Existuje auto, ktoré nemá absolútne žiaden servisný problém a môžeme ho označiť za to vôbec najspoľahlivejšie? Toyota Corolla jedenástej generácie by presne takým kúskom mohla byť. Napriek tomu si treba vedieť vybrať správnu motorizáciu.
Corolla je globálnym modelom, pričom jej jedenásta generácia bola svetu predstavená v roku 2013. Facelift dorazil v roku 2016 a predával sa až do roku 2018. Vtedajšia Corolla sa na našom trhu predávala výlučne ako klasický sedan. Pokiaľ ste mali záujem o hatchback, siahnuť ste museli po modeli Auris, ktorý stál na prakticky totožnej platforme. Zjednotenie nastalo až s príchodom dvanástej generácie, tá sa už predáva ako sedan, hatchback ale aj kombi.
Spoľahlivý kúsok
Toyota odjakživa vynikala v bezpečnosti a spoľahlivosti svojich vozidiel. To isté platí aj o modeli Corolla z roku 2013. Ten totiž disponoval hneď deviatimi airbagmi, vďaka čomu si vyslúžil 5 hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP. Dospelú posádku dokázal ochrániť s celkovým výsledkom 94 %.
Ponuka motorizácií nie je síce pestrá, no o to spoľahlivejšia. Za uplynulých takmer 10 rokov sa majitelia nesťažujú na zásadnejšie vady. Všetky motory majú rozvodovú reťaz a benzíny nepriame vstrekovanie. Zadná náprava bola jednoduchá vlečná, avšak pri benzínovej 1,6-ke ste získali viacprvkovú. Auris mal dokonca dvojité lichobežníkové zavesenie.
Alternatíva k Octavii
Zaujímavý bol aj vnútorný priestor. S dĺžkou rázvoru 2 700 milimetrov prerastal aj dobovú Octaviu. Bohužiaľ, Corolla sa musela zaobísť so šírkou len 1 770 milimetrov, čo je o takmer 10 centimetrov menej ako pri spomínanej Octavii.
Dizajnom vás príliš neohúri a po takmer desiatich rokoch pôsobí ako auto pre dôchodcov. To isté platí aj o interiéri, ktorý pri autách z roku 2013 vyzerá priam archaicky. O to smutnejší je fakt, že Toyota používa množstvo prvkov, vrátane grafiky infotainmentu vo svojich modeloch dodnes.