Domov TESTY TEST Hyundai i30 N DCT – ako jazdí s automatom?

TEST Hyundai i30 N DCT – ako jazdí s automatom?

Najpredávanejší hothatch na Slovensku prešiel modernizáciou. Dostal vyšší výkon ale najmä automatickú prevodovku, vďaka čomu má potenciál osloviť širšiu skupinu zákazníkov. Je rovnako dobrý aj s automatom?

Pamätám si, ako by to bolo včera, keď som v Januári 2018 po prvý krát usadol za volant Hyundai i30 N. Nečakane famózny zážitok nadchol nie len našu redakciu, ale v podstate celý svet. Kórejskej automobilke sa pod vedením Alberta Biermana z BMW, podaril husársky kúsok. Od piky a na prvý krát, postaviť takmer dokonalé športové auto svojej triedy.

Netrvalo dlho a dočkali sme sa aj jemnej modernizácia, ktorú v exteriéri spoznáte najmä podľa nového podpisu svetiel. Pozornému oku neunikne ani dvojica masívnych kanónov výfuku, tie produkujú solídnu zvukovú kulisu a to aj napriek filtru pevných častíc.

Ak sme v prípade predchodcu kritizovali vädnúce brzdy, vedzte, že Hyundai kritiku vypočul. Facelift tak ponúka väčšie, až 360 milimetrové kotúče. Svoje spravia aj nové, kované devätnásťpalcové disky kolies. Tie ušetrili konštruktérom až 14,4 kilogramov.

ssangyong-torres-evx

Priestor pre posádku sa zaobišiel bez prehnanej digitalizácie, aj napriek novému displeju infotainmentu, prístrojový štít ostal naďalej analógový. Zásadnou zmenou sú nové škrupinové sedadlá, okrem úžasného tvaru si vás podmania aj spracovaním. Logo N v krčnej oblasti sedadla svieti, podobne ako v prípade modelov BMW M.

Na každý deň

Tou najpodstatnejšou novinkou je však samotná automatická prevodovka DCT. Jedná sa o osemstupňovú dvojspojku, ktorá koriguje navýšený krútiaci moment, až 392 Nm a výkon 206 kW. Hyundai túto kombináciu odladil na výbornú a vďaka pádlam pod volantom môže byť pánom situácie v ktoromkoľvek okamihu. Za bežných okolnosti a v režime Normal je auto relatívne kultivované a prevodvka sa snaží držať motor v čo najnižších otáčkach. Jednoducho tak ako by ste to očakávali od bežného auta. Najmä pri jazde v meste je komfort diametrálne odlišný v porovnaní s inak skvelým manuálom.

V momente príchodu na obľúbenú trasu, prepínam na režim N Custom, jediný z piatich dostupných ktorý je možné konfigurovať. Auto už vie čo bude nasledovať a ja intuitívne prepínam do manuálneho režimu radenia. Ukazovateľ limitera otáčok už je pripravený rozsvietiť aj posledné z červených polí a ráznym stlačením pádla pod volantom uvoľňujem tlak a preraďujem na vyšší prevodový stupeň. Bez problémov vám stačí radenie 2-3-4 o zvyšné prevodové stupne sa na okreskách vôbec nemusíte starať, i30 N DCT je perfektne sprevodované.

Prevodovka N DCT prináša aj tri špecifické funkcie, aké poznáme z prémiových športových modelov. N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) a N Track Sense Shift (NTS). N Grin Shift sa aktivuje tlačidlom na volante a na 20 sekúnd poskytne maximálny výkon. V praxi toto tlačidlo využijete, napríklad pri predbiehaní. N Power Shift vám zaistí, že pri radení smerom nahor nepríde k žiadnej strate prenosu výkonu na kolesá. Režim N Track Sense Shift využijete napríklad na okruhu.

Ochota jazdiť pod tlakom v zákrutách sa nevytratila a i30 N vchádza do zákrut s rovnakou stabilitou ako z nich aj vychádza. Pokiaľ však chcete, nie je problém prehodiť si zadok, auto je po novom krásne čitateľné.

Kocky sú hodené

Automat ponúka aj nepatrne lepšie zrýchlenie na úrovni 5,4 s oproti 5,9 s ktoré by ste mali dosiahnuť s manuálnou prevodovkou. Ostrá verzia i30 N s automatickou prevodovkou, splnila túžby tých, ktorý si chcú užívať komfort a zábavu v jednom. V zápche tak nestratíte nervy a zároveň vás neoberá o úžasný športový jazdný zážitok.

Pokiaľ by bolo plnokrvné N-ko pre vás predsa len príliš, siahnuť môžete aj po verzii N-Line. Tá je dostupná vo všetkých karosárskych verziách: hatchback, fastback a kombi. Pre všetkých, ktorí si objednajú Hyundai i30 N Line do 30. júna 2022, je pripravený balík zaujímavých výhod, ktoré nájdete tu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 998 cm3
Max. výkon 206 kW / 280 koní
Max. krútiaci moment 392 Nm
Palivo benzín
Pohon predný
Prevodovka 8-stupňová, automatická DCT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 340 mm
Šírka 1 795 mm
Výška 1 445 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 535 kg
Objem batožinového priestoru 381 l
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,2 l / 100 km
Diaľnica 8,5 l / 100 km
Okresky 8,9 l / 100 km
Priemer 11,3 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 34 390 eur
Cena testovanej verzie 37 190 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSlovenskí policajti budú kontrolovať vodičov pomocou dronov. Má to však jeden háčik
Nasledujúci článokRenault Scénic Vision: hybrid, aký ste ešte nevideli

1 COMMENT

Comments are closed.