Vitara patrí medzi najobľubenejšie modely na Slovensku. Vyskúšali sme, či si drží priaznivý pomer ceny a hodnoty, aj po nájazde viac ako 100 000 kilometrov?
V poradí štvrtá generácia modelu Suzuki Vitara, sa predáva od roku 2015. Facelift dorazil v roku 2018 a svoje renomé si drží do dnes, aj napriek niekoľkým modernizáciam a úpravám pohonných jednotiek. Priazeň majiteľov si získala najmä vďaka nízkej cene a ponuke pohonu oboch náprav, ale aj automatickej prevodovky.
S pribúdajúcim vekom a počtom najazdených kilometrov, sa však môžu objaviť aj problémy. Ako je na tom Suzuki Vitara po nájazde viac ako 110 000 kilometrov?
V našej videorecenzii sme vyskúšali verziu s najvýkonnejším preplňovaným benzínovým motorom, s označením 1,4 BoosterJet. Jeho výkon dosahuje úroveň 103 kW a krútiaci moment má 220 Nm. Štrvorvalec je v našom prípade kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom oboch náprav. Modelový rok 2016 ešte ponúkal aj naftový motor, ktorý bol prepožičaný od Fiatu.
Aj takto jazdené kúsky si držia cenu a v priemere sa ich hodnota pohybuje na úrovni 15 000€. Dajú sa však zahnať aj za 12 000€, tu však treba rátať s podstatne vyšším nájazdom a horším technickým stavom.