Karoq je snáď to najuniverzálnejšie SUV aké je všeobecne na trhu. Nie je ani príliš veľké, ani príliš malé, je také presne akurát.
Menej nudy
Aj keď si ešte pamätáme jeho medzinárodnú jazdnú prezentáciu, ubehlo už odvtedy niekoľko rokov a prišiel čas na nutnú modernizáciu. To, že v ponuke českej automobilky patrí Karoq k tomu najpredávanejšiemu, potvrdzuje aj fakt v podobe 500 000 predaných kusov. Vďaka novej prednej časti a širšej, šesťhrannej maske chladiča má teraz Škoda Karoq o niečo robustnejší vzhľad.
Predné svetlomety, užšie ako pri predchodcovi, majú nové usporiadanie so „štvorokou“ grafikou a prvýkrát sú dostupné aj v LED Matrix verzii. Zmien sa dočkalo aj mnoho ďalších prvkov: hlavne nárazníky, ale rovnako napríklad aj zadný spojler na vrchole piatych dverí. Nový predný nárazník je lakovaný vo farbe vozidla. V jeho spodnej časti sa nachádza široký nasávací otvor s kryštalickou mriežkovanou štruktúrou po stranách ohraničený dizajnovým prvkom v tvare písmena L, ktorý naznačuje aktívne prieduchy k predným kolesám. To, či je toto riešenie aj v prípade rodinného modelu zmysluplné, necháme na vás.
Interiér sa drží tradícií
Konkrétny kus na testovanie sme prekvapivo nedostali v špičkovej vrcholnej výbave, čo nás vždy poteší. Môžeme si tak vyskúšať cenovo prístupnejšiu verziu, ktorá nebude mať všetky dostupné technológie. Ani najväčšie displeje či najlepšie materiály na sedadlách. My sme s tým, čo sme videli, boli spokojní. Nebolo to nič, čo by nám vyrazilo dych, ale analógové ukazovatele nám v podstate stačili, aj keď virtuálny kokpit to nebol.
V modeli Karoq má premiéru ekologické čalúnenie sedadiel tkaninou z recyklovaných PET fliaš, ktoré je doplnené umelou kožou. Boky sedadiel a lakťové opierky dverí vo farbe hnedá Mocca sú potiahnuté mikrovláknom Suedia. Dekoračné lišty so zmäkčeným povrchom použité vo dverách sa vždy spájajú s ambientným LED osvetlením s rozšírenými funkciami. Ambientné LED osvetlenie osvetľuje priestor pre nohy v bielej farbe a výplne predných a po novom už aj zadných dverí v desiatich rôznych farbách.
Benzín do SUV?
Áno, prečo nie? Zabehnuté trendy a mýty sú zbúrané, súčasne benzínové motory dokážu jazdiť so skutočne nízkou spotrebou, ktorej hodnota je podobná tej naftovej. A okrem toho, benzín je v súčasnosti lacnejší ako nafta, a to dokonca čoraz výraznejšie. Takže Karoq s 1.5 TSI, určite sa toho netreba báť. Testovaný agregát je zlatý stred z trojice ponúkaných benzínových motorov. Výkon 150 koní stačí na plnohodnotné využívanie auta aj pri plnom zaťažení. Vo väčšine prípadov, či už v meste alebo na diaľnici, sa zmestíte do 7 litrov, dokonca sa pri troche snahy budete pohybovať okolo 6 litrov.
Bohatý základ
Netreba sa v prípade tohto modelu báť toho, že by ste v základe dostali nahé auto. Už od základného stupňa Active totiž dostanete Full LED hlavnými svetlometmi a Full LED zadnými svetlami. Vo výbave tiež nechýbajú predné hmlové svetlomety, 6,5-palcový infotainment systém SWING s funkciou Bluetooth, tempomat, parkovacie senzory vzadu či elektrické ovládanie všetkých okien a mnoho ďalšieho. Testovaná verzia nebola v najobľúbenejším stupni výbavy pre Slovákov Style, ale Ambition. Tu nájdu zákazníci navyše oproti základu dvojzónovú automatickú klimatizáciu CLIMATRONIC, vyhrievanie predných sedadiel, bezkľúčové štartovanie, svetelný a dažďový senzor či napríklad Full LED zadné svetlá s dynamickým ukazovateľom smeru.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1499 cm3 |
Max. výkon | 110 kW / 150 k |
Max. krútiaci moment | 250 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 390 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 841 mm |
Výška | 1 603 mm |
Rázvor náprav | 2 638 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 407 – 1 635 kg |
Objem batožinového priestoru | 521 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9 s |
Rozmer pneumatík | 205/55 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,8 l/100 km |
Diaľnica | 7,1 l/100 km |
Okresky | 6,2 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 22 510 € |
Základná cena testovanej verzie | 30 666 € |