Vyskúšali sme úplne nové MG EHS, Britsko-čínska automobilka totiž vstúpila na Slovenský trh. Dokáže sa vyrovnať etablovaným európsky značkám a čo ponúka? Toto je 5 plusov a 5 mínusov.
Čína je budúcnosť, hovorili, no dnes žijeme v súčasnosti a Čína je súčasnosť. Ak hľadáte budúcnosť, tak tá je v Indii, aspoň také sú predikcie popredných svetových ekonómov. Pravdou je, že Čína už dávno nie je len fabrikou sveta, bez akéhokoľvek vývoja či ambícií. Číňania sa od Európanov veľa naučili a dnes sú pripravení konkurovať etablovaným nemeckým značkám. Skvelým príkladom je SAIC, gigantický koncern, ktorý od montovania áut prešiel až k vlastnej výrobe či akvizícii rôznych značiek, vrátane celého dodávateľského reťazca.
Inšpirácia, ale nie kópia
Vzhľad MG EHS je oku lahodiaci, neurazí ani náročnejšieho zákazníka a treba uznať, že sa podaril. Predná časť nám trochu pripomína Mazdu CX-5 a zadná BMW X3 alebo GLC, no finálny výsledok je viac než skvelý. V dnešnej dobe je už celkom problém priniesť na trh niečo, čo sa nebude na nič podobať. Omnoho podstatnejším prekvapekním je spracovanie karosárskych dielov, úroveň zodpovedá európskym výrobcom.
Svojimi rozmermi patrí model EHS k zástupcom stredne veľkých SUV ako Karoq, Tucson či Qashqai a tí budú zároveň jeho najväčšími konkurentmi. Zaujímavosťou je dvojica skutočných koncoviek výfukovej sústavy a poteší aj dostatočná svetlá výška. Myslelo sa aj na také detaily, ako je prekrytie nástupných prahov. To je dokonca pekne zahnuté až k podbehom, a tak prekrýva prakticky celý priestor, ktorý by bol inak špinavý.
Zatiaľ len s jedným motorom
Zároveň sa tak dostávame možno k najväčšej slabine ponuky modelu EHS voči konkurencii, ktorou je absencia pohonu oboch náprav. Taký Peugeot 3008 ponúka túto možnosť aspoň pri plug-in hybridnej verzii. MG totiž na slovenský trh zavítala s dvojicou modelov, základným mestským crossoverom ZS, ktorému sa budeme venovať v ďalšom teste a plug-in hybridným EHS.
Celý systém nami testovaného modelu tvorí preplňovaný benzínový štvorvalec 1,5 TGi v kombinácii s elektromotorom a akumulátorom. Výkon sústavy je 190 kW a krútiaci moment dosahuje hodnotu 370 Nm. Výkon je dostatočný, no nie premrštený, najmä kvôli vyššej hmotnosti, ktorá prekračuje hranicu 1800 kilogramov.
Batéria má síce kapacitu 16,6 kWh, no nabíjať ju dokážete maximálnym výkonom 3,7 kW, čo v praxi znamená, že vám to zaberie pri najlepšom 5 hodín. Dojazd je slušný a hranicu 50 kilometrov nám nerobilo problém dosiahnuť. Za najväčšie negatívum pohonnej sústavy však považujeme zastaralý robotizovaný automat. Ten sa síce chváli 10-timi prevodovými stupňami, pričom 6 je vyčlenených pre spaľovací agregát a 4 pre elektromotor, no výsledok nie je lahodný.
Prevodovke chvíľu trvá, kým spracuje rýchlejšie pokyny, a to najmä pri prudkom zošliapnutí plynového pedálu, rovnako aj radenie jednotlivých prevodov pod tlakom a vo vysokých otáčkach sprevádza obrovská výkonová diera. Problém sme si všimli aj pri parkovaní, kedy má systém trochu oneskorené reakcie a najmä pri ranných štartoch so studeným motorom, kedy je prevodovka schopná doslova skackať. Pri ustálenej jazde a kľudnom tempe sa však správa pomerne kultivovane.
Priestor a pohodlie
Usadenie sa na miesto vodiča bolo pre mňa osobne zvláštnym zážitkom, interiér je pekne spracovaný, nechýba množstvo mäkčených materiálov, jednoducho je vidieť dôraz na kvalitu spracovania. Bohužiaľ, to sa nedá povedať o posede, ktorý som si nevedel nastaviť tak, ako by som potreboval. Sedačky sú síce elektrické, ale polohovateľné príliš nie sú. Absentuje možnosť nastaviť sklon sedáku a tiež jeho dĺžku.
Na zadných sedadlách je množstvo priestoru a opäť cítiť dôraz na kvalitu materiálov, dokonca aj tu nájdete mäkčenú hornú lištu dverí a kvalitnú výplň. Mínusom je rozhodne chabo prístupný ISO-FIX, až by som konštatoval, že neprístupný. Batožinový priestor je dostatočne veľký, má pravidelné tvary a poteší najmä luxusný koberec, aký poznáme z prémiových modelov BMW.
Tou najsilnejšou stránkou je rozhodne podvozok, auto nesmierne dobre filtruje nerovnosti a ako by bolo uspôsobené na naše rozbité cesty. Viacprvková zadná náprava je samozrejmosťou a ťažšie MG EHS si poradí bravúrne aj v zákrutách. Podrobnejšie sme sa testu MG EHS venovali v našej videorecenzii.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1490 cm3 + elektromotor |
Max. systémový výkon | 190 kW / 258 k |
Max. krútiaci moment | 370 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 10-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 574 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 876 mm |
Výška | 1 685 mm |
Rázvor náprav | 2 722 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 850 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,9 s |
Objem bat. priestoru | 448 l |
SPOTREBA (počas testu) | |
Elektromotor | |
Kombinovaná: | 26,7 kWh / 100 km |
Benzínový motor | |
Mesto | 9,5 l/100 km |
Diaľnica | 9,3 l/100 km |
Okresky | 6,5 l/100 km |
Kapacita akumulátora | 16,6 kWh |
Dojazd na elektrickú energiu | 55 km |
Maximálny nabíjací výkon | 3,7 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 300 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 150 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 35 590 € |
Cena testovanej verzie | 45 990 € |
[…] TEST MG EHS – toto je 5 plusov a 5 mínusov tohto auta […]
[…] TEST MG EHS – toto je 5 plusov a 5 mínusov tohto auta […]