Volkswagen sa rozhodol hrať riskantnú hru, ktorej výsledok však určite má dobre odhadnutý. Ako inak sa dá vysvetliť to, že v B segmente má hneď tri horúce želiezka v ohni. Jedným z nich je aj nami testovaný Volkswagen Taigo.
Mierne šokovaní sme boli už pred rokmi, keď Volkswagen predstavil nepriameho konkurenta modelu T-Roc (C segment), T-Cross (B segment). Minimálne rozdiely v rozmeroch, hovorili sme si, či to Volkswagen myslí vážne. Argumenty v prospech odlišnosti modelov sme si vypočuli a dávalo to zmysel. Teraz však prišiel ďalší model z B segmentu, Volkswagen Taigo a jeho základ tvorí Polo.
V prospech prístupnosti
Taigo prichádza ako celkom nový model, ktorý sa tvári ako coupé crossover. Pred rokmi sme si hovorili, veď táto koncepcia karosérie nedáva zmysel a je zbytočná. Teraz však vieme, že to bol z našej strany omyl. Kompaktné, prístupné a v podstate aj robustné auto je presne to, čo sa predáva a aj v najbližších rokoch bude predávať.
Dizajn európskeho modelu Taigo sa vyznačuje energickými proporciami. Nápadná je predovšetkým bočná silueta pripomínajúca kupé s výrazne sklonenými zadnými stĺpikmi karosérie. Touto siluetou, inšpirovanou SUV-kupé vyšších tried, je Taigo jedinečný vo svojom segmente.
Volkswagen Taigo je sebavedomý, malý automobil, ktorý svojim formátom atakuje aktuálnu hranicu nižšej strednej triedy. Vďaka svojmu modernému a športovému dizajnu má z každej perspektívy svojbytný, charizmatický vzhľad. Bočnú siluetu charakterizuje dlhá strecha, ktorá smerom dozadu elegantne splýva a nad zadným oknom prechádza do spojlera na zadnej hrane. Čierny rám bočných okien znižuje vizuálne ťažisko automobilu. K výrazným detailom patrí dlhý pás bočných okien so spodnou líniou zdvíhajúcou sa smerom dozadu.
Čísla
Oproti modelom Polo a T-Cross je rázvor predĺžený iba minimálne – o dva, respektíve tri milimetre. Krátke previsy karosérie dodávajú modelu Taigo s dĺžkou 4266 mm, výškou 1494 mm a šírkou 1757 mm energické a športové proporcie. Predný previs má dĺžku 844 mm, zadný previs 856 mm. Rozchod kolies vpredu je 1531mm, vzadu 1516 mm. Medzi prednými a zadnými sedadlami majú aj osoby vysokého vzrastu príjemne veľký priestor na nohy, normovaná vzdialenosť medzi operadlom predného a zadného sedadla je 792 mm. Aj na výšku majú všetci členovia posádky dostatok miesta.
Jazda
Nafta sa dnes nenosí, a tak sme mali pod kapotou benzínový motor. Nemyslíme si, že by bola nafta mŕtva, ale pre zástupcu B segmentu nemá opodstatnenie. Do tak kompaktného auta sa netreba báť zvoliť si trojvalec. Litrík s výkonom 110 koní by mal stačiť na kompletné využívanie auta, ak by ste chceli niečo výkonnejšie alebo budete jazdiť s plným autom, skúste radšej 1.5 TSI. DSG stojí 1 600 eur, my sme jazdili so šesťstupňovým manuálom. Ani v meste nám to pri častom radení nechýbalo, lebo je konštrukčne zvládnutý na výbornú.
Resumé
Volkswagen ponúka malé SUV hlavne do mesta, ktoré vám nezruinuje rozpočet a zároveň vás pohodlne odvezie. Aj keď sú v ponuke len dve benzínové jednotky, bohato stačia a splnia vaše očakávania. Slabšia z nich s manuálom je hlavne o ušetrení 4 000 eur a možno budete prekvapení, že to nebude brzda premávky. Nízka spotreba je pri súčasných cenách pohonných hmôt dostatočným argumentom, prečo siahnuť práve po 1.0 TSI. V meste sa zmestíte pod 6 litrov a na diaľnici detto.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 81 kW / 110 k |
Max. krútiaci moment | 200 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6-stupňový manuál |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 269 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 757 mm |
Výška | 1 497 mm |
Rázvor náprav | 2 554 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 278 kg |
Objem batožinového priestoru | 440 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,9 s |
Rozmer pneumatík | 205/55 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 8,8 l/100 km |
Diaľnica | 7,5 l/100 km |
Okresky | 4,9 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 18 490 eur |
Základná cena testovanej verzie | 22 490 eur |