Donedávna vlajková loď automobilky Citroën prešla povinnou jazdou v podobe modernizácie. Mali sme možnosť priamo porovnať zmeny, či už kozmetické alebo technické s verziou pred modernizáciou. A aké SUV je v meste najlepšie, keď nie plug-in hybridné? A je už len na vás, či budete spaľovať benzín alebo elektrinu.
Už na prvý pohľad je Citroën C5 Aircross dizajnovo výraznejší. Jeho línie majú modernejšiu štruktúru. Predná časť vozidla získala novú, vertikálnejšiu tvár, ktorá umocňuje jej charakter. Predĺžené línie a vertikálna stupňovitá konštrukcia prispievajú k vizuálnemu rozšíreniu prednej časti. Na ceste má širší a pôsobivejší dojem a ponúka veľmi sebavedomý prístup.
Mali sme možnosť porovnať modernizovanú verziu s jej predchodcom a celkovo ide o výrazný dizajnový posun vpred. C5 Aircross získal nový koncept loga v tvare dvojitých šípok, ktoré sa postupne stávajú nezávislými a oddelenými od denných svetiel, čo predstavuje zmenu oproti ostatným modelom série, kde tieto svetlá pokračovali vo forme chrómovej lišty. Dvojité šípky sú teraz natreté čiernou farbou a zvýraznené chrómom. Hlavný prívod vzduchu v strede masky je tiež dynamickejší a elegantnejší vďaka ostrým líniám v súlade so štýlom centrálnych prívodov vzduchu modelov C4 a C5 X.
Dizajnové doplnky potešia oko
Aj keď Citroën C5 Aircross nie je priamo určený do terénu a má skôr plniť funkciu rodinného auta s vyššou svetlou výškou, v ľahkom teréne sa určite nestratí. Svetlá výška je 23 centimetrov. Ochranu v meste pred bezohľadnými vodičmi parkujúcimi vedľa poskytne funkčný prvok Airbump, ktorý dostal nový dizajn. K ešte lepšiemu celkovému dojmu prispievajú napríklad nové 18-palcové dvojfarebné kolesá Pulsar s diamantovým rezom, ktoré vďaka svojmu aerodynamickému dizajnu a jemnej hre farieb a materiálov medzi hliníkom a lesklou čiernou farbou vyzerajú veľmi graficky. Nový lesklý čierny odtieň krytov spätných zrkadiel, ktorý je štandardom pre celý modelový rad, je zladený s odtieňom stĺpikov čelného skla, čo zvyšuje eleganciu a pôvab celého vozidla.
V interiéri nepatrné rozdiely
Tak, ako sme porovnali obe verzie C5 Aircross pri pohľade zvonku, tak sme si prešli aj zmeny v interiéri. Centrálny, desaťpalcový displej dostal nový, originálnejší tvar a vyvoláva dojem, akoby sa vznášal v priestore. Zmenou k lepšiemu prešla aj samotná grafika infotainmentu, ktorá má teraz vyššie rozlíšenie a celkovo celý systém má rýchlejšiu odozvu na dotyk. Sedadlá v modeloch od Citroënu sme vždy milovali kvôli ich mimoriadnemu komfortu a tvaru, resp. poťahom, ktoré vyvolávali pocit domova a útulnosti. Čo sme si však všimli už skôr, je na rodinné SUV prekvapivo stiesnený priestor pre nohy zadných pasažierov. Toto čiastočne zlepšuje fakt, že v druhom rade sú tri samostatné sedadlá.
Aký je PHEV?
V prvom rade treba upozorniť na fakt, že v spaľovacej verzii je objem pre batožinu 580-720 litrov. PHEV má 460-600 litrov (podľa posunutia zadných sedadiel). Dojazd je presne taký, aký si ho pamätáme pred modernizáciou. To znamená, že na deklarovaných 50-60 elektrických kilometrov môžete zabudnúť. 40 kilometrov ale s plnou batériou dáte. V základe platí, že treba denne batériu nabíjať, vtedy sa v elektrickom režime bez problémov dá jazdiť s nulovou spotrebou benzínu. Po vybití batérie sa vozidlo automaticky prepne do hybridného režimu, kde sa v rámci mesta dá jazdiť s minimálnou spotrebou. Čo už však neplatí na diaľnici, kde teda spotreba tak priaznivo nevyzerá.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1598 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 166 kW / 225 k |
Max. krútiaci moment | 360 Nm |
Palivo | Benzín+elektrina |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 500 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 969 mm |
Výška | 1 689 mm |
Rázvor náprav | 2 730 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 894 kg |
Objem batožinového priestoru | 460-600 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,9 s |
Rozmer pneumatík | 205/55 R20 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Benzínový motor | |
Mesto | 7 l/100 km |
Diaľnica | 9 l/100 km |
Okresky | 6,5 l/100 km |
Hybrid | |
Mesto | 3,2 l/100km |
Diaľnica | 5 l/100km |
Okresky | 4 l/100km |
Dojazd | 50 km |
Maximálny nabíjací výkon | 22 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 120 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 90 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 24 990 € |
Základná cena testovanej verzie | 34 790 € |