Jednými nenávidené, inými milované. BMW 2 Active Tourer, auto, ktoré sme nepochopili, teda aspoň v našej krajine. V zahraničí je totiž mimoriadne obľúbené a práve preto dostáva druhú šancu v podobe novej generácie. Dokáže osloviť aj Slovákov?
Príchod dvojkového radu s prívlastkom Active tourer a neskôr väčšej verzie Gran Tourer vzbudil značný rozruch, veď predsa BMW 2 je športovou legendou a tým najlepšie jazdiacim modelom značky. Derivát v podobe rodinného MPV však nie je postavený na základoch športovej verzie, jeho platforma je totiž úplne odlišná a to platí aj pre novú, druhú generáciu. Áno, je to primárne prednokolka, ale veď kto by už len chcel rodinné auto s pohonom zadnej nápravy, či? Alebo by mala otázka skôr znieť, prečo by som si kupoval BMW, keď chcem rodinné auto?
A prečo nie? Poďme do situácie, kedy túžite po BMW, no potrebujete rodinné auto, ktoré bude v prvom rade kompaktné, ale zároveň nechcete žiadne SUV. Pokiaľ ste sa v tomto bode našli, tak presne pre vás je Active Tourer určený. Rozmery sú porovnateľné s BMW X1, no z vlastnej skúsenosti sa nebojím Active Tourer prirovnať k o triedu vyššej X3, a to predovšetkým čo sa týka priestoru na zadných sedadlách.
VIDEORECENZIA
Vzhľad, ktorý sa páči
Poďme však pekne po poriadku a pozrime sa spoločne na dizajn novinky. Žiadny zo zástupcov segmentu MPV súťaž krásy pravdepodobne nikdy nevyhrá, to je aj dôvod prečo väčšina ľudí siahne skôr po SUV. Dizajnérom v Mníchove sa však podarilo novej dvojke AT vdýchnuť kúsok dynamiky a ladnejších proporcií. Už viac nevyzerá ako jazvečík a obzvlášť v nami testovanej bielej farbe pôsobí luxusnejším a majestátnejším dojmom.
Masívny predný gril kopíruje aktuálne trendy, ale zároveň proporčne sedí k novej tvári auta. Bočná silueta nápadne pripomína Golf 5 a zadné partie dotvárajú minimalistický nádych celku. Nad základnými parabolickými svetlometmi ani len nerozmýšlajte, nielenže pôsobia priam odpudivo, ale v dnešnej dobe jednoducho potrebujete výkonné svetlá.
Nová epizóda
Interiér už neskrýva žiadne prekvapenia v podobe nutných príplatkov, a tak jednotný sklenený panel s dvojicou displejov dostávate už v základe. Použitá architektúra palubnej dosky zodpovedá tomu, čo sme mohli vidieť v prípade modelu iX. Kvalitné spracovanie je cítiť nielen na mäkčených plochách, ale aj v prípade továrenského spracovania tvrdých plastov, napríklad vo dverách či spodku palubnej dosky.
Technologicky dostávate to najnovšie, čo BMW aktuálne ponúka, až na jeden malý detail v podobe HUD (head up displej), ktorý sa premieta na výstupné sklíčko… Takto sa to predsa nerobí. V tomto prípade stráca HUD akýkoľvek zmysel, pretože informácie sa premietajú niekde na konci palubnej dosky.
Kriticky sa bohužiaľ musíme vyjadriť aj k novej generácii systému iDrive, menu je aktuálne zložitejšie a pre väčšinu užívateľov náročnejšie na ovládanie. Navyše sa nám vytratil povestný otočný ovládač.
Priestor ktorý potrebujete
BMW 2 Active Tourer ťaží predovšetkým z vnútorného priestoru, zadné sedadlá môžu byť posuvné a delené v pomere 40:20:40. Dostatočne široký nástupný otvor vám umožní ľahkú manipuláciu s detskou sedačkou, a to aj v prípade masívnej ISO-FIX-ovej základne. Bez problémov si do druhého radu sadne aj dospelý pasažier a vnútorná šírka pojme aj troch tínedžerov.
Základný naftový agregát poskytuje slušný výkon 110 kW a krútiaci moment 360Nm. V kombinácii so sedem-stupňovým automatom je naladený dostatočne agiltne tak, aby uspokojil väčšinu potrieb. Skutočne nemusíte siahať po výkonnejšej verzii, pokiaľ nepotrebujete dávku výkonu navyše. Podrobnejšie sme sa novej dvojke Active Tourer venovali v našom videu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1995 cm3 |
Max. výkon | 110 kW / 150 k |
Max. krútiaci moment | 360 Nm |
Palivo | Diesel |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 386 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 824 mm |
Výška | 1 576 mm |
Rázvor náprav | 2 670 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 620 kg |
Objem batožinového priestoru | 470 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,8 s |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,5 l/100 km |
Diaľnica | 5,6 l/100 km |
Okresky | 4,0 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 32 100 € |
Cena testovanej verzie | 52 212 € |
TEST BMW iX40 – Ako jazdí základná verzia, dokáže nahradiť obľúbenú X5?