Zlatá stredná cesta. Asi tak sa na prvý pohľad javí SsangYong Korando. Ani príliš veľký, ani malý, triezvy dizajn a hlavne, skvelá cena. Už od niečo vyše 21 000 € môžete mať crossover, ktorý veľkosťou prerastie aj Škodu Karoq.
Načrtol som už tému dizajnu a celkom úprimne, pri Korande nie je príliš o čom písať. Áno, tu a tam sa mihne chróm, nejaká tá krivka, ostrá hrana, LED pás, ale SsangYong Korando nemá za úlohu ohurovať davy výzorom. Subtílny zovňajšok totiž skrýva zaujímavý pomer ceny a výbavy, čo sa pri tejto juhokórejskej značke stáva tradíciou. My sme mali k dispozícii výbavu Premium+, ktorá v sebe zahŕňa prvky ako vyhrievanie predných sedadiel, digitálny prístrojový štít, dvojzónovú klímu, full LED svetlá alebo aj parkovací asistent.
A čo interiér?
Dojem zo samotného interiéru je veľmi dobrý. Ovládanie je rozložené pomerne prehľadne a rýchlo sa zorientujete, kde čo je. Veľmi ma zaskočil piktogram nabíjacieho káblu, ktorý poznáme z plug-in hybridov. Tu však zastával úlohu aktivácie 230V nabíjačky pre zadných pasažierov. Kvalita spracovania a použité materiály sú na obstojnej úrovni. Priestorovo je Korando postačujúce ako na zadných sedadlách, tak aj v batožinovom priestore. Ten má objem 551 litrov, ale ak máte aj rezervu, prídete o takmer 150 litrov.
Disponuje šikovným rozdvojeným dvojitým dnom, vďaka ktorému môžete kufor predeliť a náklad vám tak nebude lietať hore dole. Po digitálnej stránke nemôžem v zásade nič vytknúť digitálnemu prístrojovému štítu, ktorý patrí k špičke. Slabšie je na tom stredový, 9” displej, ktorého softvér nestojí za veľa, ale podpora konektivity so smartphonom túto ranu rýchlo zahojí.
Ponuka motorov pre nerozhodných
Na čo rýchly fix neexistuje, je ponuka motorov. Teda, neexistujúca ponuka motorov. K dispozícii je iba 1,5 T-GDi s výkonom 120 kW (163 koní). V prípade, že zvolíte 6 stupňovú automatickú prevodovku AISIN, máte k dispozícii o 20 Nm menej, teda 260 Nm. Rovnako ako pri Tivoli Grand, ani tu motor nemožno označiť za úsporný. Najčastejšie spotreba balansovala na hodnote 9 litrov v kombinovanej premávke. Spotreba je teda vyššia, ale pri zohľadnení jeho ceny mu to dokážeme prepáčiť.
Za nás áno
Celkovo Korando určite nebude nijaké terno na šoférovanie, ale skôr pohodové presúvadlo z bodu A do bodu B s komfortným a tichým podvozkom. Zaujímavejšie by to mohlo byť mimo ciest, ak si priplatíte za pohon všetkých kolies. Ten v našom testovanom kúsku, žiaľ, chýbal, čiže offroadové schopnosti sme skúsiť nemohli. SsangYong Korando takmer s určitosťou nebude voľba, ktorú urobíte zo srdca, ale z rozumu. Aj v testovanej najvyššej výbave, kde v zásade chýbal iba pohon 4×4 a strešné okno, stál sympatických 29 900 €. Ak by ste si obdobne nakonfigurovali koncernovú konkurenciu, poľahky sa viete dostať aj na sumu atakujúcu 40 000 €.
TECHNICKÉ ÚDAJE | SsangYong Korando |
Motor | benzín |
Objem motora | 1497 cm3 |
Max. výkon | 120 kW / 163 k |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat Aisin |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 450 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 870 mm |
Výška | 1 620 mm |
Rázvor náprav | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 435 kg |
Objem batožinového priestoru | 551 l |
Rozmer pneumatík | 235/50 R19 |
Benzínový motor | |
Mesto | 9,2 l/100 km |
Diaľnica | 9,5 l/100 km |
Okresky | 8,2 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 20 990 € |
Základná cena testovanej verzie | 29 990 € |
Dokedy budete opakovat ten nezmysel s krutiacim momentom motora 260 Nm pre automat a 280 Nm pre manual ? Globalna stranka vyrobcu a aj servisny manual udava jednotny krutiaci moment 280 Nm.
Preco sa nespomenie, ze zrkadlenie Android Auto alebo Apple Car Play az do budikov funguje vyhradne vo vybave Premium Plus ? Preco sa nespimenie, ze stvorkolka je nepouzitelna na cokolvek narocnejsie, kedze medzinapravova spojka prenesie maximalne 800 Nm ?
Preco sa nespomenie, ze velkost kufra 551 litrov je az po strechu ?
Alebo take detaily ako absencia otvorenia / zavretia vsetkych okien naraz tu akosi nefunguje ? Alebo neexistencia prisvietenia do zakruty ?
Toto auto je iba Duster, ale zabaleny do krajsieho kabatu.