A čo si slepý? Jasné že je to Yaris a ani to nijak nemaskuje, veď prečo by aj? Mazda prináša na trh novinku v podobe modelu Mazda 2 Hybrid. Odpoveď automobilky na prísne emisné normy NO.2.
Číslo jedna bola Mazda MX-30, elektromobil, ktorý pôsobil ako zo sci-fi filmu a nikomu tak úplne nedával zmysel. Najzásadnejším problémom bol jeho dojazd a všeobecne parametre ako také. Dnes už asi môžeme prehlásiť, že sa jednalo skôr o auto z trucu ako o predajný trhák. Situácia s emisiami sa však nezmenila a konzervatívna japonská automobilka musela prísť s niečím sofistikovanejším.
Spolupráca s Toyotou, však zdá sa, vyšla na výbornú. Malý mestský model Mazda 2 totiž prichádza s hybridným ústrojenstvom prepožičaným od Toyoty Yaris, teda pardon, ono to vlastne je Toyota Yaris, zmenil sa len znak. Alebo nie?
A teraz vážne…
Dosť bolo vtipných poznámok, nalejme si pohár čistého vína. Mazda usilovne pracuje na vývoji nových agregátov pre Európu, dočkáme sa ich už čoskoro a neminie nás ani najčistejší naftový šesťvalec. Dobre čítate 6-valec! Do tej doby nám automobilka naservírovala vskutku rozumný počin v podobe malého mestského Hybridu. No zároveň, aspoň zatiaľ, stále ostáva v ponuke aj bežná spaľovacia Mazda 2, ktorá nemá nič spoločné s Toyotou.
Dizajn Hybridnej verzie je pekný a vo svojom segmente patrí rozhodne k tým najlepším. Prečo ho teda meniť. V rovnakom duchu sa nesie aj interiér, ktorý je prakticky celý prevzatý z modelu Yaris. Výborná ergonómia a ideálne rozloženie ovládačov je pre Toyotu typické podobne ako pre Mazdu. Aj keď v tomto prípade si viem predstaviť aspoň odlišné spracovanie palubnej dosky, respektíve prístrojového štítu. Mazda robí svoje autá predsalen sofistikovanejšie a na hranici s prémiou, to isté platí aj pre systém ovládania infotainmentu. Bohužiaľ Mazda 2 Hybrid sa v tomto duchu nenesie.
Nájdi 10 rozdielov
Ak mám byť úprimný, nepatrím medzi fanúšikov značky Toyota a to predovšetkým vďaka ich stvárneniu interiéru, príde mi až príliš strohý a neaktuálny. Z tohto dôvodu by som sa rozhodol pre bežnú Mazdu 2.
Tým kľúčovým aspektom je spotreba a práve tá môže zásadným spôsobom zamiešať karty medzi bežnou a hybridnou verziou Mazdy 2. Hybrid má totiž pod prednou kapotou trojvalcový benzínový agregát s objemom 1 490 cm3 doplnený o elektromotor a menší akumulátor, ktorý pomáha hybridnej sústave. Vďaka čomu dokáže Mazda 2 prejsť určitú vzdialenosť výlučne na elektrickú energiu.
Najmä pri jazde v meste a na okreskách využijete plný potenciál tohto systému, auto sa snaží čo najviac využívať elektromotor a jazdiť tak v režime EV. Výsledkom čoho bude nízka spotreba podliezajúca päť litrovú hranicu. Bohužiaľ z dynamiky nebudete príliš očarení, keďže systémový krútiaci moment dosahuje 120 Nm. Pekne povedané, trhač asfaltu to rozhodne nie je. Pri predbiehaní vás síce nenechá v štichu, ale kolónu niekoľkých áut by som neodporúčal predbiehať.
Záverom
O tom toto auto ale nie je a v meste si vás získa svojou obratnosťou a nízkou spotrebou. Vnútorný priestor je adekvátny tejto kategórii a do batožinového priestoru sa zmestí aj kočík. Dvaja dospelí muži si za seba pohodlne nesadnú, v núdzovej situácii sa však odveziete aj piati.
Bežná Mazda 2 sa predáva od 14 660 €, za model Mazda 2 Hybrid si automobilka vypýta 18 010 €, cenový rozdiel tak nie je ohromný, no v tejto kategórii sa počíta každé euro. Ak sa pozrieme na Toyotu Yaris, cenová politika je veľmi podobná, ale v prípade Toyoty sa predsa len o niečo viac môžete vyhrať práve s ponúkanou výbavou. V niektorých prípadoch môže byť Mazda dokonca lacnejšia ako Toyota.
Ak sa pýtate na rozdiely medzi oboma modelmi, úprimne, takmer žiadne nie sú. Vo finále tak rozhodne cena, prípadne výška zľavy daného predajcu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1998 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 85 kW/116 k |
Max. krútiaci moment | 120 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | CVT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 3 940 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 745 mm |
Výška | 1 500 mm |
Rázvor náprav | 2 560 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 185kg |
Objem batožinového priestoru | 286 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Rozmer pneumatík | 195/55 R16 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 4,9 l/100 km |
Diaľnica | 7,0 l/100 km |
Okresky | 3,7 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 18 010 € |
Základná cena testovanej verzie | 24 539 € |