktorá ponúka až o 11 centimetrov dlhší rázvor, pričom všetok priestor pribudol práve pasažierom v druhom rade.

Špecifikom sú aj samotné sedadlá, konkrétne to na pravej strane za spolujazdcom, takzvané prezidentské sedadlo. Okrem dnes už štandardných prvkov komfortnej výbavy, ako napríklad vyhrievanie, ventilácia či masáž, si cestujúci užije aj extra priestor pre nohy.

Vďaka odsúvateľnému sedadlu spolujazdca a výklopnej podložke na nohy, môžete počas cesty oddychovať alebo spať. Podložka na nohy navyše ponúka možnosť masáže lýtok, nechýba ani jej vyhrievanie, rovnako ako aj vyhrievaný vankúšik lakťové opierky či panely dverí.

Nezabudlo sa ani na podávač bezpečnostných pásov v druhom rade

Dôraz na detaily je cítiť v každom rohu, prvotriedne spracovanie a materiály vytvárajú jedinečný zážitok. Ten umocňuje aj bohaté ambientné osvetlenie, podsvietené sú dokonca aj štrbiny pre ukotvenie bezpečnostných pásov. Keď už sme pri tých bezpečnostných pásoch, tie vzadu disponujú aj vstavaným airbagom.

Technologický kráľ

Trieda S, generácie W 224, priniesla na trh aj čelné airbagy pre zadných pasažierov. Tie sa nafukujú zo zadnej strany predných sedadiel.

Auto vás rozozná na základe skenu otlačku prsta alebo rozpoznávania tváre

Kamera v digitálnom prístrojovom štíte neustále monitoruje pohyb vašich očí a vyhodnocuje vašu sústredenosť za volantom. Okrem toho dokáže prispôsobiť unikátnu 3D zobrazovaciu plochu tak aby bola vždy čo najprirodzenejšia vzhľadom k vašej pozícii očí a hlavy. Neskôr sa dočkáme aj funkcie pri využívaní adaptívneho tempomatu, ktorá nám umožní prenechať riadenie autu, za podmienky že budeme sledovať cestu.

Vzduchový podvozok je súčasťou štandardnej výbavy, ale za príplatok získavate pokročilý systém ktorý je schopný skenovať cestu pred vozidlom a prispôsobiť naladenie podvozku tak, aby ste sa cítili ako na lietajúcom koberci.

Viac sa dozviete v našej videorecenzii na našom YouTube kanáli

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 999 cm3
Max. systémový výkon 375 kW / 510 k
Max. systémový krútiaci moment 750 Nm
Palivo Benzín
Pohon RWD
Prevodovka 9-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 289 mm
Šírka 1 954 mm
Výška 1 503 mm
Rázvor náprav 3 216 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 380 kg
Objem batožinového priestoru 350 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s
Rozmer pneumatík 255/45 R19
SPOTREBA (počas testu)
Elektromotor
Mesto: 30,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 35,4 kWh / 100 km
Okresky: 30,3 kWh / 100 km
Benzínový motor
Mesto 8,8 l/100 km
Diaľnica 8,5 l/100 km
Okresky 7,5 l/100 km
Hybrid
Mesto  –
Diaľnica  –
Okresky 5,7 l/100km
Dojazd EV 76 km
Maximálny nabíjací výkon 66 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 35 min
Doba nabíjania 20 – 80% 22 min
CENA
Základná cena modelu 129 936 eur
Základná cena testovanej verzie 172 386 eur
Exit mobile version