Podnikateľ, ktorý je nielen hlavou viacčlennej rodiny, ale ešte aj rozváža svoje produkty, to má pri voľbe auta poriadne ťažké. Veľké kombi by nestačilo na prevoz celej palety tovaru. A už vôbec by ste nemohli prevážať náklad a deti naraz. Ak si dilemu chcete ešte viac sťažiť, môžete túžiť po elektromobile. A predsa, existuje auto, ktoré toto všetko na papieri zvláda.
Peugeot e-Rifter je dostupný v dvoch veľkostiach. Môže mať päť alebo sedem sedadiel. V našej päťmiestnej konfigurácii disponoval základným objemom batožinového priestoru až 775 litrov. Elektromotor má maximálny výkon 136 koní. To všetko skrýva pod síce krabicovou karosériou, ale dizajnéri sa snažili, aby e-Rifter nikoho neurazil. A to sa im podarilo. Okrem toho má e-Rifter o niečo zvýšenú svetlú výšku a mohutným oplastovaním dáva najavo, že by sa rád vybral aj do terénu.
Jazdí výborne… po asfalte
Na pohon všetkých štyroch kolies však zabudnite. Jediné, čo vám aspoň psychologicky pomôže, bude Grip control. 99 % času e-Rifter aj tak strávi na cestách, kde mu to pristane. Ostal som milo prekvapený, ako príjemne sa s ním jazdilo aj na okreskách. Podvozok je naladený mäkko, čím nahráva komfortu, ale zároveň je tu na dodávku nízke ťažisko, keďže batéria je umiestnená v podlahe.
Diaľnice mu nesvedčia
Keď už spomínam batériu, to je Achillova päta, ktorá celé auto extrémne degraduje. Má totiž využiteľnú kapacitu iba 45 kWh, čo znamená, že mimo mesta je e-Rifter prakticky nepoužiteľný. Na 300-kilometrovej trase, kde sme kombinovali okresky a diaľnice, sme nabíjali hneď dvakrát a domov sme prišli len tak tak. A to sme ani raz nešli predpisových 130 km/h, ale skôr 110 km/h. Je to jednoducho zúfalá štatistika, ktorá ma mrzí o to viac, že e-Rifter má obrovský potenciál. Ponúka neskutočný vnútorný priestor. Nielen to, dokáže ho výborne využívať.
Praktický interiér
Napočítal som 26 rôznorodých odkladacích priestorov. Na rodinnú dodávku je zvnútra taktiež veľmi pekný. Je tu koncepcia i-Cockpit, ktorá tu funguje. Nikdy si volantom nezakryjete budíky a máte pocit, akoby ste sedeli v menšej 308. Bohužiaľ, z 308-čky sa sem ešte nedostala nová generácia softvéru. Ten starý je jednoducho zlý a útechou je možnosť využiť konektivitu s telefónom.
Ak ste teda ekologicky zameraný tato podnikateľ, ktorý rozváža deti do školy v meste a zákazníkov má taktiež v okruhu 150 km, Peugeot e-Rifter by Vás mohol zaujať. Ale úprimne, radšej by som počkal na facelift, ktorý by okrem vylepšení mohol priniesť aj väčšiu batériu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | Elektrický |
Typ a kapacita akumulátora (brutto) | Li-ion, 50 kWh |
Max. výkon | 100 kW/136 k |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Dojazd | do 250 km |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 403 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 848 mm |
Výška | 1 874 mm |
Rázvor náprav | 2 785 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 690 kg |
Objem batožinového priestoru | 775 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,7 s |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Spotreba počas testu: | 24,9 kWh / 100 km |
Maximálny nabíjací výkon | 100 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 65 min |
Doba nabíjania 10 – 80% | 30 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 34 290 eur |
Základná cena testovanej verzie | 38 190 eur |